קרב הצעקות בין סער ללוין, והאקדח החדש על השולחן

בעוד הדיונים סביב המהפכה המשפטית נמשכים בבית הנשיא ונעשה ניסיון להקים את הוועדה לבחירת שופטים, התכוון שר המשפטים להעלות ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק להוצאת שני נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים - וחזר בו לאחר הפרסום ב-ynet. עם זאת, ייתכן כי היא תעלה בהמשך, והיא לא הורדה מהשולחן, כך שמדובר ב"אקדח" נוסף של הקואליציה במשא ומתן.
בינתיים התפתח במליאת הכנסת קרב צעקות בין לוין לבין שר המשפטים לשעבר גדעון סער. לוין תקף את קודמו סביב השיחות בבית הנשיא: "אתה כל רגע יוצא בהצהרות 'אם הקואליציה תקדם איזה חוק אנחנו נפרוש מהשיחות'. איזו בריונות". סער השיב לו: "אתה מפוצץ את השיחות מהרגע הראשון. לא ניתן לך להרוס את המדינה. לך תתאשפז".
מוקדם יותר התייחס גם הנשיא יצחק הרצוג למו"מ וטען כי "יש פערים בין השיחות בחדר למה שבחוץ, מנסים לקלקל". הנשיא הוסיף כי גם בקואליציה וגם באופוזיציה "מבינים את גודל השעה" והדגיש: "קריסת השיחות תוביל לעימות פנים-ישראלי, האויבים שלנו חוגגים. ראינו מה קרה בפסח".
1 צפייה בגלריה
סער ולוין
סער ולוין
סער ולוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)

סיפורי היום

המוסד מאשר לראשונה: "איש הארגון נהרג באיטליה, הוא עבד גם אחרי שפרש".
5 פעילי החזית העממית נהרגו ב"תאונת עבודה" בלבנון, בארגון האשימו את ישראל.
הובא למנוחות מאיר שנרצח בפיגוע בשומרון, אלמנתו נפרדה בדמעות: "היינו אמורים להזדקן יחד".
אבסורד: רוצח בני הזוג כדורי חוקר את המשפחה ואת הצעירה שדקר בביהמ"ש.
ח"כ ואטורי מהליכוד: "יש הורים יפי-נפש שמעודדים ללהט"ביות".
גם בכנסת שואלים למה אין פגייה באילת: "קודם צריך להציל את בית החולים".
עוד מתקפות כטב"מים ברוסיה, שמפנה ילדים ומאיימת על בריטניה: "אויב נצחי".
נבחרת ישראל ניצחה בדקה ה-97 ועלתה לרבע גמר המונדיאליטו.

מה צפוי מחר

מחר יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות 2023 בירושלים. אירוע הענק, בהפקתו של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, יחל ב-15:00 בגן הפעמון, וצפוי להיות "מהגדולים בהיסטוריה", על פי המארגנים. "בימים בהם הציבור קרוע וציבורים רבים פוחדים ומרגישים שהקרקע שעליה הם עומדים מעורערת - המצעד הוא מפגן של כוח, אהבה וגאווה", אמר יו"ר הבית הפתוח, יונתן ולפר.

התחזית

מחר יתחמם עוד יותר, יהיה מעונן חלקית וברוב חלקי הארץ הטמפרטורות יגיעו ליותר מ-32 מעלות. בשישי יהיה שרב וייתכן אובך וגשם מקומי בפנים הארץ. הטמפרטורות יגיעו ל-40 מעלות ואחר הצהריים הרוח תתחזק. בשבת השרב יישבר, אבל מזג האוויר עדיין יהיה חם. בראשון הטמפרטורות צפויות לרדת.

מה חיפשו היום בגוגל?

לה פיאדרה. מגזין הפיצה האיטלקי הנחשב בעולם, דירג את הפיצרייה הירושלמית לה פיאדרה במקום ה-38 ברשימת 50 הפיצריות הטובות באסיה. זו הפעם הראשונה שבה פיצרייה כשרה למהדרין מתברגת לרשימה המכובדת.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מחקר: אחד מכל ארבעה אירופאים מחזיק בעמדות אנטישמיות.
ברקע סערת הקופאיות: רמי לוי מדווח על רווח נקי של 67 מיליון שקל ברבעון.
זרם מאנטארקטיקה הואט בשל משבר האקלים - וההשלכות יהיו חמורות.
הפסטיבל של אזור היין הרשמי היחידי בארץ.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?