אחת התופעות הבריאות הנפוצות בעולם היא כאבי ברכיים ומפרקים, אשר מופיעה בכל גיל ובעקבות מגוון עצום של סיבות. על מנת לדעת כיצד לטפל בכאבים, חשוב להבין מהו מקור הכאבים ומהן הדרכים הרלוונטיות לטיפול והפחתת הכאב לאורך זמן.
עבור מי שמחפש טיפול יעיל המציב אלטרנטיבה לטיפולים המסורתיים, כדאי להכיר את האפשרות לטפל בחומצה היאלורונית לכאבי ברכיים. למי מתאים הטיפול? ובאילו קופות חולים הוא זמין?

הסיבות לכאבי ברכיים - שחיקת הסחוס ודלקות

הברך היא המפרק שמחבר בין עצם הירך לעצם השוק, ובחלקה הקדמי ממוקמת פיקת הברך. העצמות במפרק מצופות ברקמה חלקה של סחוס שמפחיתה את החיכוך ומאפשרת תנועה חלקה בין העצמות.
ככל שהגוף מזדקן, במיוחד במקרים בהם היו פגיעות קודמות במפרק הברך, מתרחש תהליך של שחיקת הסחוס המלווה גם בתהליכים דלקתיים, אשר מובילים לעתים קרובות לכאבים ולהידרדרות בתפקוד של הברך. אנשים המתמודדים עם בעיות בברכיים ובמפרקים נאלצים להתמודד עם כאבים יום-יומיים ומגבלות בתנועה.
מעבר לכך, עם הגיל והתהליך הטבעי המתרחש במפרקים, חלה ירידה בהפרשת החומצה ההיאלורונית הטבעית באזורים אלו. תהליך זה משמעותי יותר במקרים של דלקת מפרקים או שחיקת סחוסים ניוונית (אוסטאוארתריטיס).
3 צפייה בגלריה
פרינג' -כאבי מפרקים
פרינג' -כאבי מפרקים
יש פתרון לכאבי ברכיים
(shutterstock)
מתברר שיש פתרון אפקטיבי ונוח לכאבי ברכיים
הפתרונות המסורתיים לטיפול בכאבי ברכיים הם פיזיותרפיה, ניתוח, אפוסתרפיה ועוד. באופן מובן, רבים מהסובלים מכאבים רוצים להימנע מניתוח. חלק מהטיפולים מצריכים התמדה לזמן ממושך על מנת לראות תוצאות.
אחד הפתרונות האפקטיביים והנוחים בתחום הטיפול בכאבי ברכיים הוא הזרקת חומצה היאלורונית.
איך זה עובד?
הטיפול בחומצה היאלורונית מבוצע באמצעות זריקה למפרק, כאשר החומצה ממלאת את הסדקים, מתפזרת במפרק ומשמשת כנוזל סיכוך ושימור למפרק הברך, או מפרקים סינוביאליים אחרים, לצד עידוד יצירת חומצה היאלורונית טבעית. ניתן לחזור לתפקוד רגיל מיד לאחר הזריקה, כאשר השפעתה וזמן הקלת הכאב אינדיבידואליים ושונים מאדם לאדם.

3 צפייה בגלריה
תמונות לפרסומית פרינג
תמונות לפרסומית פרינג
יש פתרון לכאבי מפרקים
(shutterstock)
בולמת זעזועים, מקלה על הכאב ועם סיכוי נמוך יותר לתופעות לוואי סיסטמיות - כל היתרונות של חומצה היאלורונית
היתרונות המרכזיים של טיפול בחומצה היאלורונית הם בלימת זעזועים ויצירת הגנה על המפרק, הפחתת הסיכון לתופעות לוואי סיסטמיות ועידוד יצירת חומצה היאלורונית באופן טבעי בגוף. מעבר לכך, לחומצה היאלורונית תכונות אנטי-דלקתיות.
האפקט של הזריקות כולל שיפור טווח התנועה של המפרק ושיכוך כאבים לטווח של מספר חודשים עד שנה. משום שהחומצה מדמה את החומר הטבעי המצוי בגוף, ספיגת החומצה ההיאלורונית מתרחשת באופן טבעי בגוף ולכן נחשבת בטיחותית לשימוש.
על אף שהזרקת חומצה היאלורונית לברך היא פרוצדורה רפואית פשוטה יחסית, חשוב שתתבצע על ידי אורתופד מומחה.
3 צפייה בגלריה
תמונות לפרסומית פרינג
תמונות לפרסומית פרינג
יש פתרון לכאבי מפרקים
(shutterstock)
טיפול בטוח ומוכח בייצור ביו-טכנולוגי ישראלי - ארטריז היא זריקה היאלורונית ללא חומרים מהחי
הפתרון המוביל בתחום הזריקות של חומצה היאלורונית לבעיות ברכיים הוא ארטריז, מזרק חומצה היאלרונית המיועד להזרקה לתוך המפרק, אשר מאושר לשימוש עבור טיפול בכאב ובתנועה מוגבלת במצבים של שינויים ניווניים וטראומתיים של מפרק הברך ומפרקים סינוביאליים אחרים. המוצר הייחודי מיוצר באמצעים ביוטכנולוגיים ואינו מופק מן החי, מה שמפחית את הסיכוי לתופעות לוואי מערכתיות.
ארטריז פותח על ידי מותג התרופות השוויצרי פרינג ומיוצר על-ידי חברת BTG, חברת בת ישראלית של ענקית התרופות הבינלאומית, שהוקמה לפני כ-40 שנה. מזרקי החומצה היאלורונית של ארטריז זמינים לרכישה בהנחה בבתי המרקחת של קופות החולים בהצגת מרשם אורתופד.

SR-EU-2400009