סקטור העסקים הקטנים הוא ללא ספק אחד הסקטורים שהושפעו במידה הרבה ביותר מהטלטלות הגלובליות של השנים האחרונות. עסקים קטנים ששרדו את משבר הקורונה התמודדו בשנתיים האחרונות עם אינפלציה גואה וריבית צומחת. בסביבה בה העלויות השוטפות של העסק לא מפסיקות לגדול, הדרך של עסק קטן לעבור ממצב של הישרדות למצב של צמיחה ושגשוג היא מאתגרת מאוד, בטח ללא הידע והכלים הנכונים.
כעת, מגיעה בשורה לעסקים קטנים שעשויה להוריד חלק גדול מהנטל עבור בעליהן - חברת הטכנולוגיה הישראלית קונקטים, אשר מספקת פתרונות לניהול עובדים במובייל לעשרות אלפי ארגונים וחברות, ומשרתת חצי מיליון משתמשי קצה בישראל ובעולם, השיקה לאחרונה את ׳המסלול לעסקים קטנים', הכולל שימוש בכלי התפעול, התקשורת וניהול משאבי האנוש של החברה, ללא עלות עבור עסקים קטנים עד 10 עובדים. הממשק כולו – בעברית.

500 אלף משתמשים ב-80 מדינות בעולם

חברת קונקטים (Connecteam), שנוסדה בשנת 2016 ע״י אמיר נחמיה, דניאל נוריאל, ויונתן נוריאל, פיתחה פלטפורמה רחבה לניהול עובדים באמצעות אפליקציה פשוטה לשימוש בטלפון הנייד של העובד. במערכת אחת, Connecteam מציעה שעון נוכחות מבוסס מיקום, ניהול משימות ומשמרות, צ׳אט ארגוני, הדרכות, ועוד.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חברת Magnet-Me)
קונקטים משרתת כ- 500 אלף משתמשיםֿ בארגונים וחברות ב-80 מדינות ברחבי העולם, ובישראל היא כבר מוטמעת בחברות מכל הגדלים, לרבות 200 ארגונים גדולים. בין הלקוחות הבולטים של החברה בישראל: אפיקים, תנובה, סודה סטרים, קוקה קולה, ישרוטל, כתר, טמבור, כלמוביל, מטב, ג'יימס ריצ'רדסון, אסותא אשדוד, הלל יפה, תרימה, פריגו, קבוצת פוקס, אפקון, KPMG, פלסאון, ועוד.

שעון נוכחות מבוסס מיקום, ניהול משמרות ומשימות, תקשורת והדרכת עובדים – בכף ידך

לאחרונה, השיקה קונקטים מסלול לעסקים קטנים, וזאת על רקע המיתון הכלכלי העולמי, מה שהחל במגיפת הקורונה וכעת מתבטא באינפלציה גבוהה וריבית המכבידה על נוטלי ההלוואות, בהם עסקים קטנים.
"בעל עסק קטן לא חולם שחצי מהזמן שלו יושקע בבירוקרטיה מתישה", אומר חן שופר, אסטרטג מוצר בכיר בקונקטים. "יותר מכך, נדמה כי ההשקעה אינה משתלמת, מאחר והסטטיסטיקה נגדו - עסקים קטנים רבים נסגרים תוך שנה מיום פתיחתם. כשמוסיפים לכך את הקשיים של השנים האחרונות, במקרה הטוב העסק שורד בשיניים, אך במקרה הנפוץ הוא פשוט נסגר".
5 צפייה בגלריה
חן שופר, אסטרטג מוצר בכיר בקונקטים
חן שופר, אסטרטג מוצר בכיר בקונקטים
חן שופר, אסטרטג מוצר בכיר בקונקטים
(צילום: רועי מרגוליוס)
מתוך חזון אשר שואף לספק שירות לחברות בכל הגדלים, "קונקטים החליטה להוריד מהעסקים הקטנים חלק גדול מהנטל על ידי מתן כלים לניהול העסק באופן אפקטיבי יותר", אומר שופר. "המטרה היא לחבר את העובדים לעסק, ולאפשר לבעלי העסקים להתנהל בצורה חדשנית, יעילה, וקלה יותר, ולרכז את המאמץ שלהם בפיתוח העסק במקום במעקב אחרי גיליונות נוכחות ומשימות מנהלה אחרות".

