בידוד או לא בידוד לחוזרים מחו"ל? תלוי מה השעה

משרד הבריאות לא צפוי לבקש כי תוטל חובת בידוד על כל החוזרים מחו"ל - וזאת למרות הצהרות קודמות של בכיריו בנושא. הסיבה לשינוי הכיוון: חשש שהשרים יסרבו לדרישה שכזו, ולא יאשרו אותה.
אתמול אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ: "הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת. אני חושב ששדה התעופה היחיד של ישראל צריך להישאר פתוח. יחד עם זאת, טיסות לחו"ל בתקופה הזו זה לא דבר מומלץ". כעת נראה שבשל הביקורת הצפויה מצד חלק משרי הקבינט - המהלך יוקפא. מתוך 1,400 המאומתים שאובחנו אתמול - שיא מאז אמצע חודש מרץ - 150 חזרו מחו"ל.
רק הבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש כי ככל הידוע לו, ישיבת קבינט הקורונה מתוכננת למחר בבוקר, ואנשי משרד הבריאות יציגו את המלצותיהם לשרים. "יש כמה אופציות שבסופו של דבר אמורות להפחית כניסה מנתב"ג. בימים האחרונים רואים 150 מאומתים ליום בבדיקות של החוזרים מחו"ל ואת המספרים האלה אנחנו רוצים להוריד".
כתבנו לענייני בריאות אדיר ינקו חשף כי ההמלצה המסתמנת של משרד הבריאות בישיבת קבינט הקורונה מחר תהיה להרחיב את התו הירוק לכל מקום עם יותר מ-100 איש. ילדים עד גיל 12 יוכלו להמשיך ללכת להצגות ולאירועי תרבות ללא בדיקות - אך לא לאירועים משפחתיים. מדובר כנראה במתווה זמני, עד להקמת מערך בדיקות מהירות.
כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי פרסמה הערב כי ראש האופוזיציה נתניהו שוחח עם המנכ"לים של פייזר ומודרנה ללא ידיעת ראש הממשלה בנט וללא אישורו והתעדכן על מצב החיסונים וקצב אספקתם לנוכח התפרצות זן הדלתא. סביבת נתניהו: "חייבים להתחיל לתת את המנה השלישית לאוכלוסייה הבוגרת, זו הדרך היחידה להגן עליה".


4 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
עומסים בנתב"ג
(צילום: אבי חי)

פרופ' אש: "התו השמח לא יוריד את מקדם ההדבקה, צריך צעדים מיידיים"
(צילום: גיל יוחנן, משה מזרחי)

לקריאה נוספת

בן אנד ג'ריס תישאר בארץ?

ענקית הגלידה הבטיחה, לצד הודעתה על חרם נגד ההתנחלויות, כי תישאר בישראל – אך כעת טוענת יו"ר ועד המנהלים העצמאי של החברה כי ההודעה פורסמה ללא אישור הוועד ובלחץ של חברת-האם יוניליוור – וכי הוועד טרם אישר את הישארותה של ענקית הגלידות בישראל כולה.
יו"ר ועד המנהלים, אנורדהא מיטאל, אמרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בריאיון לרשת NBC כי במשך שנים ועד המנהלים לחץ להפסיק את מכירת הגלידות בהתנחלויות. היא אף חשפה כי הוועד קיבל החלטה להפסיק את מכירת הגלידות בהתנחלויות כבר ביולי שעבר, אך לטענתה מנכ"ל בן אנד ג'ריס, מת'יו מקארתי שמונה על-ידי חברת האם, "מעולם לא הוציא לפועל את ההחלטה".
מיטאל סיפרה כי בוועד המנהלים רצו במקור לפרסם הודעה אחרת, שבה לא מוזכר המשך המכירה בישראל – דבר שלטענתה דורש את אישור הוועד שבראשו היא עומדת. מיטאל הוסיפה כי ההודעה שקיוו אנשי הוועד לפרסם, ולא פורסמה בסופו של דבר, אמורה הייתה להדגיש גם את מחויבות החברה ל"שוויון חברתי".
4 צפייה בגלריה
נורדהא מיטאל
נורדהא מיטאל
נורדהא מיטאל
(צילום: AP, S Martin/Flickr/Attribution-NonCommercial 2.0 Generic)

