אוסטריה הטילה סגר על לא-מחוסנים

ממשלת אוסטריה הודיעה על סגר ארצי ללא-מחוסנים, שיחל הלילה בחצות, במטרה לבלום את גל התחלואה שמשתולל במדינה. הסגר אוסר על לא-מחוסנים מעל גיל 12 לעזוב את בתיהם למעט לצורך עבודה, קניית מצרכים, יציאה להליכה – או קבלת חיסון. לפי סוכנות הידיעות APA הסגר יחול על 2 מיליון איש, מתוך 8.9 מיליון תושבים שחיים באוסטריה.
הרשויות חוששות שהצוותים בבתי החולים לא יצליחו להתמודד עם העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים. הקנצלר אלכסנדר שלנברג אמר: "העבודה שלנו כממשלה היא להגן על העם. לכן החלטנו שהחל ממחר יהיה סגר על לא-מחוסנים". שלנברג הסביר כי "המצב חמור", וציין שההחלטה התקבלה בלב כבד. "לצערנו מדובר בצעד הכרחי".
שיעור המחוסנים באוסטריה הוא מהנמוכים במערב אירופה: רק 65% מהאוכלוסייה מחוסנים לגמרי.

2 צפייה בגלריה
אוסטריה קורונה בדיקה ב וינה
אוסטריה קורונה בדיקה ב וינה
אוסטריה קורונה בדיקה ב וינה
(צילום: AFP)


פרופ' נחמן אש על תחלואת אירופה: ייתכן ונגדיר שוב מדינות כאדומות
(צילום: אלכס גמבורג, נויל האריס)

לקריאה נוספת

"אם תייר יצטלם בסלפי חשוד ליד הפנטגון שלכם בתל-אביב, לא תדווח על זה למשטרה?"

פרשת המעצר של מורדי ונטלי אוקנין, שנראתה בתחילה אולי כתקרית לא משמעותית במיוחד, התנפחה בסוף השבוע לממדי משבר דיפלומטי של ממש. כשבני הזוג הישראלים, שנתפסו מצלמים את ארמונו של הנשיא ארדואן, הובלו לבית המשפט, כל התחזיות העריכו שיגורשו לישראל בהמלצת המשטרה.
שליחנו לטורקיה, יואב זיתון, דיווח היום כי התובע ביקש להאריך את מעצרם עד להגשת כתב אישום בסעיף החשד החמור ביותר: ריגול. הארכת המעצר ב-20 ימים שלחה את השניים לבתי כלא נפרדים, גרמה לתקוות במשפחתם להתבדות - ולישראל לראות בפרשה תקרית מדינית.
בטורקיה הפרשה פחות מוכרת לציבור ולא מסוקרת בכלי התקשורת כמו בישראל. הנשיא ארדואן לא לוחץ למקסם רווחים פוליטיים כתוצאה מהפרשה. בישראל טיפלו בפרשה עד כה באופן שקט, והעבירו לטורקים מסרים שמדובר בזוג תמים.
הישראלים העצורים בטורקיה יואב זיתון כתבנו מדווח מטורקיה
(צילום: נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
(מתוך פייסבוק)

לקריאה נוספת

אישור עקרוני תוך ימים והסבר ברור על המשכנתא: רפורמה חדשה של בנק ישראל

בצל שבירת השיאים בהיקף המשכנתאות שניטלו ועלייה של כ-20% בגובה המשכנתא הממוצעת, בנק ישראל הודיע על קידום רפורמה שנועדה להגביר את שקיפות המידע ואת התחרות בשוק המשכנתאות. הרפורמה החדשה צפויה להקל על הלווים בשלושה היבטים מרכזיים: שקיפות ויכולת השוואה, פשטות ויכולת הבנה ויעילות בביצוע התהליך. לפי ההערכות, הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף באופן מלא לקראת אמצע 2022 וייתכנו בה שינויים נוספים.הבנקים יחויבו לספק ללקוח אישור עקרוני בפורמט אחיד, שבו יוצגו בין היתר הריבית הכוללת החזויה (בחישוב אחיד בכל הבנקים), סך התשלומים החזוי בכל תקופת המשכנתא והתשלום החודשי הגבוה ביותר הצפוי על פי התחזיות.
נוסף, הזמן למתן האישור העקרוני יקוצר לימים ספורים במקום כשבועיים ומעלה כיום, ותתאפשר הגשת הבקשה וקבלת האישור העקרוני באופן מקוון בכלל הבנקים, בניגוד למצב הנוכחי בו רבים נאלצים לגשת לסניף הבנק ולעיתים אף לסניפים ייעודיים לנושא, אשר רחוקים ממקום מגוריהם.

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
ועדת הכפסים תתכנס לדיון דחוף לאישור המס על כלים חד פעמיים והמס על משקאות ממותקים.
מחר הטמפרטורות יירדו ומזג האוויר יהיה נוח יותר. ביום שבת ייתכן שינוי גדול שבמסגרתו נקבל מערכת גשם ראשונה של כמה ימים, כולל ברקים, רעמים וסכנת הצפות.
כ-278 אלף מתוך כ-439 אלף בני אדם ברחבי העולם שאובחנו אתמול כחיוביים לקורונה מתגוררים ביבשת אירופה. מדובר ביותר מ-63% מסך הנדבקים אתמול, כלומר שניים מתוך שלושה בני אדם שאובחנו אתמול הם מאירופה.
בעשר מדינות באירופה אובחנו אתמול בין 10,000 ל-40 אלף חיוביים לנגיף. מדובר ברוסיה, בריטניה, גרמניה, אוקראינה, צרפת, פולין, צ'כיה, הולנד, אוסטריה ובלגיה.
גם במתים לאירופה יש שיעור גבוה. 3,489 מתוך 6,282 קורבנות המגפה אתמול, כלומר כ-55%, מתגוררת ביבשת. ברוסיה מתו אתמול 1,241 בני אדם מקורונה, באוקראינה 695, ברומניה 304, בפולין 266, בבריטניה 157 ובגרמניה 109.
ביחס נדבקים לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים נמצאת סלובניה במקום הראשון ואחריה אוסטריה וקרואטיה. בעשירייה הראשונה במדד זה נמצאות בין היתר: סלובקיה, צ'כיה, ליטא, בלגיה, מונטנגרו ואירלנד.
ינאי רימון. בדרום מקסיקו אותרה אמש בתום חיפושים נרחבים גופתו של ינאי רימון בן ה-25 משדרות, שנעדר מאז יום רביעי האחרון לאחר שנפל לנהר גועש, לא הרחק מהגבול עם גואטמלה.
החשדות לתיאום העלאת מחירים בין הרשתות הגדולות, יצרנים וייבואנים הם חלק ממשחק מתוחכם. גד ליאור ומירב קריסטל מסבירים ומפרקים את המונופולים והקרטלים. הכותרת - הפודקאסט היומי.
האם למלכה אליזבת נתפס הגב או שמשהו אחר גורם לכך שלא תשתתף באירועי הזיכרון המסורתיים? תלוי את מי שואלים.
נועה קירל אושפזה - ותיעדר ממופעי הפסטיגל הקרובים.