יום של שיבושים נגמר ויום של שיבושים חדש מחר

ימי הסברה לא פשוטים למדינת ישראל. מחלקת המדינה האמריקנית זימנה את שגריר ישראל בארה"ב מייקל הרצוג לשיחה חריגה, עקב השינויים בחוק ההתנתקות בכיר אמריקני תקף את ישראל לאחר מכן: "אנחנו מאוד כועסים. זה שערורייה. איך מחוקקים חוק כזה תוך כמה ימים? השמאל אפילו לא הופיע להצבעה, כולם מותשים ממה שקורה בישראל". גם משרד החוץ הצרפתי גינה בחריפות ומסר כי ההחלטה מנוגדת לדין הבינלאומי ולהתחייבויות שישראל נתנה רק כמה ימים קודם לכן בשארם א-שייח שבמצרים.
לשכת רה"מ נאלצה להוציא הבהרה בה נכתב שבניגוד להצהרות המתנחלים - ישראל לא תקים התנחלויות בצפון השומרון. נתניהו הוסיף: "זה חלק ממולדתנו ההיסטורית, החלטת הכנסת שמה סוף לחוק מבזה". בשעות הערב נאלץ ראש הממשלה לפרסם הבהרה נוספת בחשבון הטוויטר שלו הפעם בגלל "חוק המיסיון", שמטרתו לאסור אנשים שיורשעו בפעילות מסיונרית בישראל: "לא נקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית" - כתב בעברית ובאנגלית.
בזירה אחרת, הפרלמנט הירדני המליץ לממשלה לגרש את שגריר ישראל במדינה. בצעד הפגנתי בעקבות הנאום של השר בצלאל סמוטריץ' בו שאמר ש"אין עם פלסטיני", לצד מפת ישראל השלמה שכוללת גם את שטח ירדן. על הפודיום, אגב, הוצג בתגובה דגל ירדן על מפה שכוללת את הגדה המערבית ושטח ישראל.
ובזירה נוספת, בצל הדיווחים על משבר ביחסים עם איחוד האמירויות, שרת התחבורה מירי רגב התייחסה למערכת הכבישים שם - וסיפקה הערת אגב מפתיעה: "לא אחזור לשם". שר החוץ הישראלי נאלץ להבהיר: "I❤️Dubai". בהמשך טענה רגב כי "זה היה בהומור, מחכה לביקור הבא" - והאשימה את התקשורת.
ולאחר השיבושים המדיניים, מחר יתקיימו שיבושים ברחבי הארץ במחאה על המהפכה המשפטית. החל מהשעה 08:00 יחלו מחאות וצעדות של הורים וילדים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, לצד אירועי החתמה על מגילת העצמאות. במקביל באותה העת תיערך הפגנה מחוץ לכנס באיירפורט סיטי, שם אמורים להשתתף ח"כ אבי דיכטר ושר הכלכלה ניר ברקת מהליכוד. בשעה 09:00 יתקיים מיצג אנושי של אוטובוס ורכבת בהפרדה מגדרית, ובשעה 10:30 תחל צעדת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים מקמפוס גבעת רם.
בשעה 12:00 יחלו מספר אירועים: הפגנת ההייטק בשרונה, צעדות ארגוני השטח של מחאת קפלן וצעדת סטודנטים ומרצים מאוניברסיטת תל אביב שתצא מכיכר אנטין. בשעה 12:00 יתקיים מיצג "סיפורה של שפחה" בקפלן בתל אביב, ובמקביל כמה אירועים נוספים: אוהל הידברות של כלל מקצועות הרפואה בגבול בני ברק ורמת גן, שם יתקיים שיח עם תושבי האזור על השכלה ועבודה ברוח הרמב"ם, וצעדות סטודנטים ממכון ויצמן ברחובות ומהטכניון בחיפה. בשעה 16:00 תצא שיירת רכבים ממכללת תל חי, ובשעה 19:00, כאמור, תתקיים צעדת מחאה שתצא מקניון איילון ברמת גן לעבר בני ברק.

סיפורי היום

ברוב של 54 מול 53, נפל חוק האיזוק האלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, שיאפשר פיקוח במקרים שבהם ישנו סיכון מוגבר לנשים או לילדים. קודם לכן ניסתה הקואליציה לשכנע את השר בן גביר לאשר את ההצעה בקריאה טרומית, הוא סירב וטען: "הולכים להביא חוק רציני שיגן על נשים". בליכוד זעמו עליו: "מבזה אותנו".
פריצת דרך בחקר סרטן הלבלב הקטלני: תרופה או ריפוי מבוסס רנ"א עשויים לטפל בגרורות.
סערת "טיול שנתי שחורות": המורות ננזפו, אך יחזרו ללמד.
ונסראללה על הפיגוע במגידו: "העמימות משרתת אותנו. כל תוקפנות תיענה בתגובה".

מה צפוי מחר

בכל רחבי הארץ יתקיים "יום שיתוק לאומי" במחאה על המהפכה המשפטית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יטוסו לסוף שבוע לביקור רשמי בלונדון.
מחר יחל חודש הרמדאן במהלכו יצומו המוסלמים 13 שעות וחצי ביממה, משעות עלות השחר ועד השקיעה. הקלות ניתנו לפלסטינים ועם זאת קיימת דריכות במערכת הביטחון.

התחזית

החל ממחר בערב ועד יום שבת יהיו עננים בגובה רב ובינוני, שיבלמו במעט את ההתחממות ההדרגתית. ביום שישי יהיה חם מהרגיל לעונה ובשבת ירדו מעט הטמפרטורות, אך עדיין יהיה יחסית חם. משעות הצהריים גוברים הסיכויים לגשם שיכול להיות חזק וקצר ברחבי הארץ, ומשעות אחר הצהריים קיימת סכנה לשיטפונות בזק בנחלים. בראשון תורגש התקררות, הטמפרטורות יירדו וקיים סיכוי לגשם מקומי.

מה חיפשו היום בגוגל?

חנן יובל. כחודש לאחר סירובו של הזמר להופיע במשכן הכנסת, הוא קיבל את הזמנתו של קובי פרץ לשתף פעולה על הבמה, כשמי שהצטרף אליהם היה ח"כ דודי אמסלם שתהה אז בטוויטר: "חנן יובל, מי זה?"
1 צפייה בגלריה
קובי פרץ, דודי אמסלם וחנן יובל
קובי פרץ, דודי אמסלם וחנן יובל
קובי פרץ, דודי אמסלם וחנן יובל

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מסתבר שחצי שנה הספיקה - אסף גרניט והחברה נפרדו.
שאלנו את טוויטר על ציוצים אנטישמיים - וקיבלנו בתגובה💩.
מחקר בודק: למה ומתי ויכוחים פוליטיים מתפתחים לשנאה?
וכתבנו טס במטוס פרטי מפואר לארוחת צהריים בקפריסין והתרגש למדי.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?