ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
החום, הלחות, הטמפרטורות הגבוהות הם מסימני ההיכר של מזג האוויר בישראל. ההתחממות הגלובלית משפיעה גם על האקלים ברחבי הארץ, לא רק בעונת הקיץ החמה.
מזג האוויר משתנה והופך לקיצוני וחם יותר גם בעונות המעבר, בסתיו ובאביב. המציאות המיוזעת הזאת הופכת את המזגן למוצר חיוני, בוודאי בקיץ, אך גם בעונות אחרות, לרבות בחורף אם חשוב לכם לחמם את הבית או המשרד.
היצע המזגנים בישראל הוא רחב ומגוון מבחינת מותגים, דגמים, גדלים וסוגים, אבל דומה כי מזגן נייד מומלץ הוא אופציה נוחה ומהירה לקירור נקודתי של חללים מסוימים שפחות מוכרת לציבור הרחב, על אף יתרונותיה הרבים.
בשונה מהמזגן הנייח, משקלו של המזגן הנייד קטן יותר ואפשר להעבירו ממקום למקום, ולקרר באמצעותו אזורים וחללים מצומצמים יותר.
בשורות הבאות נדון במיזוג אוויר נייד ונסביר מדוע כדאי להשתמש בו. נעמוד על חשיבות התאמת הקירור לגודל החדר, על עוצמת הקירור הרצויה, על צורת הקירור הנקודתי, על מהירות האוורור ועוצמת הרעש.
נתמקד ביתרונות של המזגן הנייד, לרבות השפעתו על איכות החיים בכלל ואיכות השינה בפרט, על חשיבות הפחתת צריכת האנרגיה והתחזוקה הקבועה - הקלה ביסודה - ונסיים בהמלצות על המזגנים הניידים הטובים והמבוקשים בישראל.

הפרמטרים החשובים בבחירת מזגנים ניידים

הבחירה במזגן נייד היא לא החלטה פשוטה עבור הצרכנים שאינם בהכרח מעורים בעולמות התוכן של מיזוג האוויר, ובוודאי לא מודעים לדגמים השונים בשוק שיכולים לענות על הצרכים האישיים או המשפחתיים שלהם. אלה השיקולים המרכזיים שחשוב להביא בחשבון לפני רכישה של מזגן נייד מומלץ:
גודל החדר - כדי לקרר את החלל המבוקש באופן יעיל ואפקטיבי, חשוב לוודא שעוצמת הקירור של המזגן הנייד מתאימה לגודל החדר. כך למשל, מזגן נייד עם עוצמת קירור (BTU) שאינה מתאימה לגודל החדר יתקשה לקרר ביעילות, בעוד שמזגן נייד עם עוצמת קירור גבוהה עלול לקרר את החדר מהר מדי מבלי לייבשו כראוי, מה שיוביל לסביבה ביתית או סביבת עבודה פחות נעימות.
עוצמת הקירור הרצויה (BTU) - עוצמת הקירור הרצויה, הנמדדת ביחידות תרמיות בריטיות (BTU), היא גורם שיש להתחשב בו בעת בחירת מזגן נייד. דירוג ה-BTU מציין את גובה הטמפרטורה בחדר שהמזגן יכול להפחית בשעה. רמת BTU גבוהה יותר פירושה עוצמת קירור גבוהה יותר הנחוצה לחדרים גדולים יותר. עם זאת, BTU גבוה מדי עבור חדר קטן עלול לגרום לשימוש לא יעיל באנרגיה וללחות מוגזמת. התאמת דירוג BTU לגודל החדר מבטיחה קירור יעיל ונעים.
אופן הקירור - סוגי שימוש שונים כמו קירור, אוורור בלבד, הסרת לחות או חום יכולים להשפיע על הנוחות, תחושת הנעימות, יעילות האנרגיה ועל אופן השימוש במזגן הנייד בתנאים שונים. דגמים מסוימים מציעים תכונות נוספות כמו מצב שינה או מצב אקולוגי לצריכת אנרגיה טובה יותר (כמו ב-TORNADO TO GO 20). חשוב לבחור דגם המתאים לצרכי הקירור הספציפיים ולתנאי הסביבה שלך.
מהירות האוורור - מהירויות אוורור שונות מציעות שליטה טובה יותר על זרימת האוויר ויעילות הקירור, ומאפשרות לך להתאים את רמת וסוג הקירור בהתאם לנוחות ולטמפרטורת החדר שלך. דגמים של מזגן נייד מומלץ עם מהירויות אוורור רבות יכולים לסייע בשיפור יעילות האנרגיה באמצעות אספקת מהירות נמוכה יותר, כאשר הצורך בקירור גבוה יורד.
פתחי האוורור - מזגן נייד אינו יכול לעבוד ללא פתח אוורור שדרכו יוצא האוויר החם הנפלט ממנו. חלק מדגמי המזגן הללו מגיעים עם ערכת אוורור להתקנה פשוטה למדי של צינור הפליטה בחלון. הערכה הזאת מאפשרת לשנות את מיקום המזגן ולהעבירו מחלל אחד לאחר תוך זמן קצר וללא מאמץ מיוחד.
צינור אוורור יחיד או כפול - מזגן נייד עם צינור יחיד מושך אוויר מהחדר, מקרר ומשחרר אותו בחזרה אל החלל דרך אותו צינור.
לרוב, צינור אוורור בודד זול וקל יותר להתקנה, ועלול להיות פחות יעיל ממזגן נייד עם צינור כפול. מזגן נייד עם צינור כפול, לעומת זאת, עובד באמצעות שני צינורות נפרדים: האחד ליניקה והאחר לפליטה. צינור היניקה שואב אוויר נקי מבחוץ, ואילו צינור הפליטה מוציא אוויר חם ולח.
הצינור הכפול מצליח להתגבר על בעיית הלחץ השלילי הקיימת במזגנים ניידים עם צינור בודד, וכפועל יוצא מכך יעילות הקירור שלו גבוהה יותר. מזגן נייד עם צינור כפול מומלץ עבור חדרים או חללים גדולים או כאלה המצריכים כוח גדול יותר לקירור.
רמת הרעש - עוצמת רעש גבוהה עלולות להפריע, במיוחד בחדרי שינה ובחללי עבודה. מסיבה זו, מומלץ לחפש מזגן נייד עם דציבל (dB) נמוך יותר כדי לשמור על סביבה שקטה יותר.
תקציב: לרוב, מזגן נייד עם עוצמת קירור גבוהה יקר יותר מזה המקביל אליו עם עוצמת קירור נמוכה יותר. גם אם התקציב שלכם מוגבל, מומלץ לא לרכוש מזגן עם BTU שאינו מותאם לגודל החדר המיועד לקירור.

