הקיץ הישראלי כבר בשיאו ומכל בית בישראל ניתן לשמוע את רעש המנוע המוכר של המזגנים הפועלים כמעט לאורך כל שעות היממה. למעשה זה יכול היה להיות עוד קיץ חם ושגרתי אבל החלטה של משרד האוצר שהתקבלה לאחרונה, הולכת לשנות ובצורה דרמטית את האופן בו אנו ממזגים את הבתים שלנו. כך, אם עד היום הורגלנו למזגני ה- On/Off הוותיקים הרי שמשרד האוצר הוציא הנחייה חדשה לבטל את המכס על מזגנים ולאמץ את התקינה האירופאית בתחום מיזוג האוויר. המשמעות הישירה: אם עד לאחרונה מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר, הנחשבים לחסכוניים וליעילים ביותר, היו נחלתם הבלעדית של מיעוט מהישראלים, הרי שכעת המצב הולך להשתנות דרמטית, וטכנולוגיה זו תכבוש את השוק לחלוטין עם מעבר של כלל המכירות למזגני האינוורטר.

התפוקה משתנה בהתאם לטמפרטורת הבית ומחוצה לו

בינתיים, לא כל הציבור מבין מהי הבשורה הגדולה, מהם ההבדלים בין מזגני On/Off ועל מה חשוב לשים דגש בבחירת מזגן אינוורטר. אז הנה לכם, בסיועו של דני ישראל, מנהל פיתוח עסקי בחברת תדיראן, הסבר ממצה ומספר כללי אצבע לבחירת מזגן האינוורטר הבא שלכם: "טכנולוגיית אינוורטר קיימת בשוק הישראלי מזה עשר שנים והיא שינתה לחלוטין את כללי המשחק בשוק המזגנים", הוא אומר. "בשונה מהמזגנים הישנים יותר, המכונים מזגני On/Off, בהם המדחס פועל תמיד בתפוקה מלאה, מפסיק ומחדש את פעילותו לסירוגין, מה שגורם לתנודתיות בטמפרטורת החדר, לבזבוז חשמל ולבלאי מואץ, מזגני האינוורטר המתקדמים מאפשרים לחסוך עשרות אחוזים בעלויות החשמל על מיזוג האוויר והם מותאמים במיוחד לעומסי חום קיצוניים כפי שקורה לא אחת בקיץ בישראל. החיסכון הרב במזגנים אלו נובע מן העובדה שהתפוקה שלהם משתנה בהתאם לטמפרטורת הבית ומחוצה לו, כך שאם הבית קריר מספיק או שהטמפרטורה בחוץ יורדת, המזגן יודע להוריד הילוך ולעבוד בתפוקה נמוכה יותר."
על איזו רמת חיסכון אנחנו מדברים? "מזגני האינוורטר מסוגלים להשיג חיסכון דרמטי בחשמל של עד 50%. בנוסף, מדובר במזגנים שהם גם ידידותיים יותר לסביבה עקב צריכת האנרגיה הנמוכה שלהם."

