יותר מ-9,000 הרוגים בטורקיה, ארדואן: "אי אפשר להיערך לאסון כזה"

נשיא טורקיה ארדואן עדכן אחר הצהריים כי מניין ההרוגים בארצו עלה ל-9,057 בני אדם. בסוריה השכנה, שספגה נזק אדיר, הגיע היום מספר ההרוגים ליותר מ-2,600 בני אדם. ארדואן ביקר לראשונה במוקדי האסון ואמר כי "הפרובוקטורים אומרים שהם לא רואים את כוחות הביטחון בשטח - וזה לא נכון". ארדואן הגיע לעיר קרמנמרש בדרום טורקיה, שנפגעה קשות ברעידת האדמה, והמשיך למחוז הטאי בקרבת הגבול הסורי - גם שם גרם הרעש להרס כבד.
בקרמנמרש פועלים גם ללוחמי פיקוד העורף של צה"ל שהצילו עד כה ארבעה לכודים, בהם ילד בן 12 וצעירה בת 23, והצליחו להחזיר אותם לחיק משפחתם. בני משפחתה של הצעירה הודו ללוחמים, ואילו הילד הריע יחד איתם כשחולץ. אחד הלוחמים אמר כי "אין תחושה טובה מזו", והוסיף ש"לא סתם הגעתי לכאן".
ולא רק בטורקיה אבל בקנה מידה קטן בהרבה. אמש בשעה 23:17 היתה רעידת אדמה קלה בישראל כשמוקד הרעש היה 15 ק"מ דרום-מזרחית לאריאל ועצמת הרעש היתה 3.5. אחר הצהריים הורגשה רעידת אדמה נוספת בשעה 16:58 ברחבי הארץ. נתוני המכון הגיאולוגי מעלים כי עוצמת הרעש הייתה 3.3, והמוקד היה כ-20 ק"מ מאריאל - מוקד לא רחוק מזה של הרעידה שהורגשה אמש.
1 צפייה בגלריה
תינוק שחולץ מהריסות הרעידה בטורקיה
תינוק שחולץ מהריסות הרעידה בטורקיה
תינוק שחולץ מהריסות הרעידה בטורקיה
(צילום: רויטרס)


לקריאה נוספת


סיפורי היום

שני פועלים נהרגו מקריסת קיר באשדוד.
700 שוטרים ולוחמי משמר הגבול פשטו הבוקר על ארגון הפשע "אבו לטיף", במסגרת חקירה שחשפה העלמות מס במיליארד שקל, וזכתה לכינוי "המיליארד השחור". 21 חשודים, בהם בכירי הארגון, נעצרו בבתיהם.
מאסר על תנאי ותשלום פיצוי של 800 שקל לגבר שפרסם ציוץ מבזה נגד שרה נתניהו.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע לביקור פתע בבריטניה, הביקור הפומבי השני שלו בלבד מחוץ לגבולות ארצו מאז תחילת הפלישה הרוסית לפני כמעט שנה.
ועד העובדים של רשות שדות התעופה קיים הבוקר שביתת מחאה בנמל התעופה בן גוריון על רקע טענה שלפיה ההנהלה מפירה הסכמים. בעקבות עיצומי העובדים, הורגשו שיבושים קשים בשדה.

מה צפוי מחר

מחר בשעות הבוקר צפויות להתקיים הפגנות מול לא מעט מוסדות חינוך ברחבי הארץ נגד הרפורמה שלוין ונתניהו מעוניינים להעביר במערכת המשפט.

התחזית

סערת "ברברה" מגיעה לסיומה: היום חלה ירידה נוספת בטמפרטורות, והרוח החזקה שאפיינה את הימים האחרונים נחלשה. גשם המשיך לרדת בהפוגות, ושלג ירד בחרמון ובגולן. שלג החל לרדת כבר אמש ברמת הגולן, בהר כנען, בצפת וגם בבית ג'אן - שהחליטה על ביטול הלימודים היום. משעות אחר הצהריים היום, ההפוגות בין הממטרים יהיו ארוכות יותר, והגשם ייפסק בהדרגה. בלילה עדיין יהיה קר.
מחר ייתכן גשם מקומי מדי פעם, אך ברוב שעות היום לא צפוי גשם. בליל יום חמישי יש חשש מקרה במקומות הנמוכים והגבוהים, כשהטמפרטורה צפויה להגיע ל-0. בסוף השבוע הטמפרטורות יעלו, אבל עדיין יהיה קר יחסית ולא צפוי גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

לברון ג'יימס. לברון ג'יימס הוא עכשיו הקלע הגדול בהיסטוריה של ה-NBA, אחד השיאים המיתולוגיים בספורט העולמי, אחרי שכוכב הלייקרס הגיע ל-38,390 נקודות בקריירה ונישל מהכס את קארים עבדול-ג'באר האגדי, שהחזיק בתואר כמעט 40 שנה והגיע למשחק בלוס אנג'לס כדי לעשות כבוד. בקרו בפרויקט המדהים שלנו על קינג לברון.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עוד לא מצאתם תחפושת לילדים לפורים? מתלבטים אם להזמין מחו"ל או להכין בעצמכם? קבלו את המדריך לפורים 2023 להורים ולילדים.
שבעה אלבומים יפהפיים, אבל אחד נשגב מכולם: אביתר בנאי חוגג 50.
חרוז זהב נדיר בן כ-1,600 שנה התגלה בירושלים.
וליהוק יוקרתי: יו לורי, כוכב "האוס", מצטרף ל"טהרן".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?