פרופ' מנחם אלקלעי, שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשף כי לא פחות מ-16 נשים העידו כי הטריד אותן מינית, זומן על ידי משרד הבריאות לשימוע לפני השעיה.
חבל שצריך לציין את מה שאמור להיות מובן מאליו. אל"מ נ', קמ"ן פיקוד המרכז, תייעץ לנשיא המדינה ותהפוך לאישה הרביעית במטכ"ל.
כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה כי רוב ראשי סיעות הקואליציה חתמו על פנייה חריגה ליו"ר הכנסת בבקשה לדון בסרטון שפרסם נתניהו, ובטענה כי הוא "מתנהג כמו אחרון אויבי ישראל". בליכוד הגיבו: "לחיי הצביעות".
סוהר הותקף באגף חמאס בכלא נפחא, מצבו קל.
ופרקליטות המדינה הודיעה על חשד נגד 10 בני אדם ושלוש חברות בעבירות ביטחוניות, לאחר שעברו על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני וייצאו מערכות נשק לצבא סין.

הגל החמישי כבר כאן: אחוז החיוביים הוכפל, קריאותיו של בנט לחסן ילדים לא נענות

הגל החמישי מגיע: מתוך כ-53 אלף בדיקות שפוענחו מאז חצות, 1.45% היו חיוביות. מדובר במספר גבוה באופן משמעותי מהנתונים בשבועות האחרונים שעמדו על כ-0.6%. מאז חצות אובחנו 762 חיוביים לקורונה וסביר להניח שגם היום מספר המאומתים יהיה גבוה מ-1,000 כמו אתמול. בנוסף, מקדם ההדבקה עומד על 1.22 – דבר המעיד על התפשטות המגפה. יש לציין כי בבתי החולים עדיין מספר החולים הקשים נותר יציב והוא עומד על 81. מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי כ-74% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל.
למרות קריאות של ראש הממשלה בנט להתחסן – שיעורי ההתחסנות, בעיקר בקרב ילדים, נמוכה מאוד. רק 8% מבני ה-5 ו-13% מבני 6 עד 11 התחסנו נגד במנת החיסון הראשונה. משקלול הנתונים עולה כי רק כ-12.5% מבני 5 עד 11 – כלומר אחד מכל שמונה ילדים בגילים אלה – התחסנו.
ראש הממשלה חיפש דרכים יצירתיות להגדלת מספר הילדים המתחסנים ובדיון עם הנהלת משרד החינוך, הציע לקיים יום חופש במערכת החינוך כדי לחסן כמה שיותר ילדים. כששאל את בכירי המשרד האם הדבר "מפריע למנהלי בתי הספר", השיבו פה אחד "כן". "אנחנו לא בלו"ז של שבועות, ועוד מעט כבר לא בימים". בדיון שייערך היום אצל בנט, משרד הבריאות ימליץ להרחיב את התו הירוק ולהטיל מגבלות התקהלות.
פרופ' גרוטו: רשימת המדינות האדומות - טעות
(צילום: משי בן עמי)
לקריאה נוספת

הסערה "כרמל" הגיעה והביאה עמה גשמים חזקים ורוחות עזות. אבל לא את זה הבטיחו

הסערה "כרמל" שדיברו עליה כל כך הרבה, מתחזקת לקראת שעות הערב מביאה עמה רוחות וגשמים חזקים בצפון ובמרכז, שמלווים בברד ובברקים. ברק חזק דווח בין היתר בכמה אזורים בשרון. מזג האוויר הסוער חולל ללא מעט נזקים לאורך היום, ובנתניה אדם נפצע באורח קשה מאחד העצים הרבים שקרסו ברחבי הארץ. בירושלים דווח על עמוד תאורה שנפל על משאים. שניים נפצעו באורח קל.
בעקבות מזג האוויר הסוער הודיעה כמו היום, גם מחר לא יתקיימו בנהריה לימודים פרונטליים, שיעברו לזום. גם בעכו הלימודים התקיימו היום מרחוק אך מחר צפויים להיערך כרגיל. לימודים מרחוק יתקיימו מחר גם בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון. מצה"ל נמסר מוקדם יותר כי עקב תנאי מזג האוויר החריגים הצפויים בימים הקרובים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, לבטל אימונים ופעילויות. גם מסלולי טיולים רבים נסגרו בגלל מזג האוויר הסוער.
שם הסערה הוא "כרמל", אגב, כחלק מפרויקט השמות האירופאי המשותף לישראל, יוון וקפריסין – שמעניק לראשונה שם לכל סערה משמעותית. "אתינה" ו"באלוס" היו הסערות שקדמו השנה ל"כרמל", והבאה אחריה תיקרא דיאומדס. השמות הבאים כוללים בין היתר את "עירית", "ג'ואל", ו"לביא".