כללי היסוד לבחירת מזגן אינוורטר

לדברי ישראל הדרך לבחירת המזגן הנכון עוברת דרך מספר כללי אצבע עיקריים:
ביחרו במותג בעל ניסיון וותק בשוק המזגנים - מזגן האינוורטר מבוסס על טכנולוגיה מורכבת הדורשת מומחיות ומיומנות בהרכבה ובהתקנה. לכן יש לבחור במותג בעל ניסיון וותק בשוק המזגנים שמחזיק במוצרים איכותיים ומלאי חלפים רחב.
שימו דגש על שירות הלקוחות – בהמשך לפיסקה הקודמת, יש לבחור במותג מזגנים הידוע בשירות לקוחות גדול וידידותי לציבור הלקוחות. כמו שאמרנו מדובר על טכנולוגיית עילית בתחום מיזוג האוויר, ההייטק של התחום אם תרצו, לכן ההמלצה הגורפת היא לרכוש מזגן אינוורטר רק מחברה אמינה ובעלת מוניטין המחזיקה בצוות מקצועי בעל הידע והציוד המתאים לטיפול במזגנים משוכללים אלו.
לא קונים בלי להתייעץ – ראשית לכל, על מנת לבצע בחירה חכמה של מזגן אינוורטר מומלץ לקיים פגישת ייעוץ עם טכנאי מזגנים או מתקין מטעם המותג ממנו אתם רוכשים. אלו יסבירו לכם מהו המזגן האופטימאלי עבורכם בהתאם לגודל החדר, מיקומו בבית, גובה התקרה, כיווני החלונות/ויטרינות סלון וכיו"ב.
בחינת דירוג האנרגיה: חשוב לבדוק את דירוג האנרגיה של מזגן האינוורטר. דירוג A הוא הגבוה ביותר ומצביע על יעילות אנרגטית מרבית. לכן חפשו מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה דוגמת A++ או A+++. דירוגים אלו מעידים על יעילות אנרגטית גבוהה יותר, מה שיתבטא במקסימום יעילות במיזוג ומינימום הוצאה על חשמל.
התאמה לגודל החדר: חשוב לבחור מזגן שמתאים לגודל החדר שבו הוא יותקן. התאמה נכונה משמעותה תפוקה גבוהה, ומזגן חזק מדי או חלש מדי יוביל לבזבוז אנרגיה ולתוצאות פחות אפקטיביות. זיכרו, האינוורטר יכול לעבוד ביעילות גבוהה בתפוקה של 20% בלבד אם קיים מתאם נכון בין גודל החדר לנפח המזגן. התאמה לא נכונה יכולה להביא את המזגן לעבוד בתפוקה מיותרת של 120% שתתבטא בחשבון חשמל מנופח. לענייני תפוקות ניתן לומר בגדול כי עבור חדר שינה סטנדרטי בשטח 12 מ"ר יש צורך במזגן של 1 כ"ס, ולעיתים מעט יותר, ועבור סלון סטנדרטי של כ-40 מ"ר יש צורך במזגן של 3.5 כ"ס.
מתחברים לעידן הדיגיטלי - כיאה למאה ה- 21 מוצרים רבים כיום מתחברים לאינטרנט וכך אנו יכולים לשלוט עליהם מרחוק באמצעות אפליקציות ייעודיות. מזגן האינוורטר שלכם צריך להתכתב עם המגמה הזו ולכן ביחרו באינוורטר שמעניק לכם את יכולת השליטה מרחוק באמצעות הסמארטפון/לפטופ. כך תוכלו להדליק, לכבות ולווסת את הטמפרטורה של המזגן בצורה קלה, ושכשתחזרו הביתה בסוף היום, הבית יהיה ממוזג במידה המתאימה.
המחיר הוא לא הפקטור העיקרי – רבים מהצרכנים טועים ובוחרים במזגן אינוורטר רק על פי מחירו. הבעיה היא שכלל הרחוב הידוע "הזול הוא היקר", תקף גם כאן וככל שתרכשו מזגן "זול" יותר כך תגלו תוך זמן קצר שהוא לא מתפקד כפי שחשבתם, נשחק מהר יותר, דורש יותר ביקורי טכנאי וחשבון החשמל שלכם מזנק פלאים עקב תפוקה לא יעילה. לכן, היפכו את המחיר לאחד הפקטורים ברכישה, אך לא לראשי שבהם. בטווח הארוך זה ישתלם לכם, איכות מעל הכל!

