המרכז הרפואי וולפסון בחולון משרת מאז הקמתו בשנת 1980, בשגרה ובחירום, אוכלוסייה של יותר ממיליון איש, תושבי בת-ים, חולון, ראשון לציון, תל אביב-יפו והסביבה, ומספק את כל השירותים הרפואיים, כולל ניתוחי לב.
אחד המאפיינים המרכזיים של המרכז הרפואי, המהווה בית חולים אקדמי ממשלתי, הוא מתן שירות לאוכלוסייה בחתך סוציואקונומי נמוך, עם אחוז גבוה של קשישים (בת ים היא העיר עם אחוז הקשישים הגבוה בישראל), עולים חדשים וניצולי שואה, לצד אוכלוסיות בסיכון הרושמות שיעורי תחלואה גבוהים.
2 צפייה בגלריה
 פרופסור ערן ישראלי
 פרופסור ערן ישראלי
פרופסור ערן ישראלי
(צילום: מרכז רפואי וולפסון)
במרכז הרפואי המטופלים זוכים לטיפול מקצועי מהמעלה הראשונה, הנובע מתוך תפיסה המשלבת בין מצוינות לאנושיות. בשנים האחרונות בית החולים עובר תהליך משמעותי של התחדשות והתפתחות, על רקע גיוסם של צוותים רפואיים וסיעודיים מהמובילים בישראל, אשר הצטרפו לצוותים הוותיקים והמסורים של המרכז הרפואי.

מכון הגסטרו' של וולפסון מנגיש שירותי רפואה מתקדמים לתושבי האזור

אחד מהתחומים הרושמים את המהפכות המשמעותיות ביותר במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון, הוא המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בראשות פרופ' ערן ישראלי, פרופסור לרפואה ומומחה בתחום גסטרואנטרולוגיה (מחלות דרכי העיכול) והכבד.
לאחר יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום, החליט פרופ' ישראלי לעבור ולנהל את המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון. "הרגשתי גאווה ותחושת כבוד גדול על ההזדמנות לקדם את התחום במסגרת המרכז הרפואי בחולון", מספר פרופ' ישראלי.
2 צפייה בגלריה
ד"ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית, וד"ר ורה דרייזין, מנהלת שירות הכבד של מכון הגסטרו  בזמן ביצוע בדיקת ERCP
ד"ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית, וד"ר ורה דרייזין, מנהלת שירות הכבד של מכון הגסטרו  בזמן ביצוע בדיקת ERCP
ד"ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית, וד"ר ורה דרייזין, מנהלת שירות הכבד של מכון הגסטרו בזמן ביצוע בדיקת ERCP
(צילום: שלומי אסף)
במהלך 4 השנים האחרונות גויסו רופאים ואנשי צוות מהמובילים בישראל להצטרף למכון. "הצלחנו להעלות משמעותית לא רק את רמת הרפואה, אלא גם את זמינות התורים. אני מאמין שלתושבי האזור מגיע לקבל את הרפואה המתקדמת והטובה ביותר בסמוך לבית ולקהילה שלהם. אפשרות זו היא קריטית לאוכלוסייה הקשישה המתקשה להתנייד לבתי החולים הגדולים", אומר פרופ' ישראלי. "מתוך הכרה בחשיבות הנושא, בית החולים הצליח לגייס את התקציב הנדרש להגדלת המכון".
המורכבות של האוכלוסייה המגיעה למרכז הרפואי באה לידי ביטוי ביתר שאת במכון הגסטרו'. "בשנה החולפת בלבד טופלו אצלנו יותר מ-9,500 קשישים, המהווים כמחצית מכלל המטופלים במחלקה כולה", מעיד פרופ' ישראלי.
מכון הגסטרו עוסק בתחום של הצלת חיים (במקרים של דימומים ממערכת העיכול), טיפולים מתקדמים בגילוי מוקדם, אבחון וטיפול בסרטן, שחמת הכבד, מחלות דלקתיות של המעי ועוד.
מהן היחידות הפועלות במסגרת המכון? וכיצד הוא פועל לשיפור הבריאות ואיכות החיים של אוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות בסיכון?

