משה איבגי נשלח ל-11 חודשים בכלא על עבירות מין

בית משפט השלום בחיפה גזר 11 חודשי מאסר בפועל על השחקן משה איבגי, שהורשע במעשים מגונים והטרדה מינית של נשים. כמו כן, נידון לחצי שנת מאסר על תנאי ותשלום של 30 אלף שקלים פיצוי לנפגעות העבירות.
כתב האישום נגד איבגי הוגש ב-2018 ועסק בעבירות שביצע איבגי בנשים שעם חלקן עבד. לפני כשנה וחצי בית משפט השלום זיכה מחמת הספק את איבגי משלושה מהאישומים, וגזר עליו רק חצי שנת מאסר שהומרה בעבודות שירות. המחוזי קיבל את ערעור המדינה, הרשיע אותו בכל הסעיפים - חמש עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים - והחזיר את התיק לבית משפט השלום, לגזירת העונש.
בבסיס ההחלטה עמדה, בין היתר, סקירה של שירות המבחן ובה קביעות קשות: "לנאשם קווי אישיות נרקיסיסטיים, שגרמו לפריצת גבולות המותר והאסור ולניצול כוחו ומעמדו בעולם הבידור". עם זאת, השופט קבע שבקשת הפרקליטות ל-30 חודשי מאסר סטתה מרף הענישה המקובל במקרים כאלו.
משה איבגי בבית המשפט בדיון על הטיעונים המחודשים בפרשה שלו
(צילום: גיל נחושתן)

עוד שיעור בנימוסים והליכות בכנסת ישראל

במליאת הכנסת נערך אחר הצהריים דיון "40 חתימות" שבו נדרש ראש הממשלה בנט להיות נוכח. הדיון לבקשת האופוזיציה עוסק במה שמוגדר "מחדל נתב"ג". במהלך הדיון, הוצא ח"כ דוד אמסלם מהליכוד מהישיבה בעקבות דברים שהפנה אל יו"ר הכנסת מיקי לוי. "אתה מכריח אותי להוציא אותך", אמר לוי לאמסלם - שהשיב לו: "אתה צרחת פה כמו תרנגול הודו שנים. מישהו הוציא אותך?".
אחרי שלוי הורה להוציא את אמסלם מהדיון, הוא קרא לעברו: "אתה מתנהג פה כמו בריון אלים. תתבייש. זה מה שאתה עושה מבוקר עד לילה. בריון ואלים". בהמשך חיקה את יו"ר הכנסת לוי, שהורה להימנע מהכנסתו בחזרה ללא קבלת אישור ממנו.
לאחר מכן, ראש הממשלה תקף את חברי האופוזיציה, חיקה את קודמו בנימין נתניהו והקפיד לכנות אותו "חבר הכנסת ביבי" - בניגוד לחלק מחברי סיעת הליכוד שעדיין מכנים אותו "ראש הממשלה". לטענת בנט, "נתניהו השאיר חורים ענקיים במלאי החיסונים". נתניהו, מנגד, תקף את הממשלה החדשה: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר מה שעשינו?"
"הקשבתי בקשב רב לנאומים המעמיקים והתמונה הולכת ומתבהרת: ח"כ נתניהו, ח"כ דיסטל וח"כ סמוטריץ' - הפכתם לחמוצים החדשים, אתם רק מקטרים ומתבכיינים", הטיח בנט בחברי האופוזיציה. "אם הייתי ביבי נתניהו הייתי ככה: שעה 20:00, פריצה לשידור, עם סבר פנים רציניות. 'אזרחי ישראל אני, שמאז הרצל לא היה גדול כמוני וכל שריי הם גמדים שאני לוקח להם את הקרדיט, בגלל הקשרים המיוחדים שיש רק לי תפרתי עסקה מורכבת ראשונה מסוגה'".
עימות בין מיקי לוי ודודי אמסלם במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לקריאה נוספת

משפחות הרוגי נחל צפית יקבלו פיצוי בסך 24 מיליון שקל

משפחות הרוגי נחל צפית יקבלו פיצוי בסך של כ-24 מיליון שקלים, כאשר חברת הביטוח תשלם 18 מיליון שקלים והמדינה 5.8 מיליון. במקביל להסדר הפשרה, מתנהל בימים אלה הליך פלילי נגד מנהל מכינת בני ציון יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב. משפחתה של אילן בר שלום, שנהרגה באסון, אינה חלק מהתביעה האזרחית ואינה חלק מהפיצוי.
אסון נחל צפית אירע במהלך טיול גיבוש של מועמדים ללימודים במכינה הקדם צבאית בני ציון, שהתקיים ב-26.4.18, ובו נספו תשע נערות ונער - שמונה תלמידי כיתה י"ב ושתי חניכות במכינה. אלו סיפורי 10 הרוגי האסון.

