נצורים כבר יומיים בבתים בעוטף עזה

כבר יומיים ברציפות שתושבי כרם שלום ונחל עוז שבעוטף עזה נצורים בבתיהם בשל החשש לתגובה של הג'יהאד האיסלאמי על מעצרו של בכיר הארגון בסאם א-סעדי בג'נין. צה"ל הטיל עוצר יציאות וכניסות, ותושבי שני הקיבוצים יכולים לצאת מבתיהם רק במקרים דחופים.
בינתיים השקט נשמר, אך חסימות הכבישים יוצרים עומסי תנועה כבדים בכבישי צפון הנגב. בחלק מיישובי העוטף ניתן לצאת רק דרך השדות או בליווי צבאי. מאתמול יש פקקי ענק בכביש 232 משדרות עד לצומת גבעתי, שדרכו מתנקזת רוב התנועה. זאת משום שכביש 34 משדרות לצומת יד מרדכי המתחבר לכביש 4 חסום.
התושבים לא יודעים מתי ייפתחו מחדש הכבישים החסומים וחלקם מתחילים לאבד את הסבלנות. ברשויות המקומיות מנסים לברר מול צה"ל מתי צפויה הקלה בהגבלות, אך בצה"ל מתקשים להשיב משום שטרם התקיימה הערכת מצב בפיקוד הדרום.
1 צפייה בגלריה
חסימות בכבישי הדרום
חסימות בכבישי הדרום
חסימות בכבישי הדרום
(צילום: בראל אפרים)

סיפורי היום

עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הנפגעות בפרשת ה"סרסור בסוהרות", חשפה בדיון סוער בכנסת כי המחבל שחיילת העידה שאנס אותה ניסה לתקוף באותו המקום חיילת נוספת: "אל תגידו שלא ידעתם".
הרוסים כבשו, ואין כניסה: חשש מאסון גרעיני במתקן הענקי באוקראינה.
נסגר התיק נגד רוצח אמיל גרינצוויג, שנחשד בהסתה נגד מפגיני בלפור.
האם המודל של וולט בסכנה? אושרה ייצוגית שמבקשת להכיר בשליחים כשכירים.
ותאונה ראשונה לרכבת הקלה בגוש דן: התנגשות עם רכב בבת ים.
התאונה בין הרכבת הקלה לרכב פרטי בבת ים
(צילום: נת"ע)

מה צפוי מחר

מחר תימשך הצעדה שאותה יזמה משפחתו של חלל צה"ל סגן הדר גולדין שגופתו נמצאת בידי חמאס בעזה. הצעדה תתקיים מחר מראשון לציון לניצנים ותסתיים ביום שישי במחסום ארז.

התחזית

עד תחילת שבוע הבא ישרור עומס חום כבד בכל הארץ, כאשר בערבה, באילת, בנגב ובבקעה הוא יורגש באופן קיצוני. בחוף יורגש עומס החום בעיקר בשל הלחות הגבוהה בשעות שתחול בשעות היום ובעיקר בלילה.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

למרות משבר הקורונה בשנת 2020, חלה עלייה של 8.6% בסך ההוצאה למחקר ופיתוח (מו"פ), והיא עמדה על 91.2 מיליארד שקלים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום.

מהנתונים עולה עוד כי במספר החברות שעסקו במו"פ בשנת 2020 נרשמה ירידה של 1.9% בעיקר בחברות המסווגות בענפי התעשייה. מנתונים שנאספו בלמ"ס עולה כי ישראל ניצבת במקום הגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD, בחישוב ההוצאה למו"פ כאחוז מהתמ"ג (5.7%).

ענפי ההייטק הם התורמים העיקריים לפעילות המו"פ – 93.7% מסך ההוצאה למו"פ עסקי.

מה חיפשו היום בגוגל?

ירי בתל אביב. אלמונים ירו אמש כמה קליעים מאופנוע חולף לעבר רכב מרצדס ברחוב דיזנגוף בתל אביב. אין נפגעים מהירי, נזק נגרם לבית עסק סמוך. במשטרה ציינו כי מדובר באירוע פלילי. שני גברים נתפסו בזירה על-ידי אזרחים, אולם בהמשך המשטרה שחררה אותם לאחר שהתברר כי אינם מעורבים בירי. מחקירת הירי עולה כי מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי של עבריין מוכר, תושב אחת הערים בגוש דן.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

.האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
הוכרזו הזוכים בפרסי אקו"ם: יהודית רביץ וזאב נחמה יזכו בפרסי מפעל חיים. בין מקבלי הפרסים הנוספים בטקס נמנים היוצרים והיוצרות קרן פלס, טונה, נונו וישי ריבו.
חולץ צב ים שנלכד בפסולת פלסטיק מול חופי חדרה.
ובדרך לטיול עוצרים במזכרת בתיה: ביקרנו במעדניה שהיא פנינה בנוף המקומי וטעמנו אוכל של סבתות בלקניות.