גלנט לראשי רשויות בצפון: חיזבאללה יורחק מעבר לנהר הליטני. עד אז המפונים לא יחזרו לביתם

שר הביטחון קיים פגישה מתוחה עם ראשי רשויות קו העימות. השר התחייב בפני ראשי הרשויות בקו העימות כי תצא לפועל אחת מבין שתי אפשרויות במטרה להחזיר את הביטחון לתושבים, כך שיוכלו לחזור לבתיהם. לדבריו, האפשרות הראשונה והעדיפה היא להסדר מדיני בינלאומי שיבטיח את הרחקת החיזבאללה אל מעבר לליטני, על בסיס החלטה 1701 של האו"ם.
אם לא תצלח האפשרות הראשונה, לדבריו, מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להרחקת חיזבאללה באמצעים צבאיים. עד ליישום אחת מבין שתי האפשרויות, לא יוחזרו תושבי קו העימות (9-0 ק"מ מהגבול) המפונים לבתיהם.
פרשננו נדב איל חשף הערב כי ארה"ב בוחנת את האפשרות לתהליך הסדרה והסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הקרקעי ביניהן, בדומה להסכם הגבול הימי שנחתם ב-2022, כך אומרים גורמים ישראליים.

תמונת מצב ברצועת עזה בימים אלו

בצל התמרון הקרקעי של צה"ל והמשך התקיפות האוויריות בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, התושבים המקומיים ממשיכים להתפנות דרומה לכיוון העיר רפיח. לפי דיווחים בעזה, צה"ל מטיל מצור על חאן יונס, ובעיר מתנהלת הלחימה הקשה ביותר ברצועה מתחילת המלחמה לפני כחודשיים. אלפי אזרחים ברחו מהאזור ברגל, בכלי רכב עמוסים בחצפיהם, באופנועים - וגם רכובים על חמורים.
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב מבצעית עם כוחות צה"ל שלוחמים באזור העיר. בצה"ל מסרו כי הכוחות הלוחמים הציגו לו את הפעולות ההתקפיות שנעשו עד כה, ואת תוכנית ההמשך לפעולה הקרקעית במרחב. "יש פה יעדים ערכיים, אנחנו נלך עם זה. תמשיכו לבסס את זה. נזרים לפה את מה שצריך, ודוחפים קדימה כל הזמן אל מול היעדים שמזהים פה בחזית לנו".
תיעוד אזרחי עזה עוזבים את חאן יונס ועוברים לרפיח

גנץ התנגד, ברקת החרים וגלנט נעדר: התקציב המתוקן עבר בקריאה ראשונה

הכנסת אישרה את תוספת התקציב לשנת 2023 בקריאה ראשונה ברוב של 62 בעד מול 53 נגד. חברי המחנה הממלכתי, בראשם השר בני גנץ, התנגדו - אך גם בליכוד לא כולם תמכו. השר ניר ברקת הודיע שיחרים את ההצבעה, ואכן נעדר ממנה, שר הביטחון יואב גלנט נעדר בשל עיסוקו בניהול המלחמה - וקוזז עם חברת הכנסת שרן השכל, שנמצאת בנסיעה בחו"ל. חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד אמנם תמך, אך אמר במליאה כי "נעשתה כאן טעות חמורה".
שר האוצר סמוטריץ' אמר: "העברנו בקריאה ראשונה וברוב גדול את התקציב המתוקן לשנת 2023 שמביא בשורות חשובות למילואימניקים, למשפחות המפונות ולעם כולו. תקציב חשוב שיפנה למעלה מ-30 מיליארד שקל לצורכי הביטחון במלחמה ולחיזוק העורף וסיוע למפונים". ראש האופוזיציה, לפיד, אמר: "אנחנו כלואים בסיוט. מדינה שלמה כלואה בסיוט. חלק מהסיוט שאנחנו כלואים בו זה התקציב הזה. התחושה הזאת שיש ממשלה שלא אכפת לה באופן טוטאלי מאזרחיה, ממה שעובר עליהם, ממה שקרה לכולנו ב-7 באוקטובר. המדינה הזאת לא תוכל להתחיל את תהליך השיקום שלה כל עוד הם פה - והם צריכים ללכת הביתה".
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

רס"ם (במיל') עדי שני, בן 39, מצור יצחק, לוחם פלס"ר באגד לוגיסטי 6036, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו את רעייתו ליאור ואת בנותיהם יובל, גאיה ותומר. מאז חידוש הקרבות בסוף השבוע שעבר נפלו ברצועת עזה 15 לוחמי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
קיבוץ ניר עוז הודיע הבוקר כי מצבה של חנה קציר (76), חברת הקיבוץ שחזרה משבי חמאס, הידרדר - והיא מאושפזת במצב קשה בבית חולים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "כוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה - עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו". עוד אמר כי מופעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל החטופים.
מערכת "חץ" יירטה טיל ששוגר מתימן לאילת אחרי שהופעלה אזעקה באילת.
על-רקע המשך הלחימה יתכנס הערב הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים כדי להצביע על בקשת ארה"ב להגדיל את מכסת הדלק שמוכנס מדי יום לרצועת עזה.
מקורות פלסטיניים אמרו ל"סקיי ניוז" כי יו"ר הרש"פ אבו מאזן מוכן לקחת את השליטה על רצועת עזה. בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה".
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שיגר אזהרה לישראל ובמסגרתה אמר כי אם תנסה לחסל אנשי חמאס בטורקיה - תשלם מחיר כבד מאוד.
מתחילת המלחמה סובלים אזרחים בישראל משיבושים באפליקציות מבוססות מיקום כמו ווייז, וולט וטינדר. לא מדובר בפעולה של האקרים אנטי-ישראליים, אלא בשיבושים יזומים של צה"ל.