טכנאי השירות נדרשים להבנה טכנולוגית גבוהה ולציוד ייעודי

יגאל עמר, סמנכ"ל חטיבת השירות בתדיראן מוסיף כי "מזגני האינוורטר מאופיינים במערכות טכנולוגיות מתקדמות מאוד, קיימים בהם כרטיסי פיקוד גם במעבה (היחידה החיצונית) וגם ביחידה הפנימית ובנוסף סנסורים (חיישנים) רבים ושונים. המשמעות לכך היא שהטכנאים נדרשים להבנה טכנולוגית גבוהה, ולמעשה להבנה טכנולוגית הספציפית לסוג מזגנים זה. יתירה מכך הם נדרשים להצטייד במכשור מיוחד וייעודי למזגני האינוורטר, באמצעותו הם יכולים בין היתר לחדור למוח הפיקוד של המזגן ולגלות באיזה כרטיס יש תקלה והיכן בדיוק, וכיו"ב."
זה אומר שטכנאי מזגנים רגיל ללא ידע או ציוד מתאים, יתקשה לטפל במזגני האינוורטר?
"נכון. קשה מאוד לטכנאי שאין לו את הציוד והידע לפתור את התקלה בצורה מהירה ויעילה ולא להטריד את הלקוח עם ניסוי וטעייה מיותרים. זו הסיבה שהטכנאים שלנו בתדיראן עוברים הכשרות מקצועיות מיוחדות ומצוידים בכלים המתקדמים ביותר לטיפול במזגני האינוורטר."
עמר מציין עוד כי תדיראן מכשירה בנוסף מתקיני מזגנים עצמאיים לצרכי התקנה ושירות במזגנים אלו. "אנו ערים לכך שיש מתקינים פרטיים טובים בענף ולכן קיבלנו החלטה אסטרטגית להעביר להם הכשרות מקצועיות בתחום".

בוט רן מתדיראן, הנציג הווירטואלי שלכם

כחברה הרואה בערך החדשנות כערך מוביל, בתדיראן פיתחו כלי שירותי נוסף לטובת הלקוחות, נציג וירטואלי שנקרא בוט רן מתדיראן. "הנציג הווירטואלי מהווה גורם מעטפת לשירות המקצועי של החברה", מעיד יגאל. "הוא פועל 24 שעות ביממה, אפשר להתכתב איתו בוואטס אפ והוא עונה על שאלות בסיסיות. כמו כן ניתן להזמין דרכו טכנאי באופן עצמאי, ללא מעורבות של נציג אנושי. השירות הזה מקל מאוד על הלקוחות שלנו."

חבילת מוצר-שירות מנצחת

נופר ממרוד, סמנכ"לית שיווק בתדיראן: "טכנולוגיית האינוורטר היא הטובה ביותר כיום בעולם המזגנים הגלובלי. היא חוסכת משמעותית בחשמל ומעניקה תפוקות גבוהות, מיזוג נעים לאורך כל היום עם טמפרטורות שמתחלפות, ופעולה שקטה."
למה דווקא תדיראן?
"תדיראן היא מותג מוכר, אמין וותיק. מוצרי החברה מתאפיינים באיכות גבוהה מאוד, פרי צוותי המו"פ שלנו, ויתירה מכך יש לנו שירות לקוחות בתוך הבית, שירות מיומן ומקצועי מאוד. כך שהשילוב בין איכות המוצרים לשירות המעולה, עושים את כל ההבדל."
"בכל הנוגע למזגנים, ומזגני האינוורטר בפרט, מדובר על הוצאה לא קטנה עבור משקי הבית ולכן הצרכנים הישראליים צריכים לרכוש את מזגני האינוורטר בחוכמה. לבדוק טוב את מה שהם קונים, ולשאול את עצמם האם האיכות והשירות מספקים אותם."

כשזה מגיע למזגן האינוורטר שלכם - תבדקו טוב, ואל תתפשרו

חברת תדיראן מובילה את שוק המיזוג למעלה מ-60 שנה. החברה חרטה על דגלה את עקרונות החדשנות, האיכות והפיתוח כחול-לבן, ומחזיקה במפעל העומד בסטנדרטים בינלאומיים ונחשב לאחד המתקדמים והמובילים מסוגו בישראל. כעת מובילה תדיראן את מהפכת מזגני האינוורטר עם מוצרי איכות ושירות טכני מקצועי מהשורה הראשונה, הזמין ללקוחותיה גם בדיגיטל. ליין מזגני האינוורטר של החברה כולל מגוון רחב של סדרות חדשות ואיכותיות, במחירים נגישים ואטרקטיביים במיוחד אשר מותאמים לכל חדר וחדר. בשורה התחתונה, כשזה מגיע למזגן האינוורטר שלכם- תבדקו טוב, ואל תתפשרו.

מוגש מטעם תדיראן






פורסם לראשונה: 15:23, 30.07.24