התועלת מבחירה נכונה במזגן נייד

יש מספר יתרונות בולטים ברכישה של מזגן נייד שעונה על הצרכים שלנו. הנה שלושה מהמרכזיים שבהם:
● נוחות גבוהה ואיכות שינה - שיפור הנוחות ואיכות השינה נוצרים הודות לבחירה במזגן נייד השומר על טמפרטורת חדר קרירה ונעימה. פעולה זו של המזגן מפחיתה מצבים של אי נוחות הנובעים מחום ומלחות גבוהים שעלולים לשבש את השינה ולפגוע בתחושה הכללית שלנו.
בקרת טמפרטורה יעילה מסייעת ביצירת סביבה המתאימה לשינה נינוחה ורגועה, שמשליכה גם על מצב הרוח בשעות העוררות שלנו.
● צמצום השימוש באנרגיה - מזגן נייד המתאים בגודלו לשטח החלל המיועד לקירור פועל בצורה יעילה יותר ומייצר פחות אנרגיה, מבלי לעבוד יתר על המידה.
דגם חסכוני באנרגיה עושה שימוש מופחת בחשמל בזמן הפעלתו, תוך שמירה על טמפרטורות נוחות. המשמעות של צריכת אנרגיה נמוכה יותר היא חשבונות חשמל חודשיים זולים יותר (כמו בטורנדו טו גו 14).
● תחזוקה קלה - התחזוקה הקבועה והקלה של המזגן הנייד משפיעה לטובה על תפקודו לאורך זמן, תוך שמירה על אוויר נקי ושימוש מופחת באנרגיה.
למזגנים המתוחזקים באופן קבוע יש פחות תקלות, ביצועים טובים יותר ותוחלת חיים ארוכה יותר. בנוסף, התחזוקה השוטפת מפחיתה את הצורך בתיקונים או בהחלפה תכופה של מסננים, מה שחוסך עבורנו לא מעט זמן וכסף.
בסיכומו של דבר, הבחירה במזגן הנייד הנכון עבורנו תלויה, בין השאר, באיזון הנכון בין גודל החדר לעוצמת הקירור, בנוחות הגבוהה ובאיכות השינה שלנו כתוצאה מהשימוש בו, בהוצאת אנרגיה מופחתת ובתחזוקה הקבועה, הקלה ביסודה, שלו.