4 צפייה בגלריה
נחל צפית
נחל צפית
נחל צפית
(צילום: AFP)
לקריאה נוספת

איש עסקים בדואי מואשם במסירת ידיעה לאיראן

הותר לפרסום כי איש העסקים שנעצר בגין מעורבותו בפרשה ביטחונית הוא יעקוב אבו אל-קיעאן. פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אבו אל-קיעאן, תושב חורה ומיתר, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאיראן. בעבר היה מיועד לשמש מועמד לכנסת ברשימת "תלם" של משה (בוגי) יעלון.
מהשב"כ נמסר כי אבו אל-קיעאן נעצר לפני מעט יותר מחודש בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע. החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש איש קשר של גורמי מודיעין איראנים. בדיון בבית המשפט היום אמר אבו אל-קיעאן: "לא עשיתי כלום, סיפרתי להם את הכול".

4 צפייה בגלריה
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
(צילום: עמית שעל )

"די לאפליה": אנגליה סוערת בעקבות גילויי גזענות נגד מחמיצי הפנדלים

אנגליה כולה קמה לבוקר קשה אחרי ההפסד אמש בפנדלים לאיטליה בגמר היורו בוומבלי. ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, לא הסתיר גם כן את האכזבה, אבל ניסה להרים את המורל הלאומי: "דרך שוברת לב לסיים את יורו 2020, אבל גארת' סאות'גייט והשחקנים התנהגו כמו גיבורים. הם הסבו לנו גאווה ומגיע להם כל הכבוד".
אבל ההפסד עורר גם את השד הגזעני. מרקוס רשפורד, ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה, שהחמיצו את הפנדלים נאלצו להתמודד עם גולשים שבחרו לפרוק את זעמם באמצעות התבטאויות מכוערות בעלות אופי גזעני. בעקבות ההתקפה הוציאה ההתאחדות האנגלית הודעת גינוי: "מי שמתבטא בצורה כזאת לא רצוי אצלנו. נעשה הכל כדי לתמוך בשחקנים ולהילחם כדי לסלק את האפליה ממגרשי הכדורגל. גם לחברות שמנהלות את הרשתות החברתיות יש אחריות ועליהן לפעול כדי לחסום גולשים גזענים".
גם בוריס ג'ונסון גינה: "השחקנים בנבחרת הזו ראויים להערכה כגיבורים, לא לביקורת גזענית ברשתות החברתיות. האחראים להתעללות המחרידה הזו צריכים להתבייש בעצמם". הנסיך וויליאם אף הוא כעס: "אני נגעל מההתבטאויות הגזעניות נגד שחקני נבחרת אנגליה".


4 צפייה בגלריה
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
(צילום: AFP)

קבינט הקורונה יתכנס בשעות הערב. האם יהיו החלטות שישפיעו על אורח חיינו?
ביומיים הבאים הטמפרטורות יירדו מעט. טמפרטורת המים תהיה 29 מעלות. ביום חמישי ובעיקר בסוף השבוע תורגש התחממות נוספת ועומס החום יהיה כבד.
איטליה, שנפגעה קשה מאוד במהלך מגפת הקורונה, רווה נחת לא רק מזכיית הנבחרת בטורניר יורו 2020, אלא גם מירידה בתחלואה בשבועות האחרונים.
מאז פרוץ המגפה אובחנו באיטליה מעל 4,270,000 חיוביים לנגיף ולמעלה מ-127,770 חולים מתו. השיא היה בנובמבר האחרון אז אובחנו למעלה מ-40 אלף מאומתים ביממה.
אבל מאז חלה התמנות. בחודש מאי אובחנו מעט פחות מ-200 אלף מאומתים לקורונה במדינה, בחודש יוני אובחנו כ-43 אלף ומאז תחילת החודש אובחנו עוד 12 אלף מאומתים לנגיף. בימים האחרונים חלה עלייה קלה במספר המאומתים ואתמול אובחנו באיטליה 1,391 מאומתים – לאחר כמה ימים שבהם מספר המאומתים היומי היה פחות מ-1,000.
אבי גיל. ראש הממשלה בנט החליט למנות את ראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים, תת-אלוף אבי גיל, לתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ ובהמלצת הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. בתיאום עימם הוחלט על העלאת דרגת המזכיר הצבאי לראש הממשלה לדרגת אלוף, כפי שהיה נהוג בעבר.
.
האוצר מעוניין להטיל אגרות גודש בכניסה לתל אביב. לפי התוכנית, נהגים שיגיעו מחוץ לגוש דן בין 10:00-06:30 בבוקר וייכנסו ללב תל אביב ייאלצו להיפרד מ-25 שקלים.
אחרי תקופה ארוכה של צינון ומתיחות, היחסים בין ישראל וירדן הולכים ומתחממים. פרשנית "ידיעות אחרונות" סמדר פרי לוקחת אותנו למסע בממלכה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
ג'קי מנחם עזב במפתיע את "האח הגדול". כתבנו רן בוקר חשף כי המתמודד בחר לעזוב את התוכנית לאחר ימים ספורים, מסיבה משפחתית.
והתגלתה כתובת נדירה מימי השופטים, הנושאת את השם ירובעל.
פורסם לראשונה: 19:03, 12.07.21