קריית גת אשר בנתה במהלך השנים האחרונות רובעי מגורים חדשים המובילים את טבלאות הביקוש למגורים בישראל, מציגה מודל פיתוח אורבני מאוזן ומתקדם המשלב בניית רובעי מגורים חדשים מצפון, ממערב ומדרום־מזרח בהלימה להרחבה ופיתוח של פארק תעשייה, מסחר ותעסוקה משגשג, המאכלס ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות ומקומיות בהשקעות ענק.
4 צפייה בגלריה
ספורטק קריית גת
ספורטק קריית גת
ספורטק קריית גת
(צילום: יח"צ)
מיקומה האטרקטיבי של קריית גת בדיוק במרכז הגיאוגרפי של ישראל, יחד עם פיתוח אינטנסיבי של תשתיות תחבורה, מחלפים, גשרים ותחנת רכבת שנייה בעיר, יהפכו את קריית גת למטרופולין מוביל בין מרכזה של ישראל לדרומה, המונה מאות אלפי תושבים.
עם אישורה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הרחבתה של העיר קריית גת מצפון, ממערב ומדרום מזרח, כוללות כעת תוכניות הפיתוח של העיר עשרות אלפי יח"ד נוספות, מתחמי מסחר, תעשייה ותעסוקה. זה שלוש שנים שרובע המגורים הצפוני של העיר "כרמי גת" זוכה להוביל את טבלת הביקושים בישראל (עפ"י נתוני יד 2 נובמבר 2019), כעת מתוכנן הרובע הצפוני להתרחב בעוד 6,500 יח"ד – בפרויקט "כרמי גת צפון", נוסף על 7,500 יחידות הדיור שבנייתן מושלמת בימים אלה.
4 צפייה בגלריה
רובע כרמי גת
רובע כרמי גת
רובע כרמי גת
(צילום: יח"צ)
פרויקט "שער העיר" העומד בפני תחילת שיווקים, ממוקם בכניסה הצפונית לעיר וכמו מקשר בין קריית גת לרובע הצפוני כרמי־גת – כולל מרכז תעסוקה ומסחר המשתרע על פני 60,000 מ"ר ועוד 700 יח"ד - המיזם ייצר שער צפוני חדש ומודרני לקריית גת הכולל עירוב שימושים.
כמו כן, אישרה המועצה את הרחבתה של קריית גת ממערב בעוד אלפי יח"ד ומדרום־מזרח – תוך חיבור העיר מדרום לפארק התעשייה.

פארק תעשייה ותעסוקה משגשג, מתרחב בעוד 2400 דונמים ומאכלס ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות

בימים אלה מתרחב פארק התעשיה של קריית גת בעוד 2,400 דונמים וישתרע על פני 6,000 דונמים. התוכנית החדשה כוללת הקמת מגוון תעשיות, מיזמי מסחר ושירותים, מלונאות, הייטק ומוסד אקדמי. השנה החלו עבודות הפיתוח של התוספת לפארק המוערכות בכחצי מיליארד שקל, כולל הקמת מחלף חדש על כביש 35 אשר יהווה את הכניסה המרכזית לפארק התעשייה.
4 צפייה בגלריה
פארק התעשייה
פארק התעשייה
פארק התעשייה
(צילום: יח"צ)
אינטל הודיעה כי תרחיב את פעילותה בקריית גת בהשקעת ענק של עשרות מיליארדי שקל. השנה חנכה "קורנית דיגיטל" הבינלאומית את מפעלה החדש בעיר, גם חברת אורדע לייצור מוצרי נייר מתקדמים בטכנולוגיות חדשניות, חנכה את מפעלה וחברת המשבב השלימה את הקמת מפעלה השני בפארק התעשייה. אלה נוספו על ענקיות הטכנולוגיה הפועלות בפארק HP - חטיבת ה־Indigo, שני מפעליה של אינטל, STRATASYS לייצור מדפסות תלת ממד, תאגיד נסטלה־אסם, טננגרופ, מפעלי נשק לישראל ועוד חברות רבות מקומיות ובינלאומיות, הצפויות להעסיק בפארק התעשייה אלפי עובדים נוספים, ובסך הכל כ־30,000 עובדים במהלך השנים הקרובות. פוטנציאל הבנייה בהרחבת פארק התעשייה עומד על 1.5 מיליון מ"ר.
אזורי הביקוש למגורים בישראל התרחבו למעגלי איכלוס נוספים וקריית גת מובילה את שוק הביקוש למגורים וצועדת בבטחה להיות עיר מחוז משמעותית – המרכז החדש של ישראל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)