העימותים האלימים בין המשטרה לבין חלקים בציבור החרדי לא מסתיימים. עד שעות אחר הצהריים נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל באירועים בירושלים ובבית שמש - כשהמחאה היא לא רק על הקורונה. שוטרי מחוז ירושלים שהוזעקו בצהריים לדירה בשכונת מאה שערים בעקבות דיווח על אודות אירוע אלימות במשפחה, הותקפו על ידי עשרות מתפרעים במטר אבנים וחפצים. גם כלי רכב של עיריית ירושלים, שפעל להתקין תמרורים במקום, נאלץ לברוח מהמקום. בכיכר השבת התארגנה מחאה נגד תוואי הרכבת הקלה שנסלל במקום. במהלך המהומות אמש השחיתו מפגינים קרונות של הרכבת הקלה ואת תחנת שבטי ישראל.
(צילום: שחר גולדשטיין, משי בן עמי)
כוחות משטרה שהגיעו לאכוף מגבלות קורונה בבית שמש הותקפו על ידי המון שיידה לעברם אבנים וחפצים. כתוצאה מכך נפצעו שלושה שוטרים קל ונעצרו שלושה חשודים בהפרת סדר. חרדים קיצוניים בעיר אמרו שמאחד השוטרים נגנב אקדח טייזר. אתמול הגיעה המשטרה לשכונות מאה שערים, גאולה ובית ישראל בירושלים על מנת לאכוף הפרות קורונה, ובשלב מסוים השתמשה ב"בואש" לפיזור המפגינים
3 צפייה בגלריה
הפרות סדר ועימותים בבני ברק
הפרות סדר ועימותים בבני ברק
הפרות סדר ועימותים בבני ברק
(צילום: יאיר שגיא)
במהלך הלילה נרגם אוטובוס באבנים והועלה באש בבני ברק, הנהג נפצע קל. בירושלים הושחתו תחנה וקרון. מצוד משטרתי מתקיים אחר חשודים.
הרב הראשי, יצחק יוסף, פרסם הודעה מיוחדת שבה גינה את "הפורעים בבני ברק", וקרא לחברה "להתנער מהם". לכוחות הביטחון קרא "לנהוג באיפוק, כי אנשים אחים אנחנו". מנהיגה הרוחני של ש"ס, חכם שלום כהן, אמר: "איסור חמור להימצא בסביבת ההפגנות והעימותים"

לקריאה נוספת
פחות מחודש, יותר מאלף נפטרים. 4,419 ישראלים נפטרו מקורונה מפרוץ המגפה, נכון לשעה זו, והמספר הולך וגדל מיום ליום. רק בחודש ינואר נפטרו 1,028 בני אדם, ובבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,878 חולי קורונה, 1,140 מהם במצב קשה. 358 חולים – מספר שיא – מחוברים למכונות הנשמה. קרוביהם של הנפטרים אפילו לא זכו להיות איתם ברגעים האחרונים.
במהלך נאום במליאת הכנסת שבו הפציר להעלות את קנסות הפרת הקורונה אמר שר הבריאות אדלשטיין: "נוצרה אווירה של 'עוד מאמץ קטן, וזה מאחורינו'. צריך לומר ביושר - זה לא המצב. גם ביציאה מהסגר הזה נצטרך להיות מאוד זהירים". כזכור, בשבוע שעבר אמר רה"מ: "נדרש כאן מאמץ אחרון, מאמץ משותף של כולנו כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים".
גם פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, פחות אופטימי מבעבר. "כששאלו לפני שבועיים אם זה הסגר האחרון, אמרתי שקרוב לוודאי שכן. היום אני יותר זהיר. התמונה החדשה של המוטציות, ובעיקר התפשטות המוטציה הבריטית, מחייבת אותנו לצאת מהסגר ביציאה מאוד זהירה. בהתאם להתנהלות שלנו נראה אם אנחנו יכולים להכיל את התחלואה ולמנוע התפרצות של גל נוסף. אנחנו מחסנים בקצב גדול, וזה ישפיע על רמת התחלואה, אבל צריך לראות שמערכת הבריאות לא נמצאת בעומסים לאורך זמן רב".
לקריאה נוספת

