ההחלטה על מסלול הלימודים הנכון היא אחת ההחלטות החשובות בשלב של התנעת הקריירה, לקראת השתלבות עתידית בשוק העבודה. על רקע הביקוש הגדול למגוון מקצועות, חשוב לבחור בלימודים המשלבים בין פרקטיות, ניצול זמן יעיל ותכנית לימודים עדכנית. על מנת לעזור לכם להגיע להחלטה שתזניק אתכם קדימה, אספנו 5 היבטים שכדאי לוודא במסלול הלימודים שלכם.

מסלולי לימוד פרקטיים, במקצוע נדרש

אחד הגורמים החשובים בקבלת החלטה על מסלול לימוד, אם לא החשוב מביניהם, הוא מידת הפרקטיות והיכולת של הלימודים להבטיח לכם השתלבות במקצועות מתגמלים ומבוקשים בשוק. לכן, בעת בחירת מסלול הלימוד הנכון עבורכם, כדאי לשקלל בין תחומי העניין והכישרונות שאתם מגיעים איתם מהבית, לבין תואר פרקטי ויעיל לקראת העתיד.
3 צפייה בגלריה
מעבדות המכללה למינהל
מעבדות המכללה למינהל
מעבדות המכללה למינהל
(צילום: המכללה למנהל)
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל מציעה מגוון מסלולי לימודים פרקטיים, אשר בסיומם הבוגרים יוצאים לשוק עם מקצוע נדרש ופוטנציאל להשתלבות במשרות עם שכר גבוה. בין מגמות הלימוד שתוכלו למצוא במכללה למינהל: בניין (הנדסה אזרחית), חשמל, תוכנה, אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלות נוף, מכשור רפואי, מכונות – מכטרוניקה, תעשייה וניהול, מכינה טכנולוגית להנדסאים ועוד. כל המסלולים זוכים לפיקוח צמוד של מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית), מה שמבטיח לכל סטודנטית וסטודנט לימודים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

לא להתפשר על ותק ואיכות של המרצים - הם אלו שיתניעו את הקריירה שלכם

את כל הידע והכלים שתצברו במהלך הלימודים, תקבלו מסגל המרצים בקורסים השונים ובמחלקות הלימוד. לכן, כדאי לבדוק מראש האם המקום בו אתם מתכננים ללמוד כולל מרצים מנוסים בתחומם וגם בתחום ההוראה - על מנת להבטיח שתקבלו את כל הידע הכי רלוונטי מהשטח, ובאופן נעים ומעניין.
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל, למשל, היא המוסד הוותיק והמוביל בענף עם יותר ממיליון בוגרים בשוק העבודה, אשר מציע את המרצים הטובים ביותר בתחומם כבר יותר מ-70 שנה. המרצים שתמצאו בקורסים השונים מביאים איתם ניסיון רב מהשטח, לצד ניסיון בהוראה ובליווי סטודנטים בלימודים ובפרויקטי גמר.

לוודא שאתם נהנים מסביבת לימודים מתקדמת, נגישה וגמישה

בכל תחום לימודים, אך במיוחד בתחומי לימודים פרקטיים ומדעיים, חשוב לצבור ניסיון וידע בעזרת תוכניות הלימוד, הציוד, המעבדות והכלים העדכניים ביותר בשוק. מוסד לימודים המצויד בכלים העדכניים ביותר יבטיח כניסה חלקה למתודות הנמצאות בשימוש בשוק העבודה.
מסלולי הלימודים השונים ברשת בתי הספר להנדסאים במכללה למינהל נהנים ממעבדות חדשניות, סדנאות וכיתות לימוד המצוידות בכל עזרי הלימוד הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. תוכניות הלימודים של המסלולים מתעדכנות כל שנה, על מנת להתאים את עצמן לדרישות הדינמיות של שוק העבודה.
מעבר לאמצעים הנמצאים בבית הספר עצמו, חשוב ללמוד במקום נוח ונגיש, כדי לנצל באופן היעיל ביותר את הזמן שלכם. רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל פרוסה ברחבי הארץ (ראשון לציון, ירושלים, חיפה, אשדוד ואילת), על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לתושבים מכל קצוות המפה.
3 צפייה בגלריה
מעבדת מחשבים
מעבדת מחשבים
מעבדת מחשבים
(צילום: shutterstock)
עבור מי שעובד במקביל ללימודים, כמו רוב הסטודנטים הצעירים בישראל, חשובה גם הגמישות בכל הנוגע לשעות הלימוד. רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל מציעה שני מסלולי לימוד - לימודי בוקר מרוכזים או לימודי ערב+שישי, המיועד בעיקר לסטודנטים עובדים ובעלי משפחות.

