חודש למתקפת הטרור: זוכרים את הנרצחים והנופלים

במלאת 30 ימים לאירועי 7 באוקטובר, טקסים לזכרם של הנופלים והנרצחים התקיימו לאורכו של היום בערים וביישובים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, הרצליה ותל אביב. גם בכנסת נעצרו הדיונים והח"כים עמדו לדקת דומייה.
מהמשפחות השכולות נמסר כי "במלאת שלושים יום למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישראל, אנו מבקשים לעצור לרגע ולהתאבל ביום אבל אזרחי, שנציין בשורה של אירועים וטקסים במוקדים שונים בארץ, וטקס בהיכל התרבות שמשודר בשעה 18:30 בערב בשידור ישיר ברשתות החברתיות ובמסכים בכיכרות בערים השונות".
1,140 שמות נרצחים ונופלים הותרו לפרסום - כתבו את מילות הפרידה שלכם.
2 צפייה בגלריה
רעננה
רעננה
אירוע זיכרון ברעננה
(צילום: באדיבות העירייה)

העזתים מתפנים דרומה ומניפים דגלים לבנים: "צה"ל יורה - אבל לא עלינו"

מאות תושבי שכונת זייתון בדרום העיר עזה תועדו עוזבים את בתיהם ומתפנים דרומה, כאשר חלקם מניפים דגלים לבנים לאות כניעה. צה"ל השתלט על השכונה, ויותר ויותר תושבים בצפון הרצועה מבינים שלאור התקדמות חיילי צה"ל מוטב להם להתפנות לדרום - אפילו רגלית. חמאס מיהר להטיל ספק בתמונות של תושבי זייתון, וביקש מעיתונאים עזתים לא להפיץ אותן בעולם. לפי ארגון הטרור מדובר בתמונות שמשפילות את האזרחים העזתים.
תושבים עזבו את שכונת זייתון

לוס אנג'לס: פרו-פלסטיני חשוד שהכה למוות במגפון מפגין תומך ישראל

מפגין פרו-פלסטיני חשוד שהכה למוות במגפון מפגין תומך ישראל בפרברי צפון לוס אנג'לס, שבקליפורניה ארה"ב. לדברי אנשים שנכחו במקום, במהלך הפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-ישראליות שהתקיימו שלשום בסמיכות בצפון העיר, בין השניים התפתח עימות מילולי שהסלים לפתע - והסתיים ברצח. לאחר שהוכה, פול קסלר (69) הופל ארצה בעודו מדמם - והובהל לבית חולים. היום נקבע מותו בעקבות דימום מוחי. ישראלים שהיו במקום סיפרו: "זה היה מחזה מבעית. פחד אלוהים שדבר כזה קורה פה בשכונה".
2 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

אלוף פיקוד הדרום: "צהל נלחם בלב העיר עזה, השבת החטופים היא מצפן עבורנו בשדה הקרב".
תושב כפר עקב שבמזרח ירושלים נעצר באתר בנייה בבני ברק, לאחר שהעלה פוסט ברשת חברתית שבו כתב כי בכוונתו להיות שאהיד.
מקורות פלסטיניים מדווחים כי מנהיגי חמאס בראשות איסמעיל הנייה הגיעו לטורקיה כדי להיפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.
מנהל תיכון בת"א זימן לשיחה תלמידים שהתעטפו בדגל ישראל: "עלול להיחשב מסר לאומני ופוגעני".
נתניהו השיב באנגלית לשאלה אם ייקח אחריות - וענה: כמובן, אחרי המלחמה.
ארדן הזהיר את החות'ים בתימן: "ננקוט כל אמצעי הכרחי כדי להגן על אזרחינו".
דובר המשרד ההומניטרי של האו"ם אמר היום כי "המתקנים בעזה קרובים לנקודת שבירה ללא אספקת דלק".
ישראל בנתה, ישראל תהרוס? הצצה לבי"ח שיפא בעזה שבנו אדריכלים ישראלים.
מה הילדים שלנו רואים בטלוויזיה? כוכב הילדים מני ממטרה הצטרף לשירת "שיישרף להם הכפר". מאוחר יותר התנצל על הדברים.
מני ממטרה שר בחתונה
(צילום: ישראל מור)

פרשנויות ודעות היום

האפוקליפסה נולדה ב-2014, והתעצבה בשומר החומות | ד"ר מיכאל מילשטיין
"הקונספציה שהתנפצה ב-7 באוקטובר אינה רק קושי בקריאת כוונות האויב וכשל ביטחוני נקודתי, אלא גם ליקוי מאורות ישראלי קולקטיבי בהבנת מהותו. עם תום המלחמה יידרש לבחון לא רק את דפוסי הפעולה וגיבוש ההערכות בקרב מקבלי ההערכות וגורמי הביטחון (במיוחד המודיעין), אלא גם האופן שבו החברה הישראלית כולה מבינה את המרחב הסובב אותה". לטור המלא
בעולם יגדל מעתה דור מודרני של אנוסים | רחלי ברץ ריקס
"המצב כרגע בלתי מתקבל על הדעת. אסור לאפשר ליהודים בעולם להגיע למצב שבו ייאלצו להחביא את זהותם או להכחיש את הקשר שלהם לישראל. עלינו כמדינה לעשות כל שביכולתנו לעמוד לצידם, אחרת האנטישמיות של היום תוביל לאובדן הזהות היהודית של מחר". לטור המלא
בכל יישוב, בכל קיבוץ – להשאיר בית אחד שרוף | פרופ' דינה פורת
"עבודת הזיכרון ושימור זוועות האירוע בתודעה בעתיד, בארץ ובעולם, החלה מיד, אך בצידה, כמו תמיד, החלה עבודת האנטי-זיכרון, והיא הניסיון למחוק את זיכרון האירוע. נכון שמי שרוצה להכחיש ולומר שאין עדות לכך שנרצחו ונערפו תינוקות ביישובי העוטף יוכל לומר זאת, למרות כל המאמצים שייעשו, וכבר שמענו זאת מפיה של המלכה הירדנית ראניה, למשל. אבל בית הזועק את סיפורו ושרידי חפצים המשתקים את העומד מולם – הם אמצעי שאולי יעמוד מול שיני הזמן. וכדאי שיישארו ויעמדו כפי שהיו בעת האירוע, לא רק נגד המלעיזים אלא גם עבור הציבור בארץ והמבקרים בה מן העולם – הציבור היודע היטב מה ואיך קרה – כדי שימשיך ויבקר במקום שבו אירע האסון, והזיכרון יישאר חי ומטלטל לשנים רבות". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

רוג'ר ווטרס. סולן פינק פלויד, אחד הפעילים המזוהים ביותר עם תנועת ה-BDS וההתנגדות לישראל, אמר בריאיון שאירועי 7 באוקטובר "הוצאו לחלוטין מפרופורציה על ידי הישראלים שהמציאו סיפורים על עריפת ראשים של תינוקות". "הם אפילו גרמו לנשיא ארצות הברית, המטורף שהוא, לטעון שהוא ראה תצלומים של תינוקות כרותי ראשים", המשיך והוסיף: "הם קוראים לזה 'אסון התאומים שלהם'. מה לעזאזל קרה באסון התאומים האמריקאי? אף אחד לא באמת יודע, יש לסיפור שמסופר הרבה חורים".