ההתאמה המושלמת למזגן הנייד שלנו

אם קראתם את המדריך שלנו לבחירת מזגן נייד מומלץ עד לשלב הזה, ואתם עדיין לא בטוחים מהי הבחירה המושלמת עבורכם, הנה המאפיינים החשובים ביותר שיש להכיר לפני שלב הרכישה:
רמת ה-BTU לקירור ממוקד - קירור נקודתי אפקטיבי הוא מרכיב חשוב במידת ההתאמה של המזגן הנייד לצרכים שלכם. חשוב להתאים את ה-BTU לגודל החדר כדי להבטיח קירור יעיל, מבלי להגזים בצריכת אנרגיה הכרוכה בהפעלת מיזוג אוויר נייד.
הסרת הלחות - היכולת להסיר לחות, לא כל שכן להפחית אותה באופן משמעותי, היא שיקול מרכזי בבחירת מזגן נייד, במיוחד לאור האקלים הלח שמאפיין את הארץ שלנו. הפחתת רמות הלחות הופכת את האוויר לנוח ונעים יותר ומונעת היווצרות של עובש.
מצב שינה במזגן - אם אתם מתכוונים להשתמש במזגן נייד בחדר השינה או זקוקים לסביבה שקטה בזמן תנומת הצהריים, בחרו מזגן עם מצב שינה ייעודי. התאמת הקירור לרמת הפעלה שקטה יותר של המזגן, תוך הפחתת צריכת אנרגיה לאורך הלילה, הופכת את השימוש בו, ללא רעש מוגזם, לנוח יותר.
חשיבות הפחתת צריכת האנרגיה - מידת צריכת האנרגיה הנובעת משימוש במזגן נייד משפיעה באופן משמעותי על חשבון החשמל שלך, במיוחד אם אתם נוהגים להשתמש בו באופן רציף וממושך.
דרגת יעילות האנרגיה העונתית (SEER) קובעת את מידת יעילות השימוש של המזגן בחשמל. ככל שדירוג ה- SEERגבוה יותר, כך גם המזגן חסכוני יותר באנרגיה. דירוג 14 ומעלה של SEER נחשב לחסכוני באנרגיה.