1 צפייה בגלריה
רכב נפל לתוך בור בתל אביב
רכב נפל לתוך בור בתל אביב
רכב נפל לתוך בור בתל אביב

סערת "כרמל" ברחבי הארץ

החל מחצות הלילה (בין שני לשלישי) ארה"ב, איטליה, בלגיה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה יהיו גם הן מדינות אדומות.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
כתבתנו נינה פוקס, על התחקיר שהביא לזימונו לשימוע של הגינקולוג פרופ' מנחם אלקלעי, נגדו עלו טענות של 16 נשים שהעידו כי הטריד אותן מינית. "כבר חמישה ימים שאני מרגישה שפתחחתי חמ"ל לנפגעות של פרופ' אלקלעי, זאת לצד משפיענית הרשת חני מלול, שהעבירה לי את ארבע העדויות הראשונות. העדויות לא מפסיקות להגיע. נשים מתקשרות, מספרות ובוכות, ודורשות שימצו את הדין עם מי שפגע בהן".
"את חני הכרתי באיסנטגרם, בעיקר הודות לעבודתה הפנומנאלית אחרי התפוצצות פרשת יהודה משי זהב. היא הבינה שיש נפגעות תקיפה מינית מהגזר החרדי-דתי, והחליטה לבנות טבלת אקסל, בו כתבה כל שם שהגיע אליה, כדי לבדוק אם יש פוגע ששמו חוזר שוב ושוב. אני פניתי אליה כי הגיעה אליי טענה על אדם אחר שפגע מינית במישהי. היא ענתה בשלילה, אבל סיפרה לי על העדויות נגד פרופ' אלקלעי".
מלול סיפרה כי גילתה על המקרה מסטורי שפרסמה בקהילה "גדולה של נשים דתיות וחרדיות. שאלתי 'כמה מהנשים נפגעו מינית במהלך חייהן?', ותוך כמה שעות קיבלתי 800 קליקים של 'כן'. נורא נורא הזדעזעתי. החלטתי שאני מעלה עוד סטורי ואני פותחת תיבת שאלות פתוחה ואני פשוט משאירה את האפשרות לעוקבות שלי לכתוב את השם של הפוגע שלהן". "היו שמות שחזרו על עצמם, לצערי. וככה בעצם הגעתי לכל הסיפור של הפרופ' ולעוד כל מיני סיפורים" במגזר הדתי והחרדי, הרבה הרבה יותר קשה לצאת עם דבר כזה, יש לזה השלכות אחרות. הלוואי שנצליח לשנות את זה".
מחר עדיין יהיה גשום ולעתים סוער, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. הגשם יירד בעיקר בקו תל אביב וצפונה. בערב וביום רביעי הגשם יתפשט שוב לפנים הארץ ולצפון הנגב. בחמישי ובשישי יהיו גשמים מקומיים. בשבת צפויה הפוגה בגשמים.
ביום חמישי האחרון, שנתיים אחרי שנגיף הקורונה התפרץ בעיר ווהאן בסין, אובחן בסין המאומת ה-100 אלף לקורונה. סין, למרות היותה המדינה המאוכלסת בעולם, מדורגת במקום ה-113 בעולם במספר המאומתים הכללי לפי מדינות. בדירוג של מספר המאומתים הכולל ביחס לאוכלוסייה מדורגת סין באחד המקומות האחרונים בעולם.
אז מה המספרים עליהם מדווחים בסין? מאז פרוץ המגפה התגלו בסין 100,386 מקרי קורונה, 102 מהם היום. מתחילת החודש אובחנו 1,714 מאומתים לנגיף ואף חולה לא מת. לפי הדיווחים מסין מקרה המוות האחרון מקורונה היה בחודש ינואר, כלומר כמעט לפני שנה.
כרגע יש בסין, כך לפחות לפי הדיווחים הרשמים, 1,736 חולי קורונה פעילים – חמישה מהם במצב קשה.

ניר קלינגר. מאמן הכדורגל שהיה מזוהה כשחקן צהוב של מכבי תל אביב ומינויו לאויבת המושבעת הפועל גרם ללא מעט הרמת גבות, פוטר לאחר סדרת משחקים לא מוצלחים כשהשיא היה הדחה מגביע המדינה על ידי בני יהודה מהלאומית .
לראשונה: את טקס המשואות ינחו שתי נשים - הילה קורח ואלמז מנגיסטו.
רותם סלע משיבה אש: "טורנדו הטילה רפש ופרסמה הסכם שהיה תחת סודיות".
מחקר חדש מצא כי כבר בשנת 500 לספירה (הרבה לפני הוויקינגים) הגיעו בני אדם, ככל הנראה מסקוטלנד או מאירלנד, לאיי פארו.
כך תגרמו להודעות בוואטסאפ להיעלם.
והסוד שנשמר במנורה: מי אתה אלאדין?