נתניהו מגנה אלימות, אבל...

אחרי שאתמול בערב אמר ראש השב"כ נדב ארגמן כי הוא מודאג מההקצנה שזוהתה ברשתות החברתיות בתקופה האחרונה, ראש הממשלה נתניהו התייחס בצהריים לדבריו. הוא פתח את דבריו בגינוי ההסתה - אך מיהר לעבור לכך שגם משפחתו הייתה נתונה לקריאות אלימות. "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת כמו אתמול בלילה", אמר נתניהו. "אני רוצה להסביר מה זה הסתה. זה לא ביקורת זה קריאה לאלימות זו חציית הקו בין ביקורת להסתה. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות לרצוח אותי את בני משפחתי, רעייתי - ושקט. כמעט שקט בשיח הכללי והתקשורתי", אמר.
מייד לאחר שגינה אמר ראש הממשלה: "חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל כפעולה לגיטימית של חופש הביטוי. זה ניסיון למסגר את הימין כשמשהו מסוכן לדמוקרטיה, עצם הרעיון מסוכן לדמוקרטיה. צריך להבין מה קורה כאן. אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה, ואולי בתולדות הדמוקרטיה. אנשים מרגישים בצדק מרומים".
ובינתיים נמשכים הלחצים על חברי הכנסת של ימינה להתנגד להקמת "ממשלת השינוי". בנט, אורבך וח"כ סילמן התבקשו לא לעשות את השבת החולפת בבתיהם וקצין הכנסת הורה להצמיד מאבטח לאורבך ולעידית סילמן, שדיווחה בסוף השבוע כי היא מרגישה שגורמים שאינה מכירה עוקבים אחריה ומתצפתים על ביתה. בשעות אחר הצהריים ראשי מפלגות "ממשלת השינוי" התכנסו לישיבה.
בכיר בשב"כ לשעבר על ההסתה
(צילום: משה מזרחי)

4 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
(צילום: רענן כהן)

מסירים מסכות כמעט בכל מקום סגור

ראש הממשלה ושר הבריאות השתתפו בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים השונים על תרומתם למאבק בקורונה והיו אנשי בשורה. אדלשטיין: "אומר בזהירות - ב-15 ביוני נבקש לבטל את חובת עטיית המסכה במקומות סגורים". "אנחנו מבקשים בינתיים לשמור על עטיית המסכה עד שנגיע ליום הזה", אמר אדלשטיין בטקס שבו השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לפני 14 חודשים נכנסה לתוקף החובה לעטות מסכה על הפה והאף בכל יציאה מהבית, במטרה למנוע את התפשטות מגפת הקורונה. לאור הירידה בתחלואה בקורונה בזכות מבצע החיסונים, לפני כחודשיים בוטלה החובה לעטות את המסכות באוויר הפתוח, אך נותרה על כנה החובה לעטות מסכה בחללים סגורים במרחב הציבורי. כעת צפויה להתבטל כליל החובה לעטות מסכה במקומות ציבוריים למעט בבתי הספר - שם אין כל חדש.
היום, אגב, קופות החולים החלו לחסן את הילדים בגילאי 12 ומעלה נגד קורונה, ועד כה נרשמו בתור לחיסונים אלפי ילדים שיגיעו להתחסן עם הוריהם.

חשדות בנושא תנובה: עוזרו של ליצמן נעצר, בכיר במשק מוסר עדות

לאחר שהבוקר נעצרו עוזר שר ושלושה מעורבים נוספים, משעות הצהריים נחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עוד חמישה חשודים - בהם שני בכירים בתנובה. אחת מהן כבר אינה עובדת בחברה. בנוסף, ל-ynet נודע כי בכיר במשק מוסר עדות פתוחה כבר כמה שעות. שניים מהעצורים הם מוטי בבצ'יק, עוזרו בהווה של השר יעקב ליצמן ומנחם גשייד, יועצו לשעבר.
מפרטים שהגיעו לידי ynet עולה כי החקירה החלה כבר בשנת 2017. המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים. במקביל חושדים במשטרה כי תנובה ביקשה הטבות רגולטוריות ובאמצעות תרומות העבירה כסף לעמותות הקשורות לעוזר השר בבצ'יק. בכירים נוספים צפויים אף הם להיחקר.


4 צפייה בגלריה
(צילום: אוראל כהן)

תחל חלוקת אות המערכה ברצועת הביטחון בלבנון. האות יוענק למשתתפים במערכה ברצועת הביטחון מ-30 בספטמבר 1982 ועד 24 במאי 2000.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
משרד הבריאות הוסיף הבוקר את נמיביה לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, בשל התפשטות נגיף הקורונה. לפי אתר worldometers, העוקב אחר התפשטות הנגיף ברחבי העולם, שיעור המאומתים בשבעת הימים האחרונים זינק ב-75% לעומת שבעת הימים הקודמים להם. בנמיביה, מדינה אפריקנית שבה מתגוררים כ-2.5 מיליון בני אדם, אובחנו מאז פרוץ המגפה 58 אלף מאומתים לקורונה. 905 חולי קורונה מתו.
כמעט 3,000 מאומתים לקורונה אובחנו במדינה מאז תחילת החודש, כלומר ממוצע של כ-600 מאומתים ביום (הנתונים האחרונים התקבלו אתמול). בחודש מאי אובחנו במדינה כ-7,200 חיוביים לקורונה, כלומר ממוצע של מעל 230 ביום.
מבחינת מקרי המוות, מתחילת החודש דיווחה המדינה על 75 חולי קורונה שמתו, 24 מתוכם (מספר שיא) מתו ב-1 ביוני.
יונתן פריג'. גיטריסט, מלחין ומפיק מוזיקלי שהלך לעולמו לפני שנה. הוא ניגן במשך שנים עם עברי לידר, וב-31 במאי 2020 מת לאחר שלקה בדום לב, והוא בן 41 בלבד. הוא החל את דרכו המוזיקלית ב-1996, בלהקת "ראלי צ'ופר" לצד הזמרת אורלי פרל. מאז עבד עם מוזיקאים רבים, והיה גיטריסט בתוכניות ריאליטי מוזיקליות בהם "כוכב נולד", "דה וויס" ו"בית ספר למוזיקה".
4 צפייה בגלריה
יהונתן פריג'
יהונתן פריג'
פריג' ז"ל
(צילום: רז גרוס)

שראל פספסה הזדמנות אדירה להביא תיירים מהעולם". כיצד?
ישראל פספסה את ההזדמנות להיות המדינה המבוקשת בעולם מבחינת התיירות
(צילום: משה מזרחי)
ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חשף פרוטוקולים דרמטיים מהישיבה שבמהלכה פרצה מלחמת יום הכיפורים.
4 צפייה בגלריה
מלחמת יום כיפור: ראש הממשלה, גב' גולדה מאיר, נושאת דברים
מלחמת יום כיפור: ראש הממשלה, גב' גולדה מאיר, נושאת דברים
מלחמת יום כיפור: ראש הממשלה, גב' גולדה מאיר, נושאת דברים
(באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, אוסף דובר צה"ל)
קרן מרציאנו גונבת את ההצגה ונותנת את הנאמבר של החיים.
ומזל טוב. הנסיך הארי ומייגן מרקל הרחיבו את התא המשפחתי והביאו לעולם את בתם השנייה. "לילי נקראת על שם הוד מלכותה המלכה, ששם החיבה שלה במשפחה הוא ליליבת. שמה האמצעי, דיאנה, נבחר כדי לכבד את סבתה המנוחה, הנסיכה מווילס"