מזגנים ניידים מומלצים

בחירת המזגנים הניידים המומלצים שלנו נגזרה מתכונות הדגמים השונים, מביקורות של משתמשים ומהיעילות האנרגטית שלהם. הנה חמשת המזגנים הניידים הטובים והמומלצים לרכישה בישראל:
1. מזגן נייד במחיר נחמד: TORNADO TO GO 14
המזגן הנייד החדש של טורנדו הוא בחירה מעולה מבחינת הצרכים והאפשרויות הכלכליות שלכם. על אף היותו מותג, ניתן להשיגו בסכום הנמוך משמעותית מ-1,800 ש"ח, נכון לזמן כתיבת שורות אלה.
לעומת זאת, התמורה על ההוצאה היא גבוהה, החל מקבלת מזגן נייד עם 4 גלגלים שניתן להעבירו לכל מקום, שליטה על שלוש רמות של מהירות - נמוכה, בינונית וגבוהה - בטמפרטורה הנעה מ-18 עד 32 מעלות; ועד למסך LED ושלט רחוק, קל ונוח לתפעול.
הדגם האיכותי הזה מגיע עם טיימר לקביעה מראש של זמן הפעלתו וכיבויו, ומצב שינה שמקבע את הטמפרטורה בחדר השינה מרגע שאנחנו נרדמים, מה שתורם לחסכון בחשמל.
יתרונות:
● מחיר נוח
● 4 גלגלים לצורך ניוד
● מסך LED
● טיימר להפעלה ולכיבוי
● חסכוני בחשמל
חסרונות:
● פחות עוצמתי מדגמים יוקרתיים יותר
● אינו שקט באופן יחסי
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
2. מזגן נייד ומעוצב: Hyundai
לצד הפונקציונליות שלו, ומעבר למראה המצודד, המזגן הנייד של יונדאי הוא נוח מאוד לתפעול. התצוגה הדיגיטלית, השלט מרחוק, מצבי ורמות המיזוג והטיימר שלו הופכים את הבחירה בו לקלה ומתבקשת.
מדובר במזגן נייד יעיל לקירור או לחימום במחיר ממוצע, עם עוצמת קירור מרשימה של 13,000BTU.
יתרונות:
● תצוגה דיגיטלית
● רמות ומצבי מיזוג שונים
● יעיל לקירור או לחימום בכל עונות השנה
● טיימר להפעלה ולכיבוי
חסרון:
● יש עוצמתיים ממנו
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
3. מזגן נייד עם ייבוש לחות: PEERLESS YPF2-09H
מזגן נייד (BTU 9,000) שמקרר חללים, קטנים כגדולים, במהירות מרשימה גם כשמזג האוויר חם במיוחד, ולהפך - מחמם במהרה בימים חורפיים מאוד. פרט לכך, הדגם הזה ניחן גם באפשרות לאוורור וייבוש לחות.
המזגן, בעת הפעלתו, ידידותי לסביבה וניתן לקבוע אחת משלוש רמות מהירויות: נמוכה, בינונית או גבוהה. השימוש בו נעשה באמצעות שלט רחוק וטווח הטמפרטורה שלו הוא 30-16 מעלות.
יתרונות:
● השפעה חיובית על איכות האוויר
● כולל גם אוורור
● הפעלה דיגיטלית מרחוק
● מחיר נוח
חסרון:
● כבד יחסית (26 ק"ג)
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
4. איכותי ועוצמתי: מזגן נייד TORNADO TO GO 20
מזגן נייד חזק בעל יכולת קירור גבוהה בחללים גדולים לאורך זמן, עם 16,000 BTU! אל המזגן מצורפים 4 גלגלים המסייעים בניוד המזגן ממקום למקום.
עוצמת הקירור שלו מלווה במידה מסוימת (לא גבוהה) של רעש, מאפיין שכיח בקרב מזגנים ניידים הנוטים להרעיש ביחס למזגנים נייחים. ניתן להשתמש בכפתור הטורבו, שמזרז את קירור החדר באופן משמעותי.
הדירוג האנרגטי הגבוה שלו מסייע בחיסכון בחשמל לטווח ארוך. המזגן מגיע עם שלט רחוק, נוח מאוד לתפעול.
יתרונות:
● עוצמת קירור גבוהה מאוד
● שלט קל ונוח לשימוש
● חסכוני בחשמל
● פונקציית טורבו לקירור מהיר
חסרון:
● יש הטוענים כי הוא מרעיש במקצת
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
5. מזגן נייד לחצר או לתעשייה: VENTA 27V
מזגן נייד חזק המתאים לעבודה גם במקומות גדולים. המזגן מגיע עם כל הרכיבים הדרושים לתפעולו, ואין צורך בהתקנה מורכבת. הוא יעיל, זול, ידידותי לסביבה והגז במערכת הוא אקולוגי.
המזגן אינו פולט חומרים מזיקים לאטמוספירה והוא מאפשר צינון, קירור או אוורור. הודות למיכל הניקוז הגדול שלו, חמישה ליטר, ניתן להשתמש בו ללא צורך בריקון המיכל לעתים תכופות.
יתרונות:
● נוח לשימוש במקומות גדולים ומחוץ לבית.
● מגיע עם גלגלים המאפשרים שינוע קל ממקום למקום.
● דירוג אנרגטי גבוה וחסכוני בחשמל.
● ידידותי לסביבה.
חסרון:
● עיצוב שאינו מתאים לכל חלל.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
כיצד בחרנו את המזגנים הניידים המופיעים בסקירה שלנו?
תהליך בחירת המזגן הנייד המומלץ מורכב מבדיקה יסודית של חוות דעת הלקוחות, שיח עם צרכנים שהשתמשו בהם ובדיקות מעשיות שלנו.
השורה התחתונה בבחירת המזגן הנייד
בחירה נכונה של מזגן נייד מומלץ מבטיחה קירור יעיל המותאם לחלל ולצרכים הספציפיים שלכם. עוצמת הקירור הרצויה, אופן הקירור, מהירות האוורור, רמת הרעש המשפיעה על איכות השינה והנוחות הכללית, הפחתת צריכת האנרגיה, חשיבות התחזוקה וכמובן המחיר - כל אלה ועוד הם קריטריונים חשובים שצריך לקחת בחשבון רגע לפני קניית מזגן נייד.
הקריטריונים הללו הנחו אותנו גם בדירוג חמשת המזגנים הניידים המומלצים לבחירה בישראל.
כדאי מאוד לסקור את התוכן באתר שלנו ולעבור ביסודיות על המדריך הנוכחי לפני קבלת החלטה צרכנית על רכישת המזגן הנייד שלכם. שכן הבחירה במזגן נייד נכון ומותאם עבורכם תשפיע על איכות החיים שלכם, במיוחד בתקופות חמות ולחות.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.