מתכנני העיר בונים בעיקר על השטחים הפנויים בצפון מערב קריית אונו ובשטחי בסיס תל השומר שיתפנו, שם מתוכננות לקום שלוש שכונות חדשות: נאות אריאל שרון, שכונת האקליפטוס ושכונת צומת סביון.
נאות אריאל שרון, שכבר נמצאת בהקמה, קורמת עור וגידים בין אוניברסיטת בר אילן וכפר אז"ר. ייבנו בה 13 מגדלי מגורים חדשים, קריית חינוך ופארק חדש. באזור הדרומי של קריית אונו על שטחי בסיס תל השומר, יקומו שתי השכונות הנוספות ובהן עוד 4,300 יח"ד חדשות.
2 צפייה בגלריה
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
(הדמיה: 3ddesign)
ועדת התכנון המקומית, על פי תוכנית המתאר העירונית, פועלת להגדיל משמעותית גם את שטחי התעסוקה והמסחר של היישוב בעיקר באזור צומת סביון, שם מוקם אזור התעסוקה MYONO בסמוך לתוואי העתידי של קו הרכבת הקלה [סגול] והמטרו. יש לציין כי שטחי התעסוקה לנפש בקריית אונו נחשבים לנמוכים מהממוצע והוספת שטחי התעסוקה והמסחר בעיר צפויה לייצר ביקושים גבוהים מאוד, שכן רוב התושבים המתגוררים כיום בעיר יוצאים לעבודה בעיקר במרכז הארץ.
כיום, שטחי המסחר והתעסוקה המאושרים והבנויים בעיר עומדים על כ 560,000 מ"ר בלבד והתכנון הוא להגיע ליעד של 1,360,000 מ"ר בעוד עשור.
הפופולאריות של קריית אונו והביקושים הגבוהים למגורים בעיר, הם תולדה של שדרוג הנגישות שלה בשנים האחרונות עם סלילת כביש 471 , מיקומה בין כביש 4 לכביש 40 וקרבתה לכביש 6, כמו גם הצפי לרכבת הקלה והמטרו שיעברו בעיר בעתיד.
אך הצמיחה העיקרית של העיר בשנים האחרות נובעת מתהליכי ההתחדשות העירונית שהרשות מקדמת באופן אינטנסיבי. לקריית אונו פוטנציאל לתוספת של עוד 18,000 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית בשטחה המוניציפלי. הרשות החלה לקדם פרויקטים מרכזיים כבר לפני מספר שנים ולפני כשנה חתמה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הסכם מסגרת לפיו היא תקבל תקציבים לתשתיות נלוות לפרויקטים של התחדשות עירונית. בעקבות החתימה על ההסכם, העלה היישוב גם את קצב הוצאת היתרי הבניה במסגרת התחדשות עירונית.
אחד הפרויקטים המרכזיים שקיבל היתר בניה בשנה החולפת הוא פרויקט עלמא של יזמית הנדל"ן קבוצת כנען, הנמצא במתחם לוי אשכול, בלבה של שכונת קראון.
התוכנית שקידמה קבוצת כנען, אחת מהחברות הבולטות בארץ בייזום פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, כוללת פינוי 232 משפחות, המתגוררות כעת ב-11 בניינים וותיקים בני 4 קומות ובמקומם, בניית 760 יח"ד ב-10 בניינים, לצד כ- 6,000 מ"ר שטחי מסחר ו-1,500 מ"ר שטחי ציבור.
2 צפייה בגלריה
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
פרויקט עלמא - קבוצת כנען
(הדמיה: 3ddesign)
בעבר הייתה קיימת בקרית אונו, כמו גם ביישובים נוספים בסמוך לשדה התעופה בן גוריון, מגבלת בנייה לגובה בשל הקרבה לשדה. קבוצת כנען השיגה תקדים ושינוי תכנוני בנושא הסרת מגבלת הבנייה לגובה באזור, ובכך הצליחה לסלול את הדרך באזור לתוכניות פינוי בינוי נוספות, היכולות כעת לקדם התחדשות עירונית וחידוש המרחב העירוני במרכז קריית אונו, ולאפשר בנייה של עוד 30 מטרים מעל הגובה שהותר לפני הסרת המגבלות.
לקריית אונו עוגנים חזקים נוספים המגדילים עוד יותר את האטרקטיביות שלה כאחת הערים המבוקשות ביותר בלב אזור הביקוש של גוש דן. היישוב נמצא סמוך לבית החולים שיבא - תל השומר, אוניברסיטת בר אילן ובסיס תל השומר וכן מרחק קצר משדה התעופה בן גוריון. כמו גם המכללה האקדמית קריית אונו, הנחשבת לאחד המוסדות האקדמאים המבוקשים ביותר.
איל הנדלר, מבעלי קבוצת כנען, אומר "הביקושים לדירות במרכז הארץ גבוהים מאוד, קשיחים ולא צפויים להשתנות בצורה משמעותית ולכן חשוב לשים דגש על חיזוק מרכזי הערים. הביקוש לדירות בקרית אונו הוא גבוה ודירות בעיר מבוקשות על ידי כל סוגי האוכלוסייה – אך בעיקר על ידי משפרי דיור, משפחות וזוגות צעירים . אפשר לשים לב שגם רשויות התכנון רואות לאחרונה את החשיבות הרבה יותר של חיזוק וציפוף מרכזי הערים ושמות על כך דגש".