מתקפת האלוף. כתבנו לענייני צבא, יואב זיתון, חשף היום כי ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז, תקף בחריפות את הפרקליטות הצבאית בכינוס שערך לקצינים במשטרה הצבאית החוקרת בקיץ האחרון - והכפיש את התובע הצבאי הראשי, "לא יודע מי נתן לו תפקיד".
3 צפייה בגלריה
מוטי אלמוז, ראש אכ"א
מוטי אלמוז, ראש אכ"א
מוטי אלמוז, ראש אכ"א
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלמוז תקף את הפרקליטות שהחליטה להסתפק באישומים נגד הגורמים הזוטרים בפרשת מותו של לוחם גבעתי וחניך קורס מ"כים, ניב לובטון ז"ל, בהם נגד שני רכזי מודיעין במצ"ח שהתנהגותם הובילה להתאבדות הלוחם. אלמוז הדיח כשנה אחרי הפרשה את מפקד בסיס מצ"ח בבאר שבע אך בית המשפט ביטל את ההדחה.
האלוף אמר לקציני וחוקרי מצ"ח: "הפרקליטות הצבאית הם כולם עבריינים. מאפיה אחת גדולה. צריך לסגור את היחידה הזו. הם שקרנים ומזייפים עובדות ומספרים סיפורים שלא היו ולא נבראו". הוא טען כי שמע את ההקלטות בין רכז המודיעין לבין לובטון ואמר: "אני אומר לכם שבפרקליטות משקרים כשהם אומרים שאין חריג בשיחה הזו". הנאום היה בחדר גדול בבסיס המשטרה הצבאית בבאר שבע בסוף יולי, אך נשמר בסוד. "אם הפרקליטות הצבאית אומרת לכם משהו, אני אומר לכם תעשו הכל בניגוד למה שהם אומרים, כי זו חבורה של שקרנים ועבריינים", אמר.
הדברים הובאו תוך ימים בודדים לידיעת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שדרש הבהרות מאלוף אלמוז - אך הסתפק בדרישה ממנו לכנס שוב את אותו הפורום, ולחזור בו מדבריו.
דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ראש אכ"א התנצל על הדברים זמן קצר לאחר השיחה, גם בפני הפורום שבו נאמרו וגם בפני הפרקליט הצבאי הראשי והתובע הצבאי הראשי, והוא מצר על כך שנאמרו גם כיום. לראש אכ"א הערכה אישית ומקצועית לפרקליטות הצבאית ולמצ"ח ולעומדים בראשם לאור שנים של עבודה משותפת לטובת צה"ל וביטחון המדינה. יצוין כי עמדות צה"ל שהוגשו לבית המשפט בהליכים המתנהלים בפרשה קשה וכאובה זו, גובשו באופן ענייני, מקצועי וישר, ויש לאפשר להליכים המשפטיים להתקיים כסדרם".
לקריאה נוספת
קצת פוליטיקה. יום לאחר בחירתה של מרב מיכאלי ליו"ר מפלגת העבודה היא מזמינה את עפר שלח לרוץ בפריימריז של המפלגה - וזה אמר כי אין לו בעיה לשבת תחתיה. מי שהודיע שיתמודד בפריימריז הוא ח"כ רם שפע שיתפטר מראשות ועדת החינוך מטעם כחול לבן.

(צילום: משי בן עמי)
בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו: חוק הקנסות לא יאושר? הסגר לא יוארך. יו"ר כחול לבן הבהיר כי עד שחוק העלאת קנסות הקורונה לא יאושר סופית, מפלגתו לא תאפשר את העברת תקנות הסגר.
ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד סבור כי "נתניהו מתחנן לנכד של קנייבסקי, החרדים חושבים שמותר להם", ובני בגין, הרכש הטרי של "תקווה חדשה" - אומר כי "העיקר - לשים סוף לשלטון השקר של נתניהו". "רק לפני כמה שבועות נתניהו התגאה בכך שעוד מעט אנחנו יוצאים מהמצב הזה, קרא לציבור ללכת לשתות קפה ובירה. זה מאוד אופייני, הזיגזגים האלה. למה לא עלה בדעתם לסגור את נתב"ג לפני כן? אי אפשר להשלים עם פוליטיקה כזאת. יש מה לעשות - להתנהג באופן הגון וישר".

(צילום: משי בן עמי)

