סערת חוק האזרחות ומבחן פרלמנטרי ראשון לממשלת בנט-לפיד

בליכוד מאיימים להתנגד לחוק האזרחות ולהפיל אותו, ובקואליציה כבר נשמעת על כך היום ביקורת חריפה. מדובר בחוק שעובר בכנסת במתכונת של הוראת שעה מאז שנת 2003, וכדי להשאירו בתוקף על הכנסת לחדש אותו מדי פעם. תוקפו של החוק צפוי לפוג בקרוב - ב-6 ביולי.
"הליכוד בוחר במודע בביביזם על פני המדינה ועושה צעד אנטי ציוני", אמר שר התקשורת יועז הנדל בריאיון לאולפן ynet. ח"כ פטין מולא מהליכוד אמר במשדר כי מפלגתו תצביע נגד הארכת החוק, "כי אנחנו באנו כאופוזיציה להילחם בממשלה עד שהיא תיפול".
לרשות הקואליציה נותרו כשבועיים בשביל לגבש פתרון והצוותים כבר החלו לעבוד. בין הפתרונות שנשקלו עלתה אפשרות להרחבת מתן אישורי הכניסה למקרים הומניטריים קשים ולמי שנזקק לטיפול רפואי. כל השיחות שהתקיימו עם הליכוד עד כה לא העלו כל פתרון, ובקואליציה שוקלים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולבחון את האפשרויות שעומדות בפניהם, בהן להסתפק רק באישור של ועדת החוץ והביטחון.

5 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
(צילום: ערוץ כנסת)

לקריאה נוספת



השוטר שירה למוות בבעל צרכים מיוחדים עומד לדין

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד שוטר מג"ב בגין המתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק, בן 32 עם צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי, בעיר העתיקה בירושלים במאי 2020.
על-פי כתב האישום, "ב-30 במאי אל-חלאק היה בדרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה כשעל פניו מסכה כירורגית ועל ידיו כפפות שחורות חד-פעמיות. מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של איאד, בעל הצרכים המיוחדים, עוררו את חשדם של שני שוטרים שהוצבו במקום שחשבו כי מדובר במחבל שמטרתו לפגע". "אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה וכך החל מרדף גלוי אחריו, שאליו הצטרפו בהמשך גם הנאשם ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית וערבית לעצור ולהזדהות. איאד לא עצר והמשיך במנוסתו, ובתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של איאד שני כדורים מאקדחו שלא פגעו בו. מספר שניות לאחר מכן פנה איאד למתחם אשפה סגור בו נכחו עובד ניקיון, עובד ווקף ואישה נוספת שאותה הכיר איאד היכרות מוקדמת".
"הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של איאד ובעודו עומד מולם, כשהוא עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי שכתוצאה ממנו נפגע איאד בבטנו התחתונה ונפל ארצה. מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, אשר אחד מהם פנה אל איאד בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. במענה, איאד שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומלמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח והיא השיבה 'איזה אקדח?'. במקביל למענה שלה, ולמרות שאיאד היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון אשר גרם למותו".
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
לקריאה נוספת

יום שלישי ברצף של בלוני תבערה

8 שריפות פרצו היום בשטחי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. ארבע מהשריפות פרצו בשטחי המועצה האזורית אשכול ושריפה נוספת פרצה בשטחי מועצת שער הנגב. גם אתמול פרצו ארבע שריפות בעוטף. הלילה לא תקף צה"ל ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים לעבר שטח ישראל, בניגוד ללילה שבין שלישי לרביעי. התקיפה בלילה שבין שלישי לרביעי הגיעה אחרי ש-26 שריפות פרצו בשטחי עוטף עזה.
ראש הממשלה נפתלי בנט השמיע בעבר התבטאויות לוחמניות מאוד בנוגע לתגובות הנדרשות לדבריו בעקבות שיגורי בלוני תבערה. במרץ 2019 פנה בנט - אז יו"ר מפלגת "הימין החדש" - לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ודרש ממנו לכנס דיון חירום בקבינט בעקבות הפרחת בלוני התבערה. "לו היו עפים בלוני נפץ על בתים בתל אביב או שטיל היה משוגר לעברה, צה"ל היה עוצר זאת", אמר אז.
5 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס מפריחים בלונים עם הקדשה למחבלת מחיזמא
מחבלי חמאס מפריחים בלונים עם הקדשה למחבלת מחיזמא
מחבלי חמאס מפריחים בלונים עם הקדשה למחבלת מחיזמא

