השכר, החופשות, הבונוסים: הפערים בין האוצר להסתדרות המורים

בדיוק בעוד שבועיים אמורים תלמידי ישראל לחזור לבתי הספר, והוויכוח בין הסתדרות המורים למשרד האוצר מגיע לשיא. אתמול פרסם האוצר הצעה למורים לקראת פתיחת השנה, ואילו מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שהתנגדה לצעדי האוצר, עדיין לא פרסמה הצעה נגדית. עם זאת, הפערים המסתמנים הם אלה:
שכר המורים: האוצר הציע להעלות את השכר ל-9,000 שקל, הסתדרות המורים מעוניינת ב-10,500. עימות גדול יותר נסוב על שכר המורים הוותיקים. באוצר מסכימים להוסיף 400 שקל למורה, והמורים דורשים תוספות משמעותיות בהרבה.
ימי החופשה של המורים: לפי הצעת אוצר, יוזזו שלושה ימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי העוקבים. לצד זאת יוזזו שלושה ימים מחופשת הפסח לימים שבין יום הכיפורים לסוכות, ויוזזו ימי הקייטנה שלפני פסח לחופש הגדול. בן דויד אמנם מוכנה להמיר את ימי החופשה באסרו חג לימי חופש אחרים, אך מדגישה כי המורים הם שיוכלו לבחור את ימי החופשה שלהם.
בנוסף מתנגדת ההסתדרות להצעת האוצר לחוזים אישיים למורים, ולאפשרות להעסיק מורים ביותר מ-100% משרה.
1 צפייה בגלריה
יפה בן דויד ב כנס החינוך השנתי של המרכז לשלטון מקומי
יפה בן דויד ב כנס החינוך השנתי של המרכז לשלטון מקומי
הוויכוח בין ליברמן לבן דויד. האם השנה תיפתח?
(צילום: יריב כץ, עיריית חולון , אלכס קולומויסקי)

סיפורי היום

שר הביטחון גנץ ענה בריאיון לאולפן ynet לביקורת שספג על פגישותיו עם אבו מאזן, שאמר בגרמניה כי "ישראל ביצעה 50 שואות", לא שלל פגישה נוספת איתו. לדברי גנץ, "האמירות היו שקריות, וטוב שהוא חזר בו. חיזוק ישראל עובר גם דרך חיזוק הרשות הפלסטינית. תיאום ביטחוני לא עושים עם אמא תרזה". על איראן: "ישראל מוכנה לפעול, ככל שתידרש".
הרמטכ"ל כוכבי אמר שבמהלך מבצע "עלות השחר", פעל חיל האוויר גם ב"מדינה שלישית", כלשונו. ככל הנראה מדובר בתקיפה לא חריגה בסוריה, בדומה למבצעי עבר שבהם פעל חיל האוויר בזירה הצפונית.
אחרי שהפרקליטות ערערה על החלטת ועדת השחרורים להעניק לניסו שחם שחרור מוקדם, בית המשפט דחה את הערעור והורה לקצר את מאסרו. "לקח אחריות מלאה על מעשיו ובעל מוטיבציה אותנטית להשתקם", קבעו השופטים. המדינה יכולה לערער שוב לעליון בתוך 48 שעות.
אחרי שנה של עלייה הדרגתית במספר המשרות הפנויות בהייטק, בחודשיים האחרונים נרשמת ירידה חדה בביקוש למהנדסים ולמפתחי תוכנה - אך הוא עדיין גבוה. במאי-יולי מספר המשרות הלא-מאויישות של מהנדסים ירד ב-8% מתחת ל-15 אלף, ומספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה ירד ב-11% לכ-10,000.
שוטר נאשם שאיים לרצוח את אשתו: "אם תעזבי אותי - תהיי דיאנה דדבייב הבאה". בכתב האישום מתוארים בין היתר מקרה אחד שבו חנק את אשתו עם שרשרת שלבשה עד שזו נקרעה, וכן איומים דוגמת "לא תוכלי ללכת על הרגליים". מדובר בפעם השנייה בתוך יומיים שבה שוטר מואשם בתקיפה ואיומים ברצח על בת זוגו.
קורת ברזל התנתקה ממנוף - וחדרה לחלון בבניין משרדים בהרצליה. אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסי חלון זכוכית שהתנפץ מהפגיעה, ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב. אחד העובדים סיפר: "שמענו רעש חזק ואנשים נבהלו, רבים החליטו להתפנות ויצאו מהבניין". כך זה נראה.

התחזית

מזג האוויר יישאר דומה במהלך סוף השבוע. אולם, בשבוע הבא תורגש הכבדה בעומס החום.

מה חיפשו בגוגל?

"סמוך על סול", הסדרה מופתית של וינס גיליגן ופיטר גולד שהגיעה לסיומה. הסדרה האמריקנית הייתה ספין אוף ל"שובר שורות", ורצה במשך שש עונות, משנת 2015.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

ממררים לרוסים את החיים, מתנקשים במשת"פים: הפרטיזנים של אוקראינה
פרויקט מיוחד | הרוח החיה: האנשים מאחורי הקלעים של הכדורגל הישראלי
שי מיקה על סערת הנידה: אני באמת פנאטית, זה אהבת חיי וקורה לי עם זה משהו מדהים. זה היה מאוד אמיתי כל הדבר הזה. ואני נבחרתי על ידי הקדוש ברוך הוא להיות בראש הדבר הזה"
צפו: להקת חסידות ראשונה לעונה באגמון החולה
למי יש זמן ל-150 דקות פעילות שבועית? זו האופציה הקצרה והיעילה לא פחות