החל מחצות שבין הלילה (יום שני) למחר, ייסגר נתב"ג, וטיסה תותר רק במקרים של טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי.
מחר ומחרתיים מידות החום יעלו אף ליותר מ-20 מעלות במישור החוף ובשפלה, אך יהיו עננים בגובה רב. בצפון הארץ ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.
נטע (שם בדוי) בת 39 עבדה בחנות בגדים. פוטרה מעבודתה לקראת הסגר השני ומאז נמצאת בעיקר בבית. משקלה עלה ב-8 קילוגרם, מוצאת את עצמה מצוברחת רוב הזמן. היחסים עם בעלה נקלעו למשבר. ילדיה הקטנים שגם הם נמצאים רוב הזמן בבית, תורמים להגברת המתח בין בני הזוג. אם לא די בכך, לאחרונה נטע חשה התקפי חרדה. היא חששה ללכת למרפאה מתוך פחד להידבק בקורונה. יום אחד החליטה שאין ברירה והתייצבה אצל רופא המשפחה. במדידת לחץ דם התגלו ערכים גבוהים מאוד 190/110. הרופא המליץ על שתי תרופות להורדת לחץ הדם ועל ביצוע בדיקות.
בטורים קודמים התייחסנו להשלכות הקורונה על היריון, על השוני בין המגדרים בתגובה לחיסון ועל מהלך המחלה עצמה בקבוצות שונות באוכלוסייה. הפעם, ברצוננו להדגיש פגיעות בריאותית מיוחדת של נשים בעקבות שינוי שחל בעיסוקן ובחיי המשפחה, וכמו כן, בסדר היום עצמו. כבר ידוע, שבהרבה משפחות השתנתה הזוגיות, עלה מספר מקרי האלימות בתוך המשפחה. מספר הנשים שאיבדו את מקום עבודתן עולה על מספר הגברים שפוטרו. משבר במסגרת המשפחתית הוא חלק מהפאזל ששמו משבר חברתי בעידן הקורונה. צריך לטפל בזה עכשיו ולא לחכות לסוף הקורונה. לנטע ולכולם, אני פונה בפנייה מקצועית ונרגשת: אל תתנו לאווירת הקורונה לשבור אתכם נפשית ופיזית. יש לשמור על אורח חיים בריא גם בעידן זה. ניתן לעשות זאת.

פרופסור אידלמן באולפן
(צילום: משי בן עמי)

משרד הבריאות פרסם היום, בדו"ח על מצב ההתחסנות, נתונים על אודות שיעור הישראלים שכבר החלימו מקורונה ולכן הם אינם זקוקים לחיסון. הדבר מראה כי בקבוצות האוכלוסייה הצעירות יותר – התחלואה הייתה גבוהה הרבה יותר מאוכלוסיות מבוגרות.
על פי הנתונים יותר מ-6% מהישראלים כבר אובחנו כחיוביים לקורונה מאז הגיע הנגיף לישראל לפני 11 חודשים. הרוב המכריע של החולים החלימו. כך 9% מבני 16 עד 19 – אובחנו ב-11 החודשים האחרונים כחיוביים לקורונה והחלימו. בקרב בני 20 עד 29 – 8% מהישראלים אובחנו כחיוביים לנגיף מאז פברואר – והחלימו. בקבוצת הגיל 30 עד 49 – 6% אובחנה כחיובית מאז פרוץ המגפה בישראל – והחלימה.
ככל שעולים בגיל השיעור מקבוצת הגיל שהחלימו קטן יותר ובגילים 80 ומעלה הוא 2%. בקבוצת הגיל הזו 83% כבר התחסנו.
מלכה לייפר. למה? בגלל הסגרתה של הנאשמת בעבירות מין לאוסטרליה, אחרי שש שנים של הליכים משפטיים, שפורסמה לראשונה ב-ynet. לייפר הוצאה במהלך הלילה מתא המעצר שבו שהתה, ותחת מעטה סודיות הועברה על ידי לוחמות שב"ס כשהיא אזוקה בידיעה וברגליה לנמל התעופה בן גוריון, שם עלתה על טיסה לפרנקפורט שבגרמניה, ומשם תטוס לאוסטרליה.
יושבת ראש מפלגת העבודה הנכנסת, מרב מיכאלי, אמנם היתה הבוקר באולפן ynet ודיברה פוליטיקה, אך אנחנו הרכבנו את האלבום מהימים שהיא עוד הייתה מלכת הביצה.
3 צפייה בגלריה
אלבום תמונות מרב מיכאלי
אלבום תמונות מרב מיכאלי
אלבום תמונות מרב מיכאלי
(צילום: ענת מוסברג)
השחצנות של יו"ר צ'לסי. המעשה של יוסי אבוקסיס – שעד היום נלמד בקורסים למנהיגות. הטראש טוק של יעקב הלל עם האסלביינק. ה-10 העגול של אלימלך. סיפור הסנסציה מול צ'לסי. "המסע המופלא".
גבר אוסטרלי שנעדר במשך 18 יום בשטחי הבר של אוסטרליה שרד במשך כל הזמן הזה משתיית מי סכר ומאכילת פטריות.
ומה היה למבקרת שלנו להגיד על התוכנית "קארפול קריוקי" עם אודי כגן?