סיפורי היום

טיסה לטורקיה התעכבה בגלל תמונה של התרסקות מטוס שנשלחה לנוסעים.
3 צפייה בגלריה
התמונה שהופצה לנוסעים
התמונה שהופצה לנוסעים
התמונה שהופצה לנוסעים

הקלטת "בנות על הרציף להרחקת דוסים" והסערה: "זלזול מחליא, איפה מיכאלי?"
"טילים היפר-סוניים" על אודסה, 44 גופות בבניין שקרס באזור חרקוב. ביידן: "לפוטין אין דרך יציאה".
בכיר בצה"ל אומר היום: "מטילים סנקציות על קרובי מחבלים, הענישה הקולקטיבית עוזרת".
ואחיו של משה קצב חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה.

26 פרקים, 2,357 עמודים, אינספור ליקויים

דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מצביע על פערים של מאות מיליונים בהגנה על יישובים בצפון, בעוטף עזה וביו"ש, על אי-מתן מענה לצפיפות בכיתות ולעזיבת גננות במעונות, על המחיר הגבוה של הביצים והלולים הישנים - וגם על הסכנה מנמלי האש והטרמיטים.
בפרק העוסק במרכיבי ביטחון ביישובי העימות בפיקודים המרחביים חושף מבקר המדינה כי קיימים פערים שנאמדים במאות מיליוני שקלים בהגנה על יישובים בצפון הארץ, בעוטף עזה וביהודה ושומרון. פרק מיוחד בדוח הקדיש המבקר לפעילות המשטרה במחוז יהודה ושומרון (מחוז ש"י). לפי המבקר, לרשות שוטרי המחוז עומד מספר מצומצם של ניידות ממוגנות ירי שאינו מספיק לסדר הכוחות. בנוסף, האפודים הממוגנים איתם פועלים השוטרים ישנים וחלק גדול מהם אינו עומד בתקן.
בפרק העוסק בחינוך כתב המבקר כי במערכת החינוך שורר זה שנים רבות מחסור בכיתות לימוד תקניות, העומדות בסטנדרטים פיזיים ופדגוגיים המאפשרים תנאים ראויים ללמידה. מבקר המדינה בדק ומצא שתוכניות החומש בנושא לא נתנו מענה למחסור בכיתות הלימוד. אף שגדל מספר הכיתות שתוקצבו בתוכניות החומש, המחסור עדיין קיים ואף החריף במידה ניכרת לפי נתוני סוף שנת 2020. כך, אף על פי שבתוכנית החומש השלישית הוכפל מספר הכיתות המתוקצבות לעומת תוכנית החומש השנייה, הסתיימה שנת 2020 בפער של 10,219 כיתות (גידול של 56% לעומת הפער בסוף תוכנית החומש השנייה).

3 צפייה בגלריה
הפירצות בגדר
הפירצות בגדר
הפירצות בגדר
(צילום: אריק מרמור)

(צילום: דוברות מבקר המדינה)

לסעיפים נוספים בדוח

מה צפוי מחר

המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התחזית

הירידה בטמפרטורות נמשכב היום, ומזג האוויר היה קריר בהרים ונוח יחסית בשאר האזורים. ביום חמישי יתחמם. בשבת צפוי שרב נוסף שיימשך גם ביום ראשון.
.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מקדם ההדבקה R עלה באופן חד יחסית בימים האחרונים והוא עומד על 0.93, לעומת 0.74 לפני חמישה ימים. לא מן הנמנע כי כבר בימים מקדם ההדבקה יהיה מעל 1 – דבר שיעיד על התפשטות מחודשת של המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשבוע שהחל ב-24 באפריל אובחנו מדי יום 3,011 חיוביים לקורונה, בשבוע שעבר המספר ירד ל-2,054 ואילו בשבוע הנוכחי המספר שוב עלה והממוצע בימים ראשון ושני עומד על 2,682 מאומתים ליום. יש להדגיש כי בימים שישי ושבת מספר המאומתים נמוך יותר מיתר ימי השבוע, אז ייתכן כי ממוצע המאומתים השבועי יעמוד על כ-2,500.

מה חיפשו היום בגוגל?

קורל ביסמוט. אדם לוין, סולן להקת מארון 5, צפה מחדרו בבית המלון בזמרת הישראלית קורל ביסמוט מנגנת ושרה בטיילת, צילם והעלה אותה לחשבון האינסטגרם שלו - ומאז הכל היסטוריה. אתמול היא כבר השתתפה בהופעת הלהקה בישראל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

תעלומת גומות הענק על מאדים.
(צילום: אסף חן)
אורי ששון פורש מג'ודו, הוצע לו תפקיד מקצועי.
3 צפייה בגלריה
(רדאד ג'בארה)
הניסיון של "חתונה ממבט ראשון" לנרמל פלאס סייז רק הוכיח כמה היא מקובעת. מה עוד חשבה המבקרת שלנו סמדר שילוני?
ומנה פלאפל ב-20 שקלים: טעמנו פלאפל באריאל ששווה כל שקל.