טיפול רב-תחומי במחלות מעי דלקתיות וכרוניות שתוקפות באמצע החיים

המכון כולל יחידה מתקדמת רב-תחומית לטיפול במחלות מעי דלקתיות (מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית). מחלות כרוניות אלו פוקדות בעיקר מבוגרים בגיל צעיר הנמצאים בשיא חייהם מבחינת משפחה וקריירה, והן כוללות סימפטומים של שלשול, דמם רקטלי, כאבי בטן, ירידה במשקל, הפוגעים משמעותית באיכות החיים.
"הטיפול היחידה הוא רב-תחומי וכולל מומחה בגסטרואנטרולוגיה, אחות מתאמת ביחידה ודיאטנית קלינית, ושיתוף פעולה עם צוותים ייעודיים מתחום הכירורגיה, רפואת נשים ומיילדות, ראומטולוגיה, עור, ועוד", מסביר פרופ' ישראלי. בנוסף, ביחידה קיים מכשור המאפשר דרכי אבחון חדשניות כגון אולטרה סאונד של המעי, ובדיקת וידאו קפסולה המצלמת את המעי הדק והגס.

היחידה לאנדוסקופיה מציעה פתרונות חדשניים למחלות נפוצות

היחידה לאנדוסקופיה מתקדמת של המכון, בראשות ד"ר תומר אלבז-גרינר, מציעה שירותים הנמצאים בחזית הרפואה. בין השאר, היחידה כוללת טיפול באמצעות הכנסת מצלמות לתוך דרכי המרה. טיפול בצריבה (בגלי רדיו) בנגעים קטנים בדרכי המרה ובלבלב שאליהם מגיעים דרך חלל הקיבה, הזרקה של חומר רדיואקטיבי ישירות לתוך גידולים של הלבלב ופתרונות חדשים למחלות בושט - טיפול ברפלוקס על ידי חיזוק הסוגר המחבר בין הושט לקיבה. טיפולים מתקדמים אלו מהווים תחליף מצוין החוסך את הצורך בניתוחים גדולים.

טיפול רב-תחומי באחת התופעות הנפוצות ביותר בעידן של ימינו – השמנת יתר

המרפאה הרב-תחומית למעקב וטיפול בהשמנה, בראשותו של ד"ר גיל בן יעקב, מציעה טיפול תזונתי ייעודי המותאם אישית, ותרופות חדשניות, כולל תרופות הנמצאות בפיתוח מחקרי. בנוסף, המרפאה מספקת פתרונות אנדוסקופיים כגון השתלה של בלון לתוך הקיבה ותפירה פנימית של שרוול בקיבה (ללא צורך בניתוח).

שירות הכבד מוביל פרויקט למיגור צהבת ויראלית ומטפל באוכלוסייה בסיכון גבוה

שירות הכבד של מכון הגסטרו', בראשותה של ד"ר ורה דרייזין, מטפל במגוון מחלות הכבד השונות ומרכז פרויקט בעל חשיבות גדולה של מיגור צהבת ויראלית (הפטיטיס C) בקרב אוכלוסיות בסיכון. אנשי צוות המרפאה יוצאים מתחומי המרכז הרפואי ומגיעים אל המטופלים הנמצאים בסיכון: מרכזי הגמילה מסמים, בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל ומרפאת לוינסקי- וכך מנגישים את הטיפול והמעקב במחלה זו.

מרפאה חדשה מציעה אבחון מוקדם של גידולים ממאירים אצל מטופלים עם היסטוריה משפחתית

המרפאה החדשה ביותר במכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד במרכז הרפואי וולפסון היא המרפאה לאבחון מוקדם של גידולים במערכת העיכול, המשרתת מטופלים עם סיפור אישי או משפחתי של ממאירות במערכת העיכול. את המרפאה מובילה ד"ר טניה ברדיצ'בסקי, והפעילות שלה מבוצעת בשיתוף פעולה עם המכון לגנטיקה של בית החולים, בראשות ד"ר אהוד בן.
אם כן, ניתן לראות כי מכון הגסטרו' של המרכז הרפואי וולפסון מציע מגוון עצום של שירותים המטפלים במחלות ותופעות הנוגעות כמעט לכולנו, ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות כגון קשישים ואוכלוסיות בסיכון. הודות לשיפור במכשור וגיוס צוותי רפואה מובילים בשנים האחרונות, המכון גאה לספק שירות מעולה ומקיף לתושבי האזור.
לפרטים נוספים על מגוון השירותים והיחידות של המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון, היכנסו>>