נחקר הקשר בין תנובה לעוזר של ח"כ

במשטרה חושדים שאנשי תנובה היו בקשר גם עם חברי כנסת נוספים לקראת ההצבעה על חוק סימון המוצרים כחלק מרפורמת המזון, ולא רק עם אנשיו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן. כתבנו לענייני משטרה, אלי סניור, חשף כי בימים האחרונים החלו חוקרי המשטרה באיסוף ראיות נוספות, שכוללות ניתוח מסמכים והודעות טקסט בין החשודים. אחד מהנושאים המרכזיים שאותם בודקים במשטרה הוא הקשר בין בכירי תנובה לאחד מעוזריו של חבר הכנסת, שהיה חבר באותה עת בוועדת הבריאות.
בידי חוקרי המשטרה, שהחרימו טלפונים וצותתו למסרונים של בכירים בתנובה, ישנה חלופת סמסים מהדקות שלפני ההצבעה הגורלית בוועדה. במסרונים, בין גורם בכיר בתנובה לעוזר הפרלמנטרי של ח"כ בוועדה, התבקש העוזר לוודא שחבר הכנסת שלו נכנס לוועדה ומצביע נגד החוק. הוועדה הזו הייתה אמורה לאשר או להחריג את הגבינה הצהובה ממוצרי המזון המסומנים (לבסוף לא הייתה החרגה).
בשיחה ביקש עוזר הח"כ לדעת כיצד אמורים להצביע יתר חברי הכנסת. "חייבים לדעת מי מצביע בעד ומי נגד", אמר לבכירה בתנובה - והדבר שאף יותר מדהים הוא שנציגת החברה ידעה להגיד לו את התפלגות ההצבעה הצפויה. אחרי שקיבל הודעה כי חמישה בלבד תומכים בהצעה, ענה עוזר הח"כ: "לא מספיק". רגע לפני ההצבעה, ביקש הגורם בתנובה: "בבקשה תכניס דחוף את הח"כ, ההצבעה מתחילה".

5 צפייה בגלריה
פס ייצור במפעל תנובה
פס ייצור במפעל תנובה
פס ייצור במפעל תנובה
(צילום: אלעד גרשגורן)

בפרויקט מיוחד שיעלה בערוץ החדשות נסכם את 12 השנים האחרונות של נתניהו בראשות הממשלה בתחומים שונים. מיחסיו עם מנהיגי עולם ועד ליחסיו עם המתנחלים, דרך השינוי הקיצוני ביחס למערכת המשפט והפעולות המדיניות והכלכליות שלו, ועד לתומכים שמסרבים להיפרד ובטוחים שהוא עוד ישוב לבלפור.
ממחר תורגש התחממות. הטמפרטורות יחלו לעלות בהדרגה. בכל יום יעלו הטמפרטורות בכמעלה עד תחילת השבוע הבא.
מגפת הקורונה במספר רב של מדינות ברחבי העולם ממשיכה להשתולל, ורק אתמול אובחנו כ-400 אלף חיוביים לנגיף ברחבי העולם. כ-9,500 חולים לפחות מתו אתמול. כך עולה מנתונים שמפרסם אתר worldometers, העוקב אחר נתוני הקורונה שמפרסמים גופים רשמיים במדינות ברחבי העולם.
המדינה שבה אובחנו אתמול הכי הרבה חיוביים היא ברזיל, שם ביממה אחת אובחנו למעלה מ-85 אלף חיוביים לנגיף, אחריה נמצאת הודו עם כ-67 אלף. יש לציין כי עד לפני כמה ימים אובחנו בהודו יותר מ-100 אלף חיוביים ליום.
בקולומביה אובחנו קרוב ל-28 אלף חיוביים לקורונה, בארגנטינה כ-26 אלף, בארצות הברית כ-14 אלף, ברוסיה כ-13,300, בדרום אפריקה כ-13,250, באיראן כ-10,500 ובאינדונזיה אובחנו כ-10,000 חיוביים לנגיף
מנגד, יש כמה מדינות שבהן אובחנו אתמול כמה מקרים חדשים בודדים של קורונה, ביניהן ניו זילנד, מלטה, סומליה, תימן, דרום סודן, אלבניה, לאוס וניגריה.
שירלי פינטו, הח"כית החירשת הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שהושבעה אתמול. פינטו נכנסת לכנסת ברקע התפטרות השר מתן כהנא בחוק הנורבגי, והיא הצהירה אמונים גם בשפת הסימנים. יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה להכין מעטפת שתאפשר לה לבצע את תפקידה הפרלמנטרי באופן המיטבי. לצורך כך נפגשה ח"כ פינטו בימים האחרונים עם צוות מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ ועם מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן.
הצהרת האמונים
(צילום: ערוץ כנסת )

הממשלה ה-36 רשמה שיא היסטורי: לא פחות מתשע נשים יכהנו כשרות, שליש מהרכב הממשלה. אבל למה בעצם ב-2021 אנחנו עדיין כל כך רחוקים משוויון אמיתי? הכותרת, הפודקאסט היומי.
פרופ' סדצקי חוששת מחופשות הקיץ: "הזיכרון שלנו קצר - הקורונה לא נגמרה בעולם".
פרופ' סיגל סדצקי: בעולם הקורונה לא נגמרה, בעוד יומיים נשכח מה זה ריחוק חברתי
(צילום: משה מזרחי)
חוקרים מזהירים: איראן עומדת לפני משבר קיומי ולא בגלל ישראל.
והכירו את הדיירים החדשים בעמק הצבאים בירושלים: בוז'י, תמר וגילה.
5 צפייה בגלריה
עופרה צעירה יחד עם אמה
עופרה צעירה יחד עם אמה
עופרה צעירה יחד עם אמה
(צילום: דודו בן אור)