לא בשמיים היא ולא מעבר לים נאמר על התורה. בחג השבועות הזה גם אתם יכולים להתקרב אליה קצת יותר בדרך ייחודית ושונה מבעבר. גם אם אתם לא בני ישיבות או מתפללים בבית כנסת במהלך כל השנה, גם אם אתם לא מפספסים אף תפילה או שיעור של הרב. ארגון רבני צהר מציע לכם לבוא ולהיות חלק משרשרת הדורות, לעסוק בטקסטים המכוננים המלווים את העם היהודי ולחוות את חג השבועות כמו שלא חוויתם וחשבתם שאפשר לחוות.
2 צפייה בגלריה
חוות הרועה העברי
חוות הרועה העברי
חוות הרועה העברי
(צילום: רות דומיניץ)
תשפ"ב היא השנה השלוש עשרה לקיומו של המיזם המיוחד של צהר לחג השבועות. 'ביכורי בית - לומדים יחד בחג השבועות'. מה שהתחיל כפרויקט ניסיוני של מקום בודד בו נערך תיקון ליל שבועות לציבור הכללי הפך לתופעה שהולכת ומתרחבת.
בכל שנה שותפים צהר למאות מוקדים ברחבי הארץ המקיימים לימוד בנושאים אקטואליים, מוסריים, תרבותיים וחברותיים. הלימוד מתקיים לרוב במפגשי בית, אינטימיים ונינוחים, עם אוכלוסייה מכל קשת החברה הישראלית. נושא הלימוד השנה הוא 'מגילה רות - מערכי לימוד סביב דמויות מהמגילה'.
המוקדים בהם מתקיים הלימוד מקבלים בנוסף לחוברת הלימוד נספח המיועד למנחה לסיוע והכוונה של הלימוד כך שיוכלו להעביר לימוד משותף בליל חג השבועות עם מידע מעשיר וחומר מגוון המאפשר לכל אחד ואחד לקחת חלק בלימוד.
גם השנה צהר פונה אל ציבור הסקרנים והלומדים להצטרף ולארח בביתו לימוד שייתן אווירת חג שבועות בדרך המתאימה לסגנון של החבורה. אם זה חברים, משפחה או אפילו חיילים במסגרת צבאית. כל אחד יכול לשבת וללמוד.
2 צפייה בגלריה
קרית אונו
קרית אונו
קרית אונו
(צילום: איתן אלחדז)
משתתפים משנים עברו סיפור כיצד הגיעו לשיח מעמיק, רעיונות חדשים ולימוד מדויק יותר אליהם בהכוונת החוברת. "התפתח דיון מאוד מעניין. חוויה מרוממת", "אני בכל אופן לא חזקה בדת אז היה לי נחמד מאוד השילוב בין תוכן חילוני למסר מוסרי וערכי". "יצאנו בתחושה שנרצה לקיים עוד מפגשים מהסוג הזה". אלו רק חלק מהתגובות שהגיעו בשנים קודמות ממשתתפים באירועי צהר לשבועות.
אז אם גם אתם מעוניינים לארח חבורת לימוד לחג השבועות שתעביר לכם ולמכרים שלכם את החג בצורה אחרת ומיוחדת, כזאת שמתאימה לכם אבל שומרת על הקשר לייחודיות של חג השבועות, צרו איתנו קשר ונשמח להכווין ולהנחות אתכם כיצד בקלות רבה תוכלו לקיים אירוע מרומם שיוכל להפוך למסורת מעשירה לשנים ארוכות.