נתוני הבגרויות מכל בתי הספר: הערים החרדיות סוגרות את הרשימה - עוד לפני "הסכם לימודי הליבה"

משרד החינוך פרסם הבוקר את "התמונה החינוכית", הכוללת בין היתר את שיעורי הזכאות לבחינות בגרות ברשויות המקומיות ובבתי הספר לשנת תשפ"א. היישובים הדרוזיים פקיעין ובוקעתא בראש, ערי המרכז בצמרת, הערים החרדיות בתחתית ואיתם יישובים ערביים - שמובילים גם במדד ההעתקות.
בעשירייה הראשונה בזכאות לבגרות מככבות ארבע מועצות דרוזיות - בוקעתא ופקיעין-בוקייעה, היישובים היחידים עם 100% זכאות אצל תלמידי י"ב - וכן בית ג'אן (שהייתה בעבר במקום הראשון) וחורפיש. מועצת שפיר שצעדה במקום הראשון בשנה שעברה מדורגת כעת עשירית, אבל עדיין עם אחוז זכאות גבוה מאוד. לעשירייה הראשונה הצטרפו אלקנה, שמדורגת שלישית וראשונה מבין היישובים היהודיים עם 99.3% זכאות לבגרות, כאוכב אבו אל היג'א שמדרום לכרמיאל, וגבעתיים - המדורגת ראשונה מבין הערים, מיד לפני גבעת שמואל.
בתחתית רשימת הרשויות מופיעות רשויות מקומיות מהפריפריה מהמגזר הערבי - ובעיקר ערים חרדיות. על רקע סערת לימודי הליבה וההסכם בתיווך ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הסכם שמנע פילוג ביהדות התורה, אפשר לראות שהאחרונות ברשימה הן כולן ערים חרדיות - מודיעין עילית (4% זכאות לבגרות), בני ברק (9%) וביתר עילית (15%). גם ירושלים נמצאת עמוק בתחתית, עם 53% זכאים בלבד. הנתונים שפורסמו השבוע הראו כי אף שרק רבע מהחרדים זכאים לבגרות, קיימת עלייה עקבית בשיעור הזכאים לאורך השנים. החשש הוא שההסכם שנחתם כעת יוביל לשינוי המגמה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי, גיל נחושתן, אלעד גרשגורן)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הורים חסמו כניסת עובדות ערביות למעון נעמת בחולון ודרשו את סילוקן. לאחר מחאת ההורים, בתנועת הנשים הודיעו כי הוא לא ייפתח מחר "במחאה על גילויי הגזענות". הסייעות הערביות לא יחזרו מחשש לביטחונן.
הדס קליין העידה גם היום בתיק 1000 ובעדותה אמרה: "שרה נתניהו לא סלחה על זה שג'ודי ניר מוזס פגשה את בראד פיט".
היעד הבא של קייב, והביקורת ברוסיה: "עלולות להיות לה השלכות לא צפויות".
היועמ"שית נזפה בלפיד שהצטלם עם חיילים
ובלי שינויים משמעותיים בצמרת: לפיד הציג את רשימת יש עתיד לבחירות.

מה צפוי מחר

מחר בשעה 22:00 תתמודד מכבי חיפה מול פריז סן-ז'רמן במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות.
מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התחזית

מחר יהיה היום הנוח ביותר מאז תחילת הקיץ עם הקלה בעומס בחום. בשעות הבוקר קיים סיכוי לגשם קל, בעיקר בצפון והחוף. מיום חמישי הטמפרטורות שוב יעלו.


מה חיפשו היום בגוגל?

ז'אן לוק גודאר. הבמאי הצרפתי הלך לעולמו בגיל 91. גודאר נחשב לאחד הבמאים המשפיעים בהיסטוריה של הקולנוע. בין יצירותיו הבולטות "עד כלות הנשימה" (1960), "לחיות את חייה" (1962) ו"פיירו המשוגע" (1965).

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מלחמת רוסיה באוקראינה ספגה מפלה בשבוע האחרון, עם מתקפת הנגד של האוקראינים - אבל עד כמה היא משמעותית? רון בן ישי מגיע לכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
מטבע נדיר של רבע שקל מימי המרד הגדול הוחזר לישראל.
יצרניות וספקיות הסלולר ברחבי העולם צפויות ליישר קו עם אפל שהכריזה כי מכשירי אייפון 14 יתמכו בכרטיס סים אלקטרוני בלבד.
הכירו את האקלימיסטיות - הנשים שעובדות בלשמור על כדור הארץ.
ו"יורשים", "הלוטוס הלבן" ו"טד לאסו" הן הזוכות הגדולות בטקס האמי ה-74.