פיזור הכנסת אושר בטרומית, הקואליציה מנסה "ציר עוקף אורבך"

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את פיזור הכנסת ה-24 - הליך שיתניע את יציאתה של מדינת ישראל למערכת בחירות חמישית בתוך פחות משלוש שנים וחצי. הדיון הבוקר יצא לדרך אחרי שיו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך הבהיר בשיחות סגורות שלא ימהר להפעיל את הוועדה בראשותו כדי לדון בהצעת חוק פיזור הכנסת אחרי שתאושר בקריאה טרומית - וייתן "צ'אנס", כלשונו, להקמת ממשלה חלופית. בעקבות דבריו, והחשש מכך שיעכב את פיזור הכנסת, החליטה הקואליציה להעביר את הטיפול בחוק לוועדת חוקה, חוק ומשפט, שבראשה עומד ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה - ולמעשה יצרה מסלול עוקף אורבך.
ראש האופוזיציה נתניהו קיבל במליאת הכנסת הודעת וואטסאפ מבנו יאיר, שבה המליץ הבן לאביו להיזהר מתרגיל של הקואליציה שמנסה להעביר את "חוק הנאשם" לפני פיזור הכנסת. "לדעתי זה תרגיל, זה יחד עם מו"מ מדומה של איילת שקד", כתב נתניהו הבן. "נועד להרדים אותנו, לגרום לנו לדחות את חקיקת הבחירות ואז הם יוכלו להעביר את חוק הנאשם".

2 צפייה בגלריה
ההודעות שנתניהו קיבל מבנו יאיר
ההודעות שנתניהו קיבל מבנו יאיר
הנייד של נתניהו
(צילום: כיכר השבת )
בנט הבהיר כי יצביע נגד החוק - אך העניק לחברי סיעת ימינה חופש הצבעה. "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה, זו הייתה ונשארה דעתי", אמר. "אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות". לעומתו השר רזבוזוב הבטיח באולפן ynet: "נביא את כל האצבעות שצריך", ח"כ אלי אבידר אמר: "הציבור שלנו מצפה שנעביר את החוק".
בוועדת הכנסת יתקיים דיון בנושא הצעת החוק לפיזור הכנסת, ושם יוחלט איזו ועדה תדון בהצעה - ועדת הכנסת, כמקובל, או ועדת החוקה - בעקבות חוסר שיתוף הפעולה מצד אורבך. בתוך כך, ובשל ההבנה שהכנסת מתקרבת לסוף דרכה, התקיימה היום ישיבה בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה בניסיון להגיע להסכמות סביב חקיקה שתקודם בהסכמה כמקובל בפגרת בחירות. באופוזיציה דרשו לבטל את הפרשתו של עמיחי שיקלי כתנאי לכל משא ומתן בכל נושא שאליו רוצים להגיע להבנות, כולל על תקנות יו"ש - שאם לא תפוזר הכנסת עד 30 ביוני, ייתכן שלא יחולו. בקואליציה סירבו לבקשת האופוזיציה - והשיחות בין הצדדים התפוצצו.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ' )

שר לקריאה נוספת

סיפורי היום

אחרי 3 ימים רצופים שבהם הגיעו ב-10:00 למוסדות החינוך, היום ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר נשארו בבית - ואותו הדבר צפוי גם מחר. שר האוצר ליברמן הודיע כי החל מיום הראשון הקרוב ועד לסוף שנת הלימודים, משרד האוצר יתקצב הפעלת פעילות קיץ בבתי הספר ובגני הילדים בשל השביתה הצפויה של הסתדרות המורים. יו"ר ההסתדרות הגיב במהירות כשאמר: "סייעות לא יגיעו לעבודה בלי גננת או מורה".
לפחות 1,000 הרוגים ברעידת אדמה קשה באפגניסטן.
היועמ"שית: אי אפשר למנות רמטכ"ל כרגע. גנץ: "זה חיי אדם, אתייעץ גם עם נתניהו"
משרד הביטחון מפרסם מסמכים נוספים לציון 40 שנה למלחמת לבנון הראשונה. והפעם: תחקיר כיבוש הבופור שגבה את חיי שישה לוחמים.

מה צפוי מחר

גם מחר לא יתקיימו לימודים. הסתדרות המורים אמרה כי "משרד האוצר רק מחריף את המשבר".
בצל ההתרעות לפיגוע איראני, שר החוץ לפיד יבקר מחר בטורקיה.
החל ממחר יחולו שינויים בתנועת הרכבות באזור תל אביב והשרון החל מיום חמישי הקרוב ועד תחילת החודש הבא, עקב עבודות חשמול. בנוסף, קטעים בכביש 4 ובאיילון צפון ייחסמו מהלילה ועד מחר בבוקר.
מחר יתקיים טקס סיום קורס טיס 184 בחצרים.

התחזית

מחר תורגש עוד עלייה במעלות החום, ובשישי יהיה היום החם בשבוע. הטמפרטורה בירושלים תגיע ל-32 מעלות, ובחוף הלחות תעלה ועומס החום יהיה בינוני עד כבד. בשבת הטמפרטורות ירדו מעט.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודשים ינואר-מאי השנה נהרגו 159 בני אדם בתאונות דרכים, עלייה של 8.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (שבה נהרגו 147 בני אדם).
בלמ"ס אמרו כי במספר הנפגעים חלה ירידה של 5.4% (7,883 לעומת 8,336, בהתאמה). בתקופה זו אירעו 4,429 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של 8.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (שבה אירעו 4,852 תאונות).

מה חיפשו היום בגוגל?

יפה בן דויד. מזכ"לית הסתדרות המורים היא האישה החזקה שנמצאת בריב מול משרד האוצר. אתמול בערב, יממה לפני שביתת בתי הספר והגנים, חיתנה בן דויד את בנה אסף. בין האורחים היו גם בכירים במשרד האוצר, על אף המחלוקות העמוקות בין הצדדים נשמר חברות והערכה ביניהם.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כאוס תעופתי: מאות נוסעים עמדו הבוקר בתור ענק שהשתרך אל מחוץ לטרמינל 1. גם בשדות תעופה אחרים ברחבי העולם המצב עגום. מאנגליה, דרך ספרד ועד לארה"ב – עשינו סדר בהתפתחויות האחרונות.
מימין: הממסד הרבני והמפלגות החרדיות. מימין עוד יותר: איתמר בן גביר. הסיפור של אחת מזירות המאבק הצפויות בבחירות 2022 כולל הלכות על הר הבית, שינוי עומק בדור החדש של החרדים, תחכום פוליטי ושימוש גם ברב הראשי לישראל. הגוש כמרקחה - האזינו לפודקאסט החדשות היומי.
שרידי מסגד שנבנה לפני כ-1,200 שנה ובית אחוזה נחשפו ברהט.
דבר המבקר: נדב ודניאל כבר הוכיחו שיש להם כישרון, חבל שהמסעדה החדשה שלהם משכיחה את זה.
סמדר קילצ'ינסקי, זוכרים אותה? בגיל 59 היא לא מתכחשת לעברה המורכב, לילדות הקשה ולזוגיות עם יעקב אלפרון כשהייתה בת 13.