אריה בן ה-16 נרצח בפיגוע כשחיכה להסעה בירושלים: "היה חמד של בחור"

הטרור ממשך להכות והבוקר היה זה פיגוע כפול בירושלים. אריה שצ'ופק, תלמיד ישיבה בן 16 משכונת הר נוף נרצח בזירת פיצוץ המטען שהתרחש בתחנת אוטובוס סמוך לרחוב שערי ירושלים, בכניסה לעיר בשבע בבוקר. בפיגוע, שכלל גם פיצוץ נוסף כחצי שעה לאחר מכן ליד תחנת אוטובוס ברמות, נפצעו עוד 26 בני אדם, בהם גבר באורח אנוש. שניים נפצעו באורח קשה והשאר באורח קל עד בינוני.
כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד אחר המחבלים וערוכים לכל התרחשות במרחב ירושלים וג'נין. המאמצים מתמקדים במישור המודיעיני, ובזמן שמאות שוטרים פרוסים בשטח - אלפי שוטרים נמצאים בכוננות שיא. הרמטכ"ל כוכבי קיצר את ביקורו בארה"ב. המשטרה אמרה היום כי למרות ה"דיסאינפורמציה והמידע הכוזב ברשתות חברתיות", לא היו אינדיקציות ממוקדות וקונקרטיות לפיגוע.
פרשננו רון בן ישי מסביר: "שום ארגון או קבוצה עדיין לא לקחו אחריות על שני הפיגועים. דובר חמאס בעזה אמנם בירך עליהם, אבל מהנוסח לא נראה שחמאס ידע על הפיגוע מראש. ניתן להעריך למי עשוי להיות אינטרס ולמי אופייני דפוס הפעולה הרצחני - ויש אפשרות שמדובר בפעולה של אנשים שמשתייכים לדאעש, או רוצים להשתייך אליו, או מקורבים אליו".

3 צפייה בגלריה
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
(צילום: יואב דודקביץ')

טירן שנהרג בשטחי הרשות הפלסטינית נחטף לג'נין

טירן פרו, בן 18 מדליית אל כרמל, נפצע באורח אנוש אתמול בתאונת דרכים כשנסע עם חברו לג'נין לתקן את רכבו. הוא נחטף מבית החולים אבן סינא בג'נין בידי חמושים שחשבו שהוא חייל. בצה"ל מצפים שהגופה תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם. גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על החטיפה.
"ניתקו אותו מהמכשירים וחטפו אותו כשהוא חי, מול העיניים שלי". אמר הבוקר אביו. חברו, שהיה עם פציעת ראש, הועבר במסוק צה"לי לרמב"ם. מאות תושבי דליית אל-כרמל התאספו בצהריים למחאה מול בניין המועצה. המפגינים, בהם אחת מאחיותיו של טירן, הניפו את תמונתו וקראו להשיב את גופתו במהרה. המוחים קראו גם: "ברוח ודם נפדה את טירן".


סיפורי היום

הליכוד וש"ס על סף סיכום - דרעי יקבל את תיקי הפנים והבריאות, קשיים עם סמוטריץ'. רשימת התיקים הצפויה.
היום פורסם דוח מבקר המדינה. המבקר גילה כי הבנקים לא גילגלו את רווחי ההתייעלות הדיגיטלית ללקוחות, רשות המיסים עיכבה החזרים במיליארדים וצמצמה את שעות קבלת הקהל, וכי 2.4 מיליון תושבים בישראל מתגוררים ברשויות שאינן ערוכות לאספקת מים בשעת חירום. בנוסף בדוח היתה סקירת העיכובים ברכבת הקלה ואובדן המיליארדים מכך שהגז הטבעי לא הגיע לצרכנים.
עוד הפתעת ענק במונדיאל. יפן היממה את גרמניה עם 1:2 מדהים. הגרמנים חגגו במחצית ראשונה מדהימה והובילו מפנדל של גונדואן, אבל במחצית השנייה קרסו ושערים של דואן ואסאנו השלימו מהפך.
איראן: "ישראל חיסלה בסוריה קצין במשמרות המהפכה".
לרגל חג הסיגד, ארכיון המדינה חשף מסמכים סודיים על תולדות עליית יהודי אתיופיה, מקום המדינה ועד "מבצע משה".

מה צפוי מחר

במונדיאל: מחר יתקיימו ארבעה משחקים. ב-12:00 יתמודדו שווייץ נגד קמרון, ב-15:00 אורגוואי נגד דרום קוריאה, ב-18:00 פורטוגל נגד גאנה וב-21:00 ברזיל נגד סרביה.

התחזית

מחר יירדו הטמפרטורות, גשם יחל לרדת בשעות הבוקר ויתחזק במהלך היום בצפון ובמרכז. בערב תהיה הפוגה זמנית במרכז, ובלילה יתחזק הגשם מצפון הארץ ועד לצפון נגב וילווה בברקים ורעמים. השיא יהיה ביום שישי בבוקר - מזג האוויר יהיה סוער וקיימת סכנת הצפות. קיים סיכוי לשלג קל בפסגת הר החרמון.
בשבת הטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות, גשם יירד בצפון ובמרכז, ובמהלך היום יהיו גשמים מקומיים עם הפוגות ארוכות. בראשון הטמפרטורות יעלו, ואין צפי לגשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

הדס שטייף. כתבת גלי צה"ל הושעתה מסיקור הפיגוע הרצחני בירושלים - אחרי שרמזה על קשר בינו לבין המשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה. זמן קצר אחר כך צייצה שטייף בעצמה בחשבון הטוויטר שלה כי הושעתה מסיקור שידור הפיגוע: "הושעתי מלשדר את הפיגוע עד הודעה חדשה", כתבה והוסיפה: "כל מנאציי, תעשו מסיבה. אל תשכחו להזמין גם אותי".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

לקחנו לבדיקה ארבעה דגמי דגל של אוזניות אלחוטיות מבית היוצר של סמסונג, בוס, אפל וגוגל וחזרנו עם מסקנות.
תעלומה בקטאר: איך קיבולת האצטדיונים "גדלה" תוך יממה?
השבוע נפלה ההחלטה בוועידה בינלאומית שנערכה בוורסאי, כי החל משנת 2035 תבוטל הדקה המעוברת. אבל מהי בכלל הדקה המעוברת?
וסיפורה של אמלי שיצאה עם בתה בת הארבע לקמפינג ללא הגבלת זמן.