מאת ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית
טיפולים קוסמטיים עברו כברת דרך בשנים האחרונות. חלפו הימים של ניתוחים גדולים עם זמן החלמה ממושך. גם ניתוח מתיחת הפנים עבר שינוי והתפתח, ומשולב כיום עם חומרים מיוחדים המשמרים את התוצאות לאורך זמן, ומי שכובש את נשות הוליווד בשנים האחרונות, ופורץ בסערה לכל העולם, הוא ה־מיני פייסליפט! אחד ההליכים הקוסמטיים בעל שיעור שביעות הרצון בין הגבוהים ביותר. הגרסה הקלילה יותר של מתיחת פנים, שבה המטופלים נראים ומרגישים צעירים יותר במינימום כאב וזמן החלמה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כשמעצב העל מארק ג'ייקובס עבר בשנה שעברה ניתוח מיני מתיחת פנים, כבר למחרת היום הוא שיתף תמונה כשפניו חבושות, והוא מאשים את כוח המשיכה. עולם האופנה היה בהלם. מאז נחשפים מדי יום ברחבי העולם מפורסמים, שמשתפים את תוצאות המיני פייסליפט שלהם בגאווה.
ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, מסביר: "כדאי לעשות סדר בדברים; מיני פייסליפט הוא הגרסה הפחות פולשנית של ניתוח מתיחת פנים מלא. עם הזמן והגיל הפנים מאבדות את מראן הטבעי והצעיר, העור מאבד מגמישותו, הוא נמתח וצונח מטה. מיני מתיחת פנים הוא ניתוח לטיפול בעור רפוי וסימני הזדקנות בפנים ובלסתות. הניתוח עוזר לטפל בקווי הלסת והלחיים הנפולות בטכניקה עדינה יותר. מדובר בהליך מהיר יחסית הדורש פחות זמן מנוחה מניתוח מתיחת פנים מלא. מיני מתיחת פנים הוא גרסה שונה של מתיחת פנים מסורתית, עם סדרה של חתכים לאורך קו השיער, כדי לתקן את המראה של עור נפול, שנמצא בדרך כלל סביב הצוואר וקו הלסת".
3 צפייה בגלריה
מיני פייסליפט
מיני פייסליפט
מיני פייסליפט - ד"ר אברי רווה
ניתוח מיני מתיחת פנים / מיני פייסליפט מיני מתיחת פנים מטרתה להרים את הצוואר וקו הלסת לצד הלחי הצידית. במיני ליפט מטפלים ברקמות מתחת לפני העור - מגיעים לרקמת השריר והשומן התחתונה הנמצאת מתחת לפני העור, מרימים ומניחים אותה בעדינות. בנוסף מסירים עודפי עור כתוצאה מהמתיחה, וכך נותרות צלקות קטנות, העוברות בקו הפאה, ומשם עוברות מאחורי האפרכסת וקו השיער האחורי.

מה הוא סוד ההצלחה?

"הסוד לתוצאות מושלמות תלוי בזווית המתיחה וברמת המתיחה, וזו האומנות שלי כמנתח למצוא את האיזון הנכון", מסביר ד"ר רווה. "אני מותח את הרקמה שנמצאת מתחת לעור, ואת העור אני מניח בעדינות רק כדי לקבל תוצאה טבעית".
מדובר בניתוח שהפך פופולרי מאוד בקרב גילאים צעירים יותר, בשנות ה־40 לחיים. את ההליך יכול לעבור כל מי שמתאים אובייקטיבית מבחינת הרקמות או נפילת השליש התחתון של הפנים, כשתוצאה סופית של מיני ליפט תגיע לאחר כמה חודשים. אין לשפוט את התוצאה לפחות כחצי שנה מהניתוח. יש לזכור שאף אחד לא יכול לעצור את הזמן, לצערנו, כך שגם יום לאחר הניתוח עדיין מתקיים תהליך הזדקנות של העור והשומן. לאחר כמה שנים ניתן לחדש לשפר את המתיחה ולהוסיף על־פי צורך הליכים נוספים שישמרו את המראה.

התוצאה: מראה טבעי וצעיר

מיני פייסליפט מאפשר תוצאה טבעית הרבה יותר מאשר היה נהוג לצפות בניתוח מתיחה מלא. ההחלמה הרבה יותר קצרה, והתוצאה טבעית ומשמרת את המראה הצעיר והרענן בעדינות. יתרון נוסף למיני ליפט הוא המענה העדין לשליש התחתון של הפנים, כי כל הסוגים של חומרי המילוי והפיסול בהזרקות לא יכולים לטפל בצניחה הטבעית המתרחשת באזור התחתון של הפנים.
3 צפייה בגלריה
 ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית
 ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית
ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית
(צילום: פרטי)

הפיתרון לשימור התוצאה של המראה הטבעי

לשם שימור המראה הטבעי של מיני פייסליפט לאורך זמן פותח טיפול ייעודי, "סקולפטרה", אשר נועד למצק את העור ולשמור על חיוניותו. "Sculptera הוא פיתוח חומר המשמש כ־ביוסטימולטור חדש. סקולפטרה, המכיל מיקרו חלקיקים של חומצה פולילקטית, הוא כיום בין החידושים הבולטים ביותר, המעודדים באופן מוגבר ייצור סיבי קולגן בעור, ובכך משפר את המראה ואת האיכות של העור. ההליך נעשה באמצעות תהליך דלקתי מבוקר שקורה בעור, והתוצאות מעניקות שיקום טבעי והדרגתי של הפנים, לצד החזרת הנפחים שהיו חסרים.
איך זה עובד?
"הסקולפטרה גורמת לתהליך ביולוגי, שמייצר בגוף קולגן בצורת רשתות. אומנם לוקח כמה שבועות להגיע לתוצאה אופטימלית, אבל נדרשים בין שניים לארבעה טיפולים. התוצאה - עור מהודק יותר עם אפקט של מיצוק העור ותחושת הרמה", מדגיש ד"ר רווה. "הגדולה של החומר הזה היא העובדה שהוא גורם לייצור עצמי ומחודש של קולגן בגוף, מתפרק לאט יותר, ובכך ניתן ליהנות מההשפעה זמן רב יותר. ההליך הזה אידיאלי בפרט לנשים שעברו ניתוח מתיחת פנים, לצורך שימור תוצאות הניתוח לאורך זמן, או לעור 'קרפי' בעל קמטוטים רבים. מבחינתי, זהו טיפול משלים שמשמר את תוצאות המיני ליפט, ולצד מיקסום ניתוחי מיני פייסליפט, זו דוגמה לחומר שרלוונטי לכל מי שרוצה לשפר את המרקם והאלסטיות של העור.