נגישות היא נושא חשוב וחיוני ליצירת שוויון זכויות והזדמנויות במרחב הציבורי, לצד אמצעי לשיפור איכות החיים בבתים פרטיים.
בבניינים ציבוריים, הדרישה לנגישות נובעת מחוק הנגישות, המהווה חלק מרכזי בחוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות, אשר קובע את החובה לבצע הנגשת מבנים, תשתיות וסביבה עבור אנשים עם מוגבלויות, על מנת לאפשר להם שימוש חופשי ושוויוני. החוק מחייב הנגשת מקומות ציבוריים כגון מבני עירייה, מוסדות ציבוריים, בנקים, קופות חולים, בתי חולים, מרכזים מסחריים ועוד.
(קרדיט: באדיבות עדן מעליות)
בבתים פרטיים, נגישות מאפשרת לכל בני הבית לשמור על איכות חיים באמצעות גישה לבית כולו - גם עבור מי שהגיע לגיל בו המדרגות הופכות לאתגר, מי שעומד מול מגבלת תנועה מכל סיבה שהיא, או מי 'שחושב על העתיד' ורוצה להנגיש את הבית כיום, באמצעות שדרוגים קטנים והתקנה של מעלית או מעלון. מתקנים אלו מאפשרים להתאים את הבית לצרכי הדיירים להמשיך את החיים בצורה רגילה ככל האפשר.
אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום הנגישות למגזר הציבורי והפרטי היא עדן מעליות, הפועלת ומקדמת את נושא הנגישות בישראל בליווי יועצי נגישות, עבור גופים ציבוריים ולקוחות פרטיים כבר יותר מ-25 שנה. החברה מציעה מגוון פתרונות בהתאמה אישית, מוצרים איכותיים וליווי צמוד ומקצועי לאורך כל הדרך עד למציאת הפתרון הנגישות המושלם עבורכם.
גופים ציבוריים, יועצי נגישות, אדריכלים, מנהלי פרויקטים ובעלי בתים - לכולם חשוב להכיר את מגוון הפתרונות ליצירת נגישות במבנה ציבורי או בבית פרטי. חשוב להיכנס ל'פרטים': מהם הפתרונות המובילים בתחום הנגישות? מתי עדיף להתקין מעלית ביתית ומתי מתאים יותר מעלון משטח למדרגות?

עדן של פתרונות נגישות

מעלון משטח מתקפל למדרגות או מעלון משופע:
פתרון נגישות מעוצב, דקורטיבי וקומפקטי למגזר הציבורי והפרטי.
מעלון משטח למדרגות הוא אחד מפתרונות הנגישות הנפוצים בתחום, אשר משמש את המגזר הציבורי והפרטי כאחד. המשטח מתאים לעמידה או ישיבה על מושב מתקפל, לכניסה עם כיסא הגלגלים או לכל צורך אחר.
מעלון מסוג זה מיועד בעיקר למרחבים ובתים בהם אין חלל ייעודי להתקנת מעלית רגילה, בשל יכולתו להתקפל ולצרוך חלל מינימלי בין הפעלה להפעלה. המעלון של עדן מעליות, למשל, מתקפל באופן אוטומטי ותופס 25 ס"מ בלבד מרוחב המדרגה במצב מקופל.
2 צפייה בגלריה
מעלון משטח מדרגות
מעלון משטח מדרגות
מעלון משטח מדרגות
(צילום: יח"צ)
המעלון המתקדם של עדן מעליות כולל גישה מהצדדים ומהחזית, דופן הגנה אוטומטית והתאמה אישית של גודל המשטח. לחצני טאץ' ומסך LED כלולים בתור סטנדרט, יחד עם אפשרות לשלט אלחוטי לשליטה מרחוק. את המעלון ניתן להתקין כמעט בכל מקום ללא הכנה מקדימה וללא צורך בפיר.
מבחינת נראות ואיכות חומרי גלם, המעלון של עדן מעליות מעוצב באופן מתקדם, מאוד דקורטיבי ומגיע עם גימור איכותי ומסילות נירוסטה בתור סטנדרט. בנוסף, ניתן לבחור למעלון צבע מותאם מתוך מבחר צבעים, על מנת לאפשר לאדריכלים, למעצבים או לבעלי הבית להתאים את המעלון לעיצוב הכללי של המרחב.
אחד החידושים בדגם המעלון של עדן הוא ממשק הדיבור בעברית המאפשר למשתמש – גם פירוט סדר הפעולות, הודעה על תקלה, התראה לפני פתיחה וסגירה של המשטח, ועוד – תכונות אלה הופכות את השימוש לנוח, קל ובטוח יותר. התקשורת הקולית בעברית עונה על תקן נגישות מחמיר המנגיש את הפתרון גם לכבדי ראייה.
רוצים להתאים מעלון משטח מתקפל למדרגות לבית או לפרויקט הבא שלכם?

