חלפו הימים שבהם קורות חיים בסיסיים ללא השקעה ירשימו את צוות הגיוס בחברה. בשנת 2023, התאמה אישית לכל תפקיד היא שם המשחק ותעלה את סיכוייכם לעבור את הסינון הראשוני. התאמת קורות החיים שלכם לכל סוג משרה היא חיונית כדי להציג את התאמתכם לתפקיד הספציפי אליו אתם ניגשים.
דבר ראשון שעליכם להחליט הוא לאיזו משרה אתם ניגשים. אנשים רבים אינם עונים לעצמם על השאלה הזו ויוצרים קורות חיים גנריים ולאחר מכן מתוסכלים שאינם מקבלים טלפונים לראיונות עבודה. אין זה דבר מפתיע, הרי מולם מתמודדים אנשים עם ניצוץ בעיניים שעשו עבודת מחקר מקיפה כדי להתקבל למשרה וצוות הגיוס יעדיף להעביר לשלב הבא את אלו שהרשימו אותם בהתרשמות הראשונית – על פי מחקרים שנערכו, כ-90 אחוז מקורות החיים אינם עוברים את הסינון הראשוני!
במידה שקיימים מספר תפקידים אליהם תרצו לגשת, זכרו ליצור קורות חיים המותאמים עבור כל תפקיד, זהו דבר קריטי כדי לעבור את הסינון הראשוני כי לכל משרה יש את הדגשים והדרישות שלה – לדוגמא, ראש צוות פיתוח עשוי להכין שני קורות חיים: ניהולי ומקצועי. את קורות החיים עבור משרה ניהולית ישלח למשרות ניהוליות ואת המקצועיים ישלח לתפקידי פיתוח ללא ניהול. רוב התוכן יהיה זהה בשני הקבצים אך באחד יהיו דגשים על ניסיון ניהולי ובשני יופיעו הכישורים המקצועיים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: freepik)
לאחר שהחלטתם מהו התפקיד אליו תיגשו, כנסו לדרישות המשרה אליה תרצו לגשת וקראו את תיאור התפקיד, מיומנויות המפתח, הכישורים והניסיון המבוקשים על ידי המעסיק. הדגישו את מילות המפתח הללו ושלבו אותן בקורות החיים שלכם – בעיקר בסעיפי הניסיון המקצועי שלכם ובפרט בתפקיד האחרון שלכם, שם צוות הגיוס יחפש את התאמתכם לתפקיד.
בנוסף, נסו להבין מהו אופי החברה אליה אתם ניגשים. תוכלו לכתוב מספר משפטים קצרים ויצירתיים את התאמתכם לתפקיד בסעיף ההקדמה, זהו המקום היחידי בקורות החיים בו ניתן לכתוב בצורה חופשית ולא על פי כללי כתיבה או בסעיפים.

התאימו את קורות החיים למערכות ATS

רוב קורות החיים שנשלחים לחברות נסרקים בצורה ראשונית על ידי רובוטים. מערכות אלו נקראות מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) והן הפכו לחלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס עבור ארגונים רבים. מערכות אלו סורקות ומסננות אוטומטית את קורות החיים שנשלחים לארגון בהתבסס על מילות מפתח וקריטריונים אחרים שהוגדרו על ידי המעסיקים. כדי להבטיח שקורות החיים שלכם יעברו את תהליך הסינון הראשוני, תצטרכו להתאים אותם למערכת האלו.
א. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות: בדקו היטב את תיאור התפקיד ושלבו מילות מפתח וביטויים רלוונטיים לאורך קורות החיים שלכם.
ב. בחרו פורמט קובץ מתאים: רוב מערכות ה-ATS מעדיפות פורמטים של Word או PDF, אז הקפידו לשמור את קורות החיים שלכם באחד מהפורמטים האלה. ישנה סברה שגויה שמערכות אלו לא יודעות לסרוק קבצי PDF, אך בימים אלו כל מערכות הגיוס יודעות לסרוק קבצים שכאלו. לפי סקר שנערך בקרב מחפשי עבודה באנגליה (לונדון, 2019), רוב מחפשי העבודה יעדיפו לשלוח קובץ PDF כי העיצוב נשמר אחיד בכל פלטפורמה בה יפתחו את קורות החיים. סיבה נוספת היא שהקובץ סגור לעריכה חיצונית ורק הכותב שולט בתוכן שלו.
ג. הימנעו מעיצוב עמוס: היצמדו לעיצוב נקי כדי להבטיח שמערכות ה-ATS יוכלו לקרוא ולנתח את קורות החיים שלכם בצורה נכונה. הימנעו משימוש בטבלאות, גרפיקה או כותרות לא אחידות, שעלולים לבלבל את המערכות ולפסול אתכם עוד לפני שעין אנושית קראה את קורות החיים שלכם.
ד. שלבו כותרות בין חלקי קורות החיים: סמנו בבירור כל חלק בקורות החיים שלכם (למשל, "הקדמה", "ניסיון מקצועי", "השכלה", "ממליצים" וכד') כדי לעזור למערכות סינון קורות החיים לסווג ולנתח את המידע שלכם בצורה המיטבית.
זכרו, בעוד שאופטימיזציה עבור מערכות סינון קורות החיים היא חיונית, אל תוותרו על יצירת חווית קריאה נוחה ועל המשיכה האסתטית הכוללת. צרו איזון בין כתיבת קורות חיים מותאמים למערכת מתוחכמת ולבין כתיבת קורות חיים מושכים עבור מגייסים אנושיים.

