זינוק של 60% בגניבות רכב בשנת 2023 בהשוואה לשנת 2022, כך בישרו נתונים דרמטיים אותם פרסמה בתחילת השנה חברת איתוראן. במסגרת סקר מקיף שבוצע בחברה נמצא כי העלייה החדה נבעה ממחסור בחלקי חילוף לרכבים וכן בגידול בשימוש עצמי וסחר בתחומי הרשות הפלסטינית, ומומחי החברה צפו כי המגמה המטרידה תימשך גם בעתיד הקרוב. ממחקר איתוראן עלה עוד כי האזור המועדף על הגנבים היה גוש דן עם מעל 42% מסך הגניבות, אזור השרון היה הבא בתור עם 24% מהגניבות, 13% בדרום, 9% בירושלים ומודיעין, 8% בשפלה, 3% בצפון ו-1% ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
גניבת רכב
גניבת רכב
גניבת רכב
(צילום: pixabay)
על רקע העלייה בתופעת גניבות הרכב והמצב הלא נעים בו אנו מגיעים למקום אשר חנינו בליל אמש ומגלים לתדהמתנו כי הרכב נעלם כלא היה, יש לדעת כיצד יש לנהוג עם גילוי מקרה הגניבה: הצעד הראשון והמידי ביותר במקרה זה הוא לדווח למשטרה - יש להתקשר למוקד 100 ושם לספק את פרטי הרכב, המקום ממנו הוא נגנב, לתת הערכת זמן לשעת הגניבה וכל מידע נוסף שיכול להיות רלוונטי. בסיום הדיווח אל תשכחו לבקש לקבל את הדו”ח לידיכם שכן תצטרכו אותו בהמשך בהתנהלות מול חברת הביטוח. הצעד הבא הוא לדווח לחברת האיתור, וזאת במידה וברכב מותקנת מערכת איתור. עם קבלת ההודעה תפעיל החברה את מערכת המעקב לזיהוי מקום הרכב, בתקווה שאכן היא תצליח לאתרו טרם כניסתו לשטחי הרשות הפלשתינית. הצעד השלישי הוא לפנות לחברת הביטוח שלכם – מבוטחים בעלי פוליסת ביטוח מקיף זכאים לפיצוי בעבור הרכב הגנוב, וזאת כמובן בכפוף לתנאי הפוליסה. נציגי חברת הביטוח יבקשו מכם להעביר להם מספר מסמכים וכדאי להגישם במהירות על מנת לקדם את התביעה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם בהקדם האפשרי.
להקטין למינימום את האפשרות לגניבת הרכב
על מנת להימנע מלהפוך לחלק מהסטטיסטיקה ניתן לבצע מספר צעדים פשוטים שיקטינו למינימום את האפשרות לגניבת רכבכם. ראשית יש לדעת כי רבות מגניבות הרכבים מתבצעות באמצעות המפתח, ולרבים מהגנבים יש את מפתחות הרכבים השונים כמו גם את קודי האימובילייזר שלהם. לכן, מומלץ לשכפל מפתחות אך ורק אצל משכפלי מפתחות רכב אמינים ובעלי המלצות, לבחור במוסכים אמינים ורשמיים ולהימנע מלהניח את המפתח במקומות נגישים כמו בכניסה לבית או לבית העסק, שכן פרצה קוראת לגנב. בנוסף, יש להתקין מערכות מיגון מתקדמות ואמינות שיסכלו את כוונת הגנבים להתחבר למחשב הרכב ולקודד מפתח חדש תוך מחיקה של המפתחות הקיימים.
לישון בראש שקט עם הפניקס
לצד מערכות הבטיחות השונות, כמו גם נקיטת צעדי המניעה השונים, יש להצטייד כמובן בביטוח מקיף שיספק מעטפת הגנה הולמת למקרה בו הרכב אכן נגנב. חברת הביטוח הפניקס, מציעה בין היתר כיסוי להוצאות הגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה ורכב חלופי, כיסוי לשבר פנסים ומראות צד, כיסוי לשבר שמשות, כיסוי לאביזרים ותוספות ברכב, ועוד ועוד. לקוחות הפניקס יכולים לבצע פעולות בשירות עצמי בקלות באמצעות אפליקציית ביטוח רכב ייעודית, ללא המתנה לנציג כמו: להגיש תביעה, לצפות בסטטוס תביעה ואפילו לשמור מסמכים הקשורים ברכב בתוך האפליקציה, במקום אחד מסודר.
2 צפייה בגלריה
הפניקס
הפניקס
(צילום: באדיבות הפניקס)
איך מקבלים את הפיצוי במקרה של גניבת רכב?
במקרה של גניבת רכב תתבקשו כאמור להגיש מספר מסמכים והצהרות לחברת הביטוח ולאחר הגשתם יבדקו נציגי הפניקס האם עמדתם בכל תנאי הפוליסה הנדרשים על מנת לבסס את התביעה. הפיצוי עבור הרכב הגנוב ישולם ככלל תוך 30 יום ממועד האירוע וזאת בשני תרחישים: במידה ורכבכם לא אותר תקבלו את סכום הפיצוי המלא, על פי תנאי הפוליסה. במידה והרכב אותר על ידי חברת האיתור והוחזר לידיכם הרי שבמקרה זה תספק חברת הביטוח את הכיסוי בעבור התיקון על הנזק שנגרם בעקבות הפריצה והגניבה, ככל שיש כאלו. אגב, אם פוליסת הביטוח המקיף שלכם כוללת כיסוי רכב חלופי, הרי שתוכלו להמשיך ולהתנייד כרגיל בזמן ההמתנה לרכב שישוב או לכספי הפיצוי שיכנסו לחשבונכם.
יש לכם רכב חשמלי? הגעתם למקום הנכון
חברת הפניקס נחשבת לחלוצה ומובילה בתחום ביטוחי הרכבים החשמליים. החברה משמשת כמבטחת הרשמית של טסלה בישראל ומציעה לבעלי הרכבים החשמליים הצעות אטרקטיביות במיוחד עם כיסויים והרחבות ייעודיות כגון שירותי דרך וגרירה לרכב חשמלי, כיסוי החלפת שמשות - לרבות טיפול באמצעים הטכנולוגיים הנלווים, כיסוי לציוד טעינה, כיסוי לסוללת הרכב, עמדת טעינה: כיסוי נזקי צד ג', וכיו"ב.
לסיכום, הביטוח המקיף לרכב אינו יכול למנוע מטבע הדברים את מקרה הגניבה אך כן יכולים לתת לכם את האפשרות לישון בראש שקט בלילה כשאתם יודעים שבמידה והרכב נגנב תוכלו לקבל מעטפת שתגן עליכם ובכך להישמר מנזקים כלכליים משמעותיים ולשמור על היכולת לרכוש רכב אחר. לכן, חשוב מאוד כי לצד נקיטת אמצעי המניעה והתקנת מערכות בטיחות מתקדמות ואמינות, תהיה לכם את המעטפת הביטוחית האופטימאלית והמקיפה ביותר.