המהפכה: חבילת שירותים מלאה בשווי 14 אלף שקל בשנה - מוענקת בחינם

המהפכה פה, מסביר שופר, היא שהתכנית המוצעת לעסקים קטנים היא החבילה המלאה של השירותים שקונקטים מספקת לכלל החברות, אשר כוללת בין היתר שעון נוכחות, יומן עבודה, טפסים, ניהול משימות, תקשורת ועדכונים, ספר טלפונים, מרכז ידע, הכשרות והסמכות, וכל זה ללא כל עלות עבור חברות עד 10 עובדים.
"לא מדובר בתכנית החינמית המוגבלת, אלא בחבילת התוכנה המלאה, בשווי של 14 אלף שקל בשנה, כולל שירות ותמיכה ברמות הגבוהות ביותר בתעשייה", אומר שופר. "אנחנו שמחים לתמוך בעסקים הקטנים - וכשהם נהנים מכל הכלים שיש לנו להציע, ללא שום עלות, וזה עוזר להם להצמיח את העסק - זה נותן לנו רוח גבית אדירה".

לדבר בשפה של העובדים, החל מהיום הראשון לעבודה

כלל העובדים, בכל גיל, מצפים בימינו לקבל חוויה דומה ממקום העבודה כמו שהם מקבלים בחיי היום היום. כמו שכולנו מזמינים אוכל מהנייד, מבצעים העברות בנקאיות ולומדים קורסים אקדמיים דרך הסמארטפון - אנו מצפים לחוויית משתמש דומה מהמעסיק שלנו. עבור העסק הקטן - זוהי הזדמנות למצב את עצמו בתור מעסיק חדשני ומתקדם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חברת Magnet-Me)
"מקום עבודה שמציע כבר ביום הראשון כלים שאמורים לעשות את העבודה קלה יותר ומדברים בשפה של העובדים – זה עושה אימפקט גדול", אומר שופר. "מה שחשוב זו מעטפת ידידותית ומודרנית מבחינת שימוש שעומדת בסטנדרט של שאר היישומים שהעובדים משתמשים בהם בחיי היום יום שלהם".

"קפיצה של שנות אור קדימה בניהול העסק"

בעלי עסקים המשתמשים בכלים של קונקטים מספרים שהמערכת משנה את העסק שלהם. "הם עברו מעבודה ידנית לחלוטין לאפליקציה דיגיטלית שהעובדים משתמשים בה בטבעיות – מבחינתם זו קפיצה של שנות אור קדימה", מעיד שופר. לדבריו, יש לקוחות שהצליחו להתמקד יותר בניהול ליבת הפעילות של העסק בעקבות השימוש במערכת – בין אם התשוקה שלהם זה למצוא את המתכון המנצח לגלידת קרמל מלוח או לעצב שמלות כלה לדור ה-Z – "ויש כאלו שהעידו שהם מצליחים לפנות יותר זמן למשפחה, במקום 'לחיות בתוך העסק' - ערך חשוב לא פחות", אומר שופר.
חברות בנייה, למשל, שהעובדים שלהן נדרשים להגיע לאתרי בנייה שונים, מבזבזות זמן רב על הניסיון להבין האם העובד הגיע בזמן, האם עבר תדריך בטיחות חובה והאם הוא נמצא במקום שבו אמור להיות. "יש חברות בנייה שמשתמשות בכלי של נוכחות מבוססת-מיקום באמצעות טכנולוגיית ה-GPS", אומר שופר. "זה מפחית משמעותית בזבוז של זמן ואנרגיות".
דוגמה נוספת היא סטודיו לעיצוב שמלות כלה, בו בעלת העסק שקלה להתקין מכשיר למדידת נוכחות עם קריאת טביעת אצבע, מה שכרוך בעלויות רכישה, התקנה וסנכרון למערכת השכר. "במקום זה, בעלת הסטודיו הטמיעה את קונקטים וקיבלה שעון נוכחות בחינם. העובדים הצעירים חיים ונושמים מובייל, כך שאפליקציה של שעון נוכחות הוא עניין מובן מאליו עבורם", מספר שופר.
לדבריו, אחד מהלקוחות תיאר זאת כך: ״כשאתה בעל עסק קטן, אתה לא רק הבעלים, אלא גם מנהל הייצור, מנהל החשבונות, אחראי על השיווק, משאבי אנוש ו-IT". מצב כזה הוא כאוטי, ולכן ברגע שהצליח לתת את מרבית המענים הללו באמצעות אפליקציה אחת, זה שינה את התפיסה שלו לגבי ניהול עסק, אחרי 20 שנה בתחום.

