הריבית הבסיסית תעלה ביום חמישי הקרוב לשיעור של 2%

בנק ישראל החליט להעלות - מיום חמישי הקרוב - את הריבית בשיעור של 0.75%. זהו הזינוק הגבוה ביותר זה 20 שנה. החלטה דרמטית וכואבת מאוד לנוטלי המשכנתאות וההלוואות שחלקן צמודות לריבית הפריים שתזנק לשיעור גבוה של 3.5%, לעומת פחות ממחצית מכך בחודש אפריל השנה.
העלאת הריבית הייתה בלתי נמנעת בשל קצב האינפלציה השנתי בישראל שחצה את רף חמשת האחוזים לצד נתוני הצמיחה שעמדה על 6.8% ברבעון השני. לצד האינפלציה במחירי המוצרים והשירותים במשק, בבנק מודאגים בעיקר הזינוק העצום במחירי הדירות, שעומד כבר על 18% בשנה האחרונה.
הצעד נובע בין היתר כיוון שבפעם החמישית תוך שלוש שנים וחצי מכהנת ממשלת מעבר. אסור לממשלה להזרים כספים למשק, לא להוביל רפורמות חדשניות ותוכניות כלכליות דחופות, לא להוריד מיסים ולא לטפל במונופולים. הגורם היחיד שיכול בימים אלה לבצע מהלכים שישפיעו על המצב במשק הוא בנק ישראל. ייקור הריבית צפוי להעלות את ההחזרים החודשיים של רוב נוטלי המשכנתאות וההלוואות במאות שקלים בחודש, לעומת החזרי הריבית שהיה עליהם לשלם עד לחודש אפריל השנה.




לקריאה נוספת

סיפורי היום

שי אביטל יישאר במעצר מלא: "סיפק סמים לקטינה ואז נגע בה, נישק בכוח ברמנית".

עשרות-אלפי אנשים הגיעו להיפרד מחכם שלום כהן, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס וראש ישיבת "פורת יוסף", שהלך לעולמו הלילה בגיל 91.
רה"מ לפיד: "המורים הוותיקים - עמוד התווך". המו"מ תקוע, האוצר: בן דויד מורחת זמן.
"גרדיאן" הבריטי מדווח כי "ה-CIA לא מצא הוכחות שארגונים פלסטיניים שהוצאו מחוץ לחוק פועלים בשירות הטרור".
ריקול אין סופי: אחרי חלקי החיות שהתגלו במוצרי סנפרוסט, כעת התגלה החיידק ליסטריה מונוציטוגנז במוצרים של חברת טלפרוסט. החברה הודיעה על ריקול וקוראת ללקוחות שמחזיקים במוצרים לא לצרוך אותם.

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו הפריימריז לרשימת ולראשות מרצ, כמו גם לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'.

התחזית

ביום רביעי שוב תחול עלייה בטמפרטורות, וביום חמישי יהיה עומס חום כבד.

מה חיפשו היום בגוגל?

מורן אייזנשטיין. השחקנית חשפה אתמול כי הייתה קורבן לאלימות שקופה לכאורה. "אני סתם פחדנית, בגלל זה שתקתי. שתקתי כדי להראות את עצמי בסדר מול כולם, שיחקתי משחק, שהכל בסדר כשהכל לא היה בסדר. חייכתי אחרי שדקה לפני חטפתי התקף זעם מהנרקיסיסט, שתקתי כשהרחיקו ממני את החברים הכי טובים שלי ואת המשפחה לפחות ניסו. שתקתי כשלקחו לי את כל הגבולות שלי, את החלומות שלי, את הזהות שלי. שתקתי, שתקתי כי התביישתי".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מ"חלף עם הרוח" ועד חוף ים מדומה: כל מה שהיה בחתונה של ג'יי לו ובן אפלק.
3 צפייה בגלריה
ג'ניפר לופז בן אפלק
ג'ניפר לופז בן אפלק
(צילום מסך)
בלינג בלינג ומרשמלו: הראפר סנופ דוג משיק דגני בוקר.
עצמות תרנגולות סייעו לקבוע באיזו עונה נהרסה בית שאן העתיקה.
ומתברר שהמנוי המוזל של נטפליקס ישלב גם תכנים ללא פרסומות