בשיתוף האיחוד האירופי
הנחת זר באתר הטבח ברעים, האיחוד האירופי
(צילום: ירון שרון | עורך: אסף קוזין)
"אנו, נציגי האיחוד האירופי והמדינות החברות בו, התכנסנו כאן היום כדי לציין את יום השנה לפוגרום האנטישמי הקטלני ביותר מאז השואה", אמר שגריר האיחוד האירופי לישראל, דימיטר טזאנצ'ב, בטקס הנחת זר באתר פסטיבל נובה לזכר קורבנות שבעה באוקטובר ברעים שהתקיים רגע לפני ערב ראש השנה העברי.
שגרירי האיחוד האירופי הביעו תמיכה במשפחות החטופים וסולידריות עם העם בישראל. בטקס מרגש ונוגע ללב, הצטרפו שגריר האיחוד לישראל ועמיתיו מ-26 מדינות החברות באיחוד, שהניחו זר באתר פסטיבל נובה לזכר קורבנות מתקפת הטרור האכזרית שביצעה חמאס לפני שנה בדיוק. בטקס נשא דברים גם גיל השכל, ראש הטקס במשרד החוץ הישראלי.
"מנהיגי האיחוד האירופי גינו את חמאס על הפוגרום הג'יהאדיסטי במונחים החריפים ביותר, והדגישו שוב ושוב את זכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר טזאנצ'ב. "כאן, באתר זה, אנחנו, עמיתי ואני, נותרנו ללא מילים אל מול האכזריות של הרציחות, המעשים המחרידים של אלימות מינית, החטיפות של ילדים וניצולי שואה. אנו ממשיכים להביע את הסולידריות שלנו עם העם בישראל בזמנים הקשים הללו". הוא הוסיף בעברית: "שלא תדעו עוד צער".
טזאנצ'ב הדגיש שיש חשיבות להחזרת החטופים המיידית: "בכל פעם שאני מגיע לפה אני זוכר שכל החטופים צריכים לחזור הביתה בלי תנאים ומיד. מחזירים את כולם הביתה מיד, עכשיו".
2 צפייה בגלריה
טקס הנחת זר ברעים, שגרירי האיחוד האירופי
טקס הנחת זר ברעים, שגרירי האיחוד האירופי
השגריר דימיטר טזאנצ'ב מניח זר באתר הטבח ברעים
(צילום: טל סיגרון)
"ידענו שחמאס מתאמנים"
שגרירי האיחוד סיירו באתר נובה בחניון רעים. בנוסף, הם נפגשו עם מתנדבי מד"א, רחלי כהן והלל חודלנקו, שסיפרו על החוויה שלהם מהיום הנורא, על הטיפול בנפגעים ועל תפקוד גורמי הרפואה וההצלה בזמן המתקפה.
"ידענו שחמאס מתאמנים, ידענו שיש להם יכולות. אבל לא ידענו שזה היה בכזה היקף. באותו הזמן, סימולטנית, הם תקפו את כל הבסיסים הצבאיים", הסביר אילן איזקסון, קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, שסיפר להם על אירועי השבעה באוקטובר.
בערב קיימה משלחת האיחוד האירופי בתל אביב אירוע הזדהות עם משפחות החטופים והנעדרים, ויחד עם שגרירים ממדינות האיחוד האירופי, קראו להשבתם המיידית של החטופים.
2 צפייה בגלריה
טקס הנחת זר ברעים, שגרירי האיחוד האירופי
טקס הנחת זר ברעים, שגרירי האיחוד האירופי
שגרירי האיחוד האירופי באתר הטבח ברעים
(צילום: טל סיגרון)
בשיתוף האיחוד האירופי
פורסם לראשונה: 13:59, 06.10.24