הציגו את הכישורים הרכים שלכם

מעסיקים מעוניינים לא רק במומחיות הטכנית שלכם אלא גם במיומנויות הרכות שלכם וביכולת להסתגל למצבים שונים. מיומנויות רכות, כגון תקשורת, מנהיגות, פתרון בעיות ועבודת צוות, קיבלו חשיבות עצומה במקום העבודה המודרני.
בעת יצירת קורות החיים שלכם, הקדישו חלק כדי להדגיש את הכישורים שלכם. מעבר לכך, נסו להבין מדרישות המשרה מהן המיומנויות המתאימות וודאו שהן מצוינות אצלכם במידה שהן אכן קיימות לכם.
על ידי הצגת הכישורים הרכים, אתם מפגינים ערך מוסף למעסיק, כולל את יכולתכם לתרום לסביבת עבודה דינמית ולהוסיף ערך מעבר ליכולות הטכניות שלכם.

התמקדו בהישגים הניתנים לכימות

מעסיקים מתעניינים יותר ויותר בתוצאות מוחשיות ובהישגים שניתנים לכימות. במקום לרשום רק את תחומי האחריות שלכם, הבליטו את קורות החיים שלכם על ידי הדגשת ההישגים שלכם.
כמתו את ההישגים שלכם באמצעות מספרים, אחוזים או מדדים ספציפיים. לדוגמה:
• "הגדלת המכירות ב-30% תוך שישה חודשים."
• "ניהול צוות של 10 עובדים ושיפור שביעות רצון הלקוחות ב-20%."
• "הטמעת מערכת CRM שהביאה לחיסכון שנתי של 100,000 דולר."
כימות ההישגים לא רק מציג את ההשפעה שלכם אלא גם מספק הוכחות קונקרטיות ליכולות שלכם. דבר זה עוזר למעסיקים פוטנציאליים לדמיין את הערך שאתם יכולים להביא לארגון שלהם ומבדל אתכם ממועמדים אחרים.

הציגו את הנוכחות הדיגיטלית והיכולות הטכנולוגית שלכם

בעידן הדיגיטלי, לרוב המשרות מעסיקים יעדיפו מועמדים שנוח להם עם טכנולוגיה ובעלי נוכחות מקוונת. חשוב להציג זאת בקורות החיים שלכם.
ניתן לציין בסעיף המיומנויות את הידע שלכם בתוכנות, כלים ופלטפורמות רלוונטיות. ציינו בסעיף ההשכלה את כל הקורסים שהשלמתם כדי לשפר את הכישורים הטכניים שלכם. בנוסף, ספקו קישורים לפרופילים המקוונים המקצועיים שלכם, כגון LinkedIn או GitHub, שם מעסיקים יכולים להתרשם מהעבודה שלכם ומהקשרים שיצרתם.
יתר על כן, אם יש לכם אתר אישי או תיק עבודות מקוון, כללו אותו בקורות החיים שלכם. צעד זה מאפשר למעסיקים לקבל זווית נוספת של עבודתכם והכישורים שלכם.

סיכום

בשנים האחרונות, כתיבת קורות חיים מרשימים דורשת שילוב של התאמה אישית, אופטימיזציה לסינון של מערכות ATS, הדגשת מיומנויות רכות, ציון הישגים ניתנים לכימות והצגת הנוכחות הדיגיטלית שלכם.
על ידי הטמעת חמשת העצות החשובות הללו, תוכלו ליצור קורות חיים שיבלטו על פני מועמדים אחרים וללכוד את תשומת הלב של מעסיקים פוטנציאליים. זכרו, קורות חיים מעוצבים הם שער הכניסה שלכם להזדמנויות חדשות ולהצלחה בקריירה בשוק העבודה המתפתח ללא הרף.
רוצים שיהיו לכם קורות חיים מנצחים? לחצו כאן ->