״ראש שקט״ לבעלי עסקים קטנים

חיים כאדר, בעלים של חברת Magnet-Me לצילום מגנטים באירועים המעסיקה כיום שמונה אנשים, מספר כי "חיפשנו אפליקציה שתעזור לנו לחבר בין העסק לבין העובדים עצמם, בעיקר שיוך עבודות לעובדים זמינים. קונקטים נותנת לנו את האפשרות לראות מי מבין העובדים זמין או אם בטעות יש לעובד משמרת כפולה. לקונקטים יש יתרונות כמו שירותים מבוססי מיקום, כך שבעל העסק יכול להיות בראש שקט שהעובד הגיע בזמן לעבודה ומתחיל את המשמרת במקום הנכון״.
5 צפייה בגלריה
חיים כאדר
חיים כאדר
חיים כאדר
(צילום: באדיבות חברת Magnet-Me)
כאדר מוסיף: ״בעל העסק יכול להוציא דו"ח כמה שעות העובד עבד באותו שבוע וכמה צריך לשלם לו. לאפליקציה יש גם כמה ערוצי תקשורת שהעובדים יכולים להשתמש בהם כמו צ'אט, אנשי קשר של עובדי החברה, והדרכה. כמובן, היתרון הכי גדול שיש לקונקטים הוא שכל האפליקציה היא לגמרי חינמית לעסקים קטנים".

75% משוק העבודה העולמי לא יושב במשרד - איך מפתחים פתרונות טכנולוגיים שעובדים באמת משתמשים בהם?

הפלטפורמה של קונקטים מיועדת לעסקים בכל גודל, עם דגש על עובדים שאין להם נגישות למחשב. קרוב ל-80% משוק העבודה העולמי – כ 2.7 מיליארד איש – מורכב מעובדים הנמצאים על רצפת הייצור, באתרי הבנייה ובשטח. ולכולם יש סמארטפון. ״הפלטפורמה של קונקטים דורשת מספר טלפון בלבד, ללא צורך במייל של העבודה, ומבלי להתפשר על אבטחת מידע", אומר שופר.
5 צפייה בגלריה
אפליקציית קונקטים
אפליקציית קונקטים
אפליקציית קונקטים
(צילום: באדיבות החברה)
יתרון נוסף שהופך את המערכת של קונקטים למתאימה עבור חברות עם עובדי שטח - שליחים, מאבטחות, עובדי מלונאות, ועוד – הוא העובדה שהיא קלה להטמעה ולשימוש, ואינה דורשת ידע קודם או הדרכה. ״האפליקציה אינה הרחבה של מערכת שפותחה למחשבים נייחים, אלא נולדה וחיה במסך המובייל ועולם ההתראות", אומר שופר. "על מנת שהעובדים יורידו את האפליקציה, היא חייבת לתת הרבה מאוד ערך וגם להיות קלה מאוד לשימוש, כמו שאר האפליקציות המותקנות על המכשיר. זה מה שעמד לנגד עינינו בזמן פיתוח הפלטפורמה".

מצד אחד בנייד, מצד שני מופרד: הגבול הדק בין חיי העבודה לחיים הפרטיים

עסקים רבים, קטנים כגדולים, פונים בשנים האחרונות לאפליקציה הפופולרית וואטסאפ לתקשורת פנים ארגונית. "הבעיה היא שוואטסאפ אינו כלי ארגוני ולא מיועד לעסקים, הוא לא מייצר הפרדה בין עבודה לחיים פרטיים, מה שמהווה פתח לתביעות משפטיות״. לעומת זאת, אפליקציית קונקטים מנוהלת באופן מרכזי על-ידי הארגון לצרכי עבודה בלבד. ״המדובר בפתרון נגיש באמצעותו ניתן לייצר תהליכים אוטומטיים, לנהל משמרות, משימות, הדרכות, ועוד״.
לסיכום, אומר שופר, "הלוואי שעוד חברות, כמו קונקטים, ייצאו במהלך דומה, וכל העסקים הקטנים בישראל יקבלו שירות מלא ללא תשלום, כדי לעזור להם לשרוד ולהביט קדימה בתקווה. התוכנית לעסקים קטנים מגיעה מתוך הבנה של האתגרים, והיכרות עם הכלכלה המקומית והגלובלית. לעסקים הקטנים אין תקציבים גדולים. אנחנו יכולים, מוכנים ורוצים לתת להם את הכלים הנכונים".
בעלי עסק קטן? תחשבו בגדול! הירשמו עכשיו לקונקטים ותזניקו את העסק שלכם


פורסם לראשונה: 11:47, 25.01.23