מצב השווקים והעלאות הריבית בישראל ובארצות הברית מעוררים חשש בקרב משקיעים רבים. רבים מהם מושכים את כספי ההשקעות בניסיון להגן עליהם, ורק מחפשים בסיס יציב להישען עליו עד יעבור זעם.
בתקופות כאלה, שבהן נראה שהשווקים הפיננסיים עומדים על פי תהום כאוטית ויש חשש כבד בקרב משקיעים רבים בישראל ובעולם, אין פלא שאותם משקיעים מחפשים לצמצם את אי הוודאות בתוך זרם הידיעות בעיתונות הכלכלית.
קבוצת EXITEAM, שמאפשרת למשקיעים ישראלים להשקיע בחברות טכנולוגיה לפני שהן מונפקות בבורסה, מציעה אפיק השקעה במודל שנועד לצמצם את הסיכונים ואת חוסר הוודאות תוך שמירה על הסיכויים שהשקעתם תניב רווחים.
הקבוצה מאתרת חברות טכנולוגיה ישראליות המעוניינות להפוך לציבוריות ומלווה אותם להנפקה באחת מהבורסות הקנדיות - מהבורסות היחידות בעולם שמתאימות לחברות קטנות ובינוניות.
הקבוצה הוקמה על ידי שלושה שותפים, שכל אחד מהם מומחה בתחומו: אלוף (במיל.) אודי שני, היזמת עמליה שכטר ובנקאי ההשקעות רוני יגרמן.
שני, שכיהן בתפקידים בכירים בצה"ל ובמשרד הביטחון, אחראי על איתור חברות מתאימות להנפקה. שכטר מביאה עמה ניסיון רב בניהול חברות ויגרמן מתמחה ברישום חברות למסחר בבורסות זרות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות EXITEAM)
השלושה יצרו מודל שמעמיד את המשקיע, ואת ההשקעה שלו, במרכז. זאת, על ידי פריסת מספר רשתות הגנה שנועדו להעניק למשקיעים ביטחון יחסי בהשקעה, ולצמצם את הסיכונים ואת חוסר הוודאות.

השליטה בידיים של מומחי EXITEAM

המודל של קבוצת EXITEAM פשוט: איתור חברות טכנולוגיה ישראליות מבטיחות והכנתן למסחר בבורסה, EXITEAM מקימה תאגיד רכישה קנדי ייעודי אליו תתמזג החברה הישראלית לפני הרישום לבורסה הקנדית המתאימה.
עם הקמת התאגיד EXITEAM משקיעה כסף בתאגיד הרכישה ובמקביל, מזמינה משקיעים פרטיים ומוסדיים להצטרף להשקעה, ואלה בעצם נהנים מהזדמנות שאין מקבילה לה בעולם ההשקעות בישראל - השקעה בשלב טרום ההנפקה.
הפעילות של EXITEAM לא מסתיימת עם רישום החברה למסחר בשוק ההון. מהשלב הזה, הקבוצה פועלת כדי לחזק את היחסים של החברות הישראליות עם המשקיעים הקיימים ועם משקיעים חדשים במטרה להמשיך ולהעלות את הערך שלהן.
שיטת הפעולה הזאת מעניקה למשקיעים מספר רשתות הגנה שנועדו בראש ובראשונה להגן עליהם מפני סערות השווקים הפיננסיים.
כך לדוגמא, הקבוצה בוחרת בפינצטה את החברות שאותה היא מלווה להנפקה, על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחה ברישום למסחר ולאחריו.
בתהליך הבחירה, אודי שני ואנשי הצוות שלו בוחנים לעומק את החברות, את ה-DNA של ההנהלה והדירקטוריון, את הסיפור שעומד מאחוריה ואת הנתונים והביצועים שלה בשנים האחרונות.
קבוצת EXITEAM מלווה להנפקה בבורסה רק חברות שכבר מציגות גרף צמיחה יציב וכבר מייצרות מכירות בפועל.
כמו כן, שיטת הפעולה של הקבוצה מקפידה על עיקרון "Put Your Money Where Your Mouth Is". לכן EXITEAM משקיעה את ההשקעה הראשונה בחברה, ורק לאחר מכן היא מציגה את האפשרות למשקיעים פרטיים ואחרים.
למעשה, המשקיעים ו-EXITEAM נמצאים באותה סירה יחד, וכך ציבור המשקיעים יכול לדעת שאנשי המקצוע של הקבוצה יעשו כל מאמץ כדי להניב רווח מההשקעה שלהם.

ליווי מדויק ומוסדר

כאמור, התפקיד של EXITEAM לא מסתיים עם קבלת ההשקעה, אלא מדובר בתפקיד מתמשך לאורך מספר שנים.
אנשי הקבוצה, שפיתחו מומחיות ומקצועיות בעולם ההנפקות וההתנהלות מול הבורסות השונות, מובילים את חברות הטכנולוגיה הישראליות בתהליך מסודר וברור בדרך אל ההנפקה.
המודל, שעל פיו הקבוצה מקימה תאגיד רכישה עבור כל חברה שהיא מלווה, מעניק למשקיעים רשת ביטחון נוספת בכך שהיא משאירה את השליטה על התהליך בידיים של מומחי הקבוצה, שמעבירים את כספי ההשקעה לחברות שהיא מלוות רק לאחר שהן עומדות ביעדי הביניים שנקבעו מראש.

שוק הון ייחודי

הבחירה של EXITEAM ללוות חברות להנפקה דווקא בבורסות הקנדיות אינה מקרית. על אף שמדובר בבורסות שאינן מוכרות בישראל כמו הבורסה בניו יורק, למשל, הרי שהן מציגות הזדמנות של ממש לחברות רבות כאן בישראל.
הכלכלה הקנדית התבססה במשך שנים רבות על משאבי טבע ועל מחצבים, דבר שהוביל ליצירת בורסות שמותאמות לחברות אקספלורציה בסיכון גבוה, ועיצב את האופי של המשקיע הקנדי שרגיל להשקעות בסיכון גבוה.
בשנים האחרונות החליטה קנדה שהיא רוצה להוביל את שוק הטכנולוגיה העולמי, ורבים בשוק ההון הקנדי סימנו את ישראל כחממה לחברות טכנולוגיה מתקדמות.
שילוב המאפיינים האלה הביא לכך שהשוק הקנדי צמא לטכנולוגיה ישראלית והוא מתאים לחברות קטנות ובינוניות, כאלה שלא יצליחו להיכנס לנאסד"ק מצד אחד, אך יש להן פוטנציאל צמיחה אדיר.
בשורה התחתונה, שיטת הפעולה של קבוצת EXITEAM נועדה לתת למשקיע ביטחון יחסי בהשקעה, יחד עם הזדמנות ייחודית ליהנות מהשקעה בשלב טרום הנפקה.
רשתות הביטחון של המודל, יחד עם המומחיות והמקצועיות של אנשי הקבוצה, נועדו לצמצם את הסיכונים ואת חוסר הוודאות עבור המשקיעים, דבר נחוץ וחיוני בימים כאלה.