מעלון אנכי ללא פיר:

פתרון אלגנטי ללא צורך בעבודות בנייה מורכבות (אין צורך בהקמת פיר).
מעלון אנכי ללא פיר הוא פתרון ניידות לגובה של עד 2 מטר, המספק פתרון נוח ללא צורך בהנחת תשתית ועבודות בנייה מורכבות. הוא מיועד בעיקר למגזר הציבורי, אבל פותר הרבה בעיות גם בבתים פרטיים בהם קיים צורך מיוחד. מעלון אנכי מהווה פתרון בטוח ובטיחותי, אשר נושא את כיסא הגלגלים ולא רק את האדם עצמו, ומאפשר גישה נוחה בכל מפלס, תוך שמירה על עצמאות מרבית וללא צורך בעזרה.
2 צפייה בגלריה
מעלית לבית פרטי
מעלית לבית פרטי
מעלית לבית פרטי
(צילום: יח"צ)
היתרון המשמעותי של המעלון מבית עדן מעליות הוא חוסר התלות בקיר תומך מהצדדים, מה שמגדיל את האפשרויות להתקנה ומאפשר יצירת נגישות בצורה מיטבית.
לצד הפתרון הפונקציונלי, המעלונים של עדן מעליות מציעים עיצוב אלגנטי מאוד, המשתלב גם בבניינים המודרניים ביותר הכולל גימור זכוכית ו/או נירוסטה ולחצני טאץ' נוחים לתפעול.
למגזר הפרטי, מציעה עדן מעליות מעלון משטח מתקפל ללא פיר, המהווה פתרון קומפקטי ואלגנטי. המעלון המתקפל 'חוסך' בצריכת החלל ומאפשר לבית להתנהל בצורה רגילה ככל האפשר עד זמן השימוש ורק למשך הזמן הנדרש. על מנת לשמור על איכות ונראות מינימליסטית, המוצר של עדן מעליות מגיע בעיצוב אלגנטי וגימור נירוסטה, יחד עם אפשרות לבחירת צבע והתאמה אישית מקסימלית.

מעלון אנכי עם פיר:

מעלית ביתית תוצרת איטליה. מאפשרת נגישות מלאה, איכות חיים וערך נדלנ"י מהותי.
מעלית לבית פרטי היא פתרון נגישות מושלם לכל גובה. היישום מצריך בנייה של פיר (מבטון או מקונסטרוקציית מתכת) בו המעלית הביתית נעה. המעלית מיועדת לבניינים ציבוריים וגם לבתים פרטיים הכוללים מספר קומות או מפלסים.
המעלית מבית עדן מעליות מיוצר באיטליה, מצטיין באיכות ועיצוב ללא פשרות. הגימור הסטנדרטי של המעלון הוא ברמה גבוהה מאוד ומפרט האופציות עשיר במיוחד.
בנוסף, ניתן לבצע התאמה אישית מלאה בעיצוב המעלית - החל מצבעים, גימור זכוכית/נירוסטה ועוד התאמה מלאה לדרישות האדריכל, בהתאם לעיצוב הכולל של הבית. קיימות אין סוף אפשרויות של הבחירה בעיצוב או רמת הגימור למעלית הביתית.

שותפות לטווח ארוך

מעלונים ומעליות ביתיות הם פתרון לשנים רבות. חשוב לוודא שבחרתם מוצר איכותי, עמיד ובעל תו תקן. חשוב גם לזכור שמעלית היא מוצר הדורש תמיכה ושרות מקצועיים לאורך זמן.
לכן, כאשר בוחרים פתרונות נגישות מעל הסוגים – יש לבחור את השילוב המושלם בין מוצר אמין ואיכותי לבין שותף שיעניק תחזוקה ושרות ברמה הגבוהה ביותר.
המוצר עצמו צריך שיהיה בסטנדרט גבוה של חומרי גלם, מערכות ההנעה והמנועים, איכות התקנה, ההתאמה המקצועית ושירות. בחלק ניכר מהמקרים, ההחלטה לחסוך בשלב הרכישה עלולה לעלות ביוקר בהמשך הדרך.
עדן מעליות מקפידה להציע אך ורק את המוצרים בסטנדרט הגבוה ביותר, והיא בוחרת בחומרי הגלם, הטכנולוגיות ושיטות ההתקנה האיכותיות ביותר. מבחינת עמידות, כל הדגמים ניתנים להתקנה פנימית וחיצונית, בעקבות היכולת להיות חשוף לגשם באופן אבסולוטי.
כל המעלונים של עדן מעליות נושאים תו תקן ישראלי של מכון התקנים ועומדים בדרישות משרד העבודה ובחוק הנגישות, כאשר המוצר מגיע עם כל המסמכים הנדרשים מראש.
ההצלחות האחרונות של עדן מעליות להתבסס ברשויות מקומיות ועיריות רבות בארץ, מראה על הבגרות והמעבר של אלה מ'ספקים זולים' שסיפקו מוצרים במחירים נמוכים לספקים המציעים (ומקיימים) פתרונות נגישות אמינים ואיכותיים לצד שירות ותחזוקה ללא פשרות. רבות מהן הגיעו למסקנה שהמוצרים של עדן מעליות מעניקים את התמורה הגבוהה ביותר לעלות בשקלול של איכות המוצר, ההתקנה והיישום והתחזוקה לטווח הרחוק.
בכל התאמה של פתרון נגישות, פועלת החברה מתוך מטרה אחת בלבד - שיפור איכות החיים והנגישות של הלקוח או של קהל המבקרים שלו. החברה עובדת עם כל יועצי הנגישות, אדריכלים, רשויות מקומיות ועיריות, בתי חולים, מלונות ולקוחות פרטיים. נציגי החברה נותנים שירות מסור וקשוב לכל לקוחה ולקוח, החל מבניינים ציבוריים גדולים ועד בעלי בתים פרטיים, מקריית שמונה ועד אילת. אנשי השטח ומנהלי הפרויקטים של החברה מלווים באופן אישי את הלקוחות לאורך כל התהליך – משלב הגשת הצעת המחיר ועד למסירת המוצר בסיום העבודה בפועל, כך שהלקוח מקבל שירות עקבי וביטחון מלא בכל שלב.
המומחים של עדן מעליות מביאים לכל פרויקט את היכולת, הרצון והידע המקצועי שלהם, על מנת לבצע התאמה אישית של כל פתרון לפי מבנה החלל המיועד והדרישות הספציפיות של הלקוח.
לכם יש סטנדרטים גבוהים. גם לנו!