פרשנויות ודעות היום

החטופים עוברים עינויים, וישראל צריכה לצעוק את זה | נדב איל
"העניין הוא כזה: ישראל, לפחות במישור הדיפלומטי והציבורי, לא מתנהלת ביעילות ובאפקטיביות לשחרור החטופים. לדוגמה: החטופים עברו ועוברים עינויים. זו ההגדרה המשפטית לתקיפות פיזיות, הרעבה, השפלות, מניעת תרופות, מניעת טיפול רפואי, לוחמה פסיכולוגית, וכל שאר הזוועות שחמאס מחולל לאחינו ואחיותינו שבעזה. אך המסר הזה, שמענים את החטופים, ויש לנו עדויות ישירות על כך מאלה שחזרו - הוא לא עובר. הוא לא מודגש מספיק". לטור המלא
אתן יכולות, ואינכן עושות כלום | לימור לבנת
"את, מירי רגב, השרה הבכירה בליכוד. איך לא קמת ונסעת לאו"ם לאותו אירוע חשוב שאירגן השגריר גלעד ארדן. האם יותר חשוב להישאר כאן כדי להתראיין ולהגן שוב ושוב על ראש הממשלה? את זה כבר הבנו, רגב. קומי ועשי מעשה. אמרי משהו. דברי. ואת, גילה גמליאל, שרה ותיקה הנוסעת ברחבי העולם, יוצאת ובאה, איך נאלמת דום? היית ממונה על הרשות למעמד האישה. איך את שותקת? אין לי ציפיות מאורית סטרוק, גם לא מעידית סילמן, ויש לי אפילו מילה טובה שלא האמנתי שאומר על ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. מקווה שלא תזיק לה: לפחות זו קמה ועשתה מעשה". לטור המלא
גם על המחיר של "כולם תמורת כולם" חובה לדבר | אשר יובל
"על הקוראים לעסקת "כולם עבור כולם עכשיו" להבהיר לציבור: אנחנו מודעים לכך שהלחימה תיפסק, חמאס ימשיך לשלוט ברצועה ויתחזק ביהודה ושומרון, ועשרות יישובים בתוך השטח הריבוני של מדינת ישראל יישארו ריקים מתושבים. להם אפשר להשיב שמדובר בשיקול לאומי רחב - השיקול המדיני והמוסרי שלפיו שולחים צעירים לקרב כאשר ברור לכל שיש לזה מחיר נורא. זו האמת הקשה בהבדל בין רשות הרבים לרשות היחיד". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

עמוס אטינגר. המגיש והפזמונאי הלך לעולמו הלילה והוא בן 86. ב-1966 החל אטינגר להגיש את התוכנית "אלה הם חייך" לפי פורמט בריטי, ועם מעברה לטלוויזיה הישראלית ב-1972 זכתה התוכנית לשם "חיים שכאלה". אטינגר נותר המגיש של התוכנית במשך 30 שנות קיומה, אשר מנו קרוב למאה תוכניות. בין היתר ראיין בתוכנית את גולדה מאיר, חיים טופול, אפרים קישון, שושנה דמארי, רבקה מיכאלי, נתן שרנסקי ורבים נוספים. בשנת 2000 ירדה התוכנית משידור, אולם בין 2012-2007 צולמו ושודרו שלוש תוכניות נוספות.
במהלך השנים הוא התפרסם גם כמשורר ופזמונאי פורה. בין היתר הוא כתב את השירים "כשהאור דולק בחלונך" (שהלחין סשה ארגוב, בביצועם המקורי של שלישיית גשר הירקון), "כבר אחרי חצות" (שהלחינה נורית הירש), "טיול לילי" (שהלחין מאיר נוי), ושירים שהלחין דובי זלצר: "נערה ושמה כנרת", לצד "יש מקום", "דמוקרטיה" ו"יפו" - שהיו חלק מפסקול "קזבלן". אטינגר גם כתב את המנוני חטיבות גולני ("גולני שלי") וגבעתי.
2 צפייה בגלריה
עמוס אטינגר (משמאל) עם יצחק בן אהרון, מזכ"ל ההסתדרות לשעבר
עמוס אטינגר (משמאל) עם יצחק בן אהרון, מזכ"ל ההסתדרות לשעבר
עמוס אטינגר (משמאל) עם יצחק בן אהרון, מזכ"ל ההסתדרות לשעבר
(צילום: זום 77)