משפחות החטופים הגיעו לכנסת: "די לדבר בסיסמאות - תדאגו ליקירים שלנו בעזה"

משפחות חטופים הגיעו לוועדת הבריאות, שדנה בתוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית בישראל, וביקרו את ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, שצייצה אחרי שצפתה בסרט הזוועות של דובר צה"ל: "עזה צריכה להימחק עכשיו". "אם עוד נשאר בכם בדל של אנושיות בבקשה תדאגו לחוסן שלנו ושל קרובי המשפחה שלנו שנמצאים שם, אנחנו לא יודעים אם הם חיים או מתים. לכם יש תפקיד, בראש ובראשונה להפסיק לדבר בסיסמאות ולדאוג לחיים".
ח"כ דיסטל אטבריאן ניסתה להסביר את עצמה: "זה ציוץ שנכתב מתוך כאב עצום דקה אחרי שיצאתי מהסרט, הוא לא בא לפגוע במאמץ להשיב את החטופים. כרגע המטרה היחידה של מדינת ישראל היא להחזיר כל אחד ואחת מהחטופים, בגלל זה אני יושבת פה".
3 צפייה בגלריה
נוועדה לביטחון לאומי
נוועדה לביטחון לאומי
המשפחות בכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

(צילום: ערוץ כנסת)

הותר לפרסום: עובד חברת החשמל נהרג אתמול מפגיעת נ"ט בגליל ו-2 לוחמי קומנדו נפלו ברצועה

חברת החשמל הודיעה בצהריים כי עובד החברה, שלום עבודי, נהרג אתמול מפגיעת נ"ט של חיזבאללה במהלך עבודתו באזור מושב דובב שבגליל העליון.
3 צפייה בגלריה
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל
מוקדם יותר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי וסמ"ר איתי שהם (21) מראש העין, לוחמים מחטיבת הקומנדו, נפלו אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
 יששכר נתן, איתי שוהם
 יששכר נתן, איתי שוהם
יששכר נתן, איתי שוהם
(צילום: דובר צה"ל)

"מדברים עם חמאס על החטופים, לא כופים את עצמנו"

הצלב האדום הבינלאומי טוען שהוא עושה מאמצים להגיע לחטופים בעזה. דוברת הוועד הבינלאומי, אליונה סיננקו, אמרה הבוקר ל-ynet Live: "אנחנו ממשיכים לעשות מאמצים להגיע אליהם כדי לספק להם תרופות ולקבל עדכון על מצבם עבור המשפחות". "אנחנו מדברים עם חמאס בדרכים שונות ברצועת עזה ומחוצה לה. אנחנו ממשיכים לבצע פעולות, אבל כארגון הומניטרי בינלאומי, אנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליהם דרך כדורים ופצצות, אלא אם מאפשרים לנו את הגישה הזאת".
ריאיון עם דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אליונה סיננקו
(צילום: שמוליק דודפור)

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

דיווח: מוקד המחלוקת סביב עסקת חטופים - אורך הפסקת האש. חמאס דורש הפסקת אש של חמישה ימים, וישראל לא מסכימה להפסקת אש מוחלטת וממושכת אלא להפוגות בלבד.
רה"מ נתניהו שלח מסר מאיים לנסראללה ואמר כי "אש תיענה באש הרבה יותר חזקה", אך הבהיר: "קודם החמאס יחוסל" .
יותר מעשרה ניצולים ממסיבת הטבע ברעים אושפזו בכפייה. מנכ"ל משרד הבריאות: "האוצר כבר מבין שיש צורך בשיפור ניכר בשכר הפסיכולוגים".
הותר לפרסום כי המשטרה עצרה החודש שני נערים שהלכו "בצורה מחשידה" בדרך נמיר בת"א. על גופם אותרו סכינים, ובחקירתם עלה חשד שתכננו לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים סמוך לתחנת סבידור מרכז.
ראש הממשלה הפלסטיני: לא נקים מחנות זמניים לעקורים מעזה. ניסיון העבר שלנו מלמד - הזמני הוא קבוע.
דובר משרד הבריאות בעזה טוען - טנק עומד באחד משערי שיפא.
שיפא
(צילום: דובר צה"ל)
ראש האופוזיציה לפיד אמר היום: אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנו נדון בכך. הוא לא יצא מזה טוב.
איגוד האינטרנט הישראלי הודיע כי זיהה וסיכל ניסיונות לבצע מתקפות סייבר נגד אתרים ישראליים.

פרשנויות ודעות היום

שקט, יורים בדמוקרטיה | עינב שיף
"על גבורתם של אין-ספור שוטרים ב-7 באוקטובר מעיבות פעולות "אכיפה", שנועדו למנוע ביקורת הן על המלחמה והן על הנזקים למרקם העדין של הדמוקרטיה שנגרמים בגללה: עיכובים של אישי ציבור ערבים שהתארגנו למשמרת מחאה ומעצר של אישה שריססה את המספר 1,400 על ביתו של ח"כ מהליכוד - שגם נשאלה בחקירה למי הצביעה, ועוד. במקביל, הרחובות מתמלאים בכלי נשק שמחלק השר כמו הפיתות שהוא לקח מבתי הכלא וב"כיתות כוננות" בערים גדולות וחזקות, שבהובלת גנרלים כמו "הצל" הופכות את חייהם של אזרחים לסיוט פוטנציאלי בגלל היותם חשודים - בקיצור, ערבים". לטור המלא
אזלה היכולת שלנו להכיל מטורפים | בעז גאון
"המטרייה הפוליטית שתחתיה השתחלתם אל תוך המיינסטרים הפוליטי, אחרי שנים מחוץ לחוק, בהזמנת ראש ממשלה שבמשמרת שלו נרצחו 1,200 אזרחים ונחטפו 240 – קרועה גזרים-גזרים. הרוב בישראל רואה ביוסף חדאד אחד ששקול למיליון ניסים ואטורים בכל יום של השבוע. אותו רוב גם מוכן להמיר את חברי "שדולת ארץ ישראל" היהודים, פעמיים בשבוע, בארבעת בני משפחת אלקרינאוי מרהט שהצילו את איה מידן מבארי". לטור המלא
הדילמה של הדרג המדיני בישראל: עסקה או המשך המבצע | יוסי יהושוע
"הטעמים בעד העסקה ברורים: זוהי חובה מוסרית של המדינה, וככל שפעולת צה"ל תתעצם כך זה ישפיע על הסיכוי להחזיר כמה שיותר חטופים וחטופות בחיים. מנגד, ישנן גם סיבות כבדות משקל להמתין. למשל: הפסקת אש של כמה ימים עלולה בסבירות לא נמוכה לבלום לגמרי את המאמץ ההתקפי של צה"ל ברצועה עקב הלחץ הבינלאומי. במצב כזה, ההישגים עד כה לא יספיקו כדי לעמוד ברף הגבוה מאוד שהוצב עבור הצבא ובפני הציבור, ובראשם הקהילות שביתן נחרב במתקפה ב-7 באוקטובר". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

גל הירש. לאחר שראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר כי "אינו מבין" מה התפקיד של גל הירש, יצאה אמש הבהרה מלשכתו של ראש הממשלה. "המשא ומתן הבינלאומי בעניין השבת החטופים מנוהל על ידי ראש המוסד ואלוף (במיל') ניצן אלון. תא"ל (במיל') גל הירש מעודכן באופן שוטף בנושא זה ומתאם את כל שאר פעולות הממשלה בנושא החטופים והנעדרים, לרבות הקשר עם המשפחות"