בעל רשת מרכולים בניו יורק: הורדנו את בן אנד ג'ריס למדף התחתון
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת

דרמה בכלא בשבדיה: אסירים חטפו סוהרים, דורשים פיצה ומסוק

דרמה מתחוללת בבית כלא בשבדיה, שם שני אסירים, המרצים עונשי מאסר בגין רצח, חטפו שני סוהרים וכעת מתבצרים במקום. לפי דיווחים בשבדיה, השניים מנהלים משא ומתן עם כוחות הביטחון, ודרשו מהם לספק להם מסוק שימלט אותם מהכלא.
העיתון השבדי "אפטונבלדט" דיווח בהמשך כי השניים דרשו גם להזמין 20 מגשי פיצה קבב ולחלק אותם לכל האסירים השוהים באגף שלהם, והבטיחו שבתמורה לכך ישחררו את אחד מבני הערובה. לאחר הדיווח תיעדו כלי תקשורת שבדיים את העובדים בפיצרייה לא הרחק מהכלא מכינים את 20 הפיצות שדרשו המתבצרים, ואחר כך צולמו הפיצות מועמסות למכוניות ומועברות אל כלא הולבי, שבו מתחוללת הדרמה, כנראה כדי להימסר לאסירים.
4 צפייה בגלריה
שבדיה סוהרים חטופים בני ערובה בית כלא פיצות פיצה
שבדיה סוהרים חטופים בני ערובה בית כלא פיצות פיצה
שבדיה סוהרים חטופים בני ערובה בית כלא פיצות פיצה

מחר בשעות הצהריים צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולהחליט על דרך ההתמודדות עם המגפה.
מזג האוויר צפוי להיות נוח בימים הקרובים ולפי שעה מסתמן מזג אוויר דומה עד קצה טווח התחזית.
אתמול ניתן החיסון ה-11 מיליון בישראל. עד כה קיבלו 5,749,420 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ו-5,257,265 קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,120,000 ישראלים שאמורים לקבל את החיסון, עדיין לא הגיעו לקבל את מנת החיסון הראשונה. מהנתונים עולה עוד כי 32% מבני ה-12 התחסנו וכך גם 43% מבני 15-13. מדובר בשתי קבוצות גיל שהחלו לקבל את החיסון רק לפני כמה שבועות.
עוד עולה מהנתונים כי 83% מבני 16 עד 19 התחסנו וכך גם 85% מבני 20 עד 29 ו-89% מבני 30 עד 49. 90% מהישראלים בני 50 ומעלה התחסנו גם הם. עם זאת עדיין נותרו 236 אלף ישראלים בני 50 ומעלה, הנמצאים בקבוצת הסיכון, שטרם התחסנו.
מילווקי באקס. בצורת של 50 שנה הסתיימה לפנות בוקר בשעון ישראל ומילווקי היא אלופת ה-NBA לאחר ניצחון 98:105 על פיניקס שהשלים 2:4 בסדרת הגמר. יאניס אנדטוקומבו, התפרע עם 50 נקודות והראה שהוא לא הדבר הבא בליגה, אלא לגמרי הדבר הנוכחי ואגדה בהתהוות.
תחקיר רחב היקף שעסק בתוכנת "פגסוס" של NSO החזיר לכותרות את תעשיית הסייבר ההתקפי הישראלית, ולקוחותיה המפוקפקים. ד"ר רונן ברגמן וד"ר מתן גוטמן על עולם הצללים של הריגול הטכנולוגי במאה ה-21. הכותרת, הפודקאסט היומי.
הרשימה נחשפת: אלו הן 20 חברות התעופה הטובות בעולם.
כל מה שאתם צריכים לדעת על נערות השער החדשות של "ספורטס אילוסטרייטד" - ראפרית שלומדת מנהל רפואי, טניסאית יפנית שסובלת מחרדות ודוגמנית טרנסג'נדרית שהייתה נערת ליווי.
4 צפייה בגלריה
מייגן די סטליון
מייגן די סטליון
מייגן די סטליון
(צילום: GettyImages)