לא לשכוח לממש את הזכויות וההטבות שלכם

המדינה נותנת לצעירים הטבות והנחות במגוון מסלולי לימוד ובתי ספר - כדאי מאוד לחקור ולהכיר את כולם לפני שבוחרים במסלול הנכון עבורכם. בדקו בקשר למלגות רלוונטיות, הטבות בשכר לימוד לאוכלוסיות מסוימות והנחות, כדי לחסוך בעלויות במשך הלימודים.
חיילים משוחררים הלומדים ברשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל זכאים להנחה של 80% מגובה שכר הלימוד, בכפוף להנחיות מה"ט. בנוסף, חיילים משוחררים יכולים לממן את הלימודים על חשבון הפיקדון במגוון קורסים בבתי הספר של הרשת.

לצאת לשוק עם הכלים הנכונים, בנקודת זמן אופטימלית

עוד שיקול חשוב שכדאי לקחת בחשבון הוא משך הלימודים. בסביבה הנוכחית של שוק העבודה, בה המלחמה על כל כישרון וכל בוגר טרי נמצאת בשיאה, חשוב להפוך את משך הלימודים למיטבי. שאלו את עצמכם - האם כדאי להעביר 4 שנים בלימודים לתואר אקדמי עד היציאה לשוק העבודה, או שאולי ניתן להגיע לידע פרקטי ומספק תוך שנתיים, ולהתחיל לצבור ניסיון ב'עולם האמיתי' בשלב מוקדם יותר בחיים?
היתרון הגדול של לימודי הנדסאים ברשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל, הוא היציאה עם תואר הנדסאי מבוקש ומקצוע ביד אחרי כ- שנתיים, המאפשר להשתלב בשוק העבודה עם משכורות גבוהות ולהתחיל את תהליך ההתקדמות מבלי 'לבזבז' שנה\שנתיים נוספות. ההנדסאים בוגרי התואר של בתי הספר של הרשת משתלבים בתעשיית ההייטק, הבנייה והטכנולוגיה מידע עם סיום הלימודים.
3 צפייה בגלריה
רו"ח רוני דיוה ,מנכ"ל המכללה למינהל
רו"ח רוני דיוה ,מנכ"ל המכללה למינהל
רו"ח רוני דיוה ,מנכ"ל המכללה למינהל
(צילום: המכללה למנהל)
רו"ח רוני דיוה, מנכ"ל המכללה למינהל, אומר כי "המכללה למינהל פועלת להכשרה ולקידום דור העתיד הטכנולוגי של התעשיות המובילות בישראל. המכללה דואגת להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה, עם המרצים הטובים ביותר והמעבדות המשוכללות ביותר המותאמות לשוק העבודה - וכתוצאה מכך אנחנו רואים השתלבות קלה ומהירה יותר של הבוגרים שלנו בתעשייה בחברות המובילות והנחשקות במשק, ובענף ההייטק בפרט. מעסיקים מעדיפים את בוגרי המכללה למינהל".
רוצים לצאת מהלימודים עם מקצוע ביד ולהשתלב בשוק העבודה עם שכר גבוה? לפרטים היכנסו>>