יותר ויותר צעירים ברחבי העולם מחליטים בשנים האחרונות לעזוב את בית ההורים ולהגיע למוסדות לימוד מרוחקים, שמעניקים להם, לצד הלימודים האקדמיים, הזדמנות לצאת מאזור הנוחות ולפתח כישורים חדשים, שייסעו להם בהמשך דרכם.
"מחקרים מראים, כי 'יציאה מאזור הנוחות', הכוללת פעמים רבות שינוי המיקום, האנשים והגירויים אליהם נחשפים הסטודנטיות והסטודנטים החדשים, עשויה לגרות תהליכי למידה — החל ברמה המוחית וכלה ברמה ההתנהגותית", אומר ד"ר עומר הורוביץ, ראש החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל־חי. "'יציאה' שכזו מאפשרת להם לפתח כלים ואסטרטגיות חדשות ללמידה המשוחררות מההרגלים הקודמים שלהם. זאת בנוסף למפגשים חדשים, הן עם מקומות והן עם אנשים, המחזקים את הפעילות המוחית הקשורה לתגמולים ותמריצים. זו הזדמנות מצוינת עבור צעירים רבים לקדם ולשכלל יכולות וכישורים קיימים ולפתח חדשים".
המכללה האקדמית תל־חי, השוכנת בליבו של הגליל המזרחי, מצליחה למשוך אליה אלפי צעירים וצעירות: יותר מ־70% מהסטודנטים במכללה אינם תושבי הגליל המזרחי ומגיעים אליה מכל רחבי הארץ. נתון מרשים זה נובע, בין השאר, מתוכניות לימוד אטרקטיביות, מרמה אקדמית גבוהה, המאפשרת הצלחה בלימודי המשך בארץ ובעולם, מאחוז גבוה של סטודנטים שמשתלבים בעולם התעסוקה במקצוע שרכשו, ומאווירת לימודים מהנה באחד האזורים היפים ביותר בארץ.
הסטודנטים באקדמית תל־חי מרוצים מהנהירה צפונה. "עכשיו אני יכול לומר — סוף סוף יצאתי מאזור מוכר לאזור חדש ופיתחתי מיומנויות שלא הכרתי בעצמי, שמסייעים לי לא רק בלימודים, אלא בכל תחומי החיים", אומרת עמית מאל (27), סטודנטית למדעי התזונה. גם דין שלומי, סטודנט למדעי המזון, לא היה מחליף את האקדמית תל־חי בשום מוסד אקדמי אחר. "החיים רחוק ממה שאני מכיר פיתחו אצלי עצמאות ויצירתיות ומאפשרים לי לעשות דברים שלא חשבתי שאעשה", הוא אומר.
באקדמית תל־חי 15 חוגים אקדמיים לתואר ראשון, המחולקים לשלושה קמפוסים. בקמפוס מערב שוכנת הפקולטה למדעים וטכנולוגיה, המעניקה תואר .B.Sc בחוגים מדעי המחשב, מדעי הסביבה, מדעי החי, מדעי התזונה, מדעי המזון, ביוטכנולוגיה במסלולים קדם רפואה, ביו־דאטה וחקלאות. בקמפוס מזרח שוכנת הפקולטה למדעי החברה והרוח, המעניקה, בין השאר, תואר .B.A. בחוגים חינוך, לימודים רב־תחומיים, כלכלה וניהול, פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית ולימודי מזרח אסיה.
כמו כן מציעה המכללה באותם קמפוסים 13 תוכניות לימוד לתואר שני: ביוטכנולוגיה, מדעי התזונה, מדעי המים, ניהול וכלכלה, עבודה סוציאלית, לימודי גליל, דרמה־תרפיה, חינוך, תרפיה באמנות, פסיכולוגיה התנהגותית, פסיכולוגיה חינוכית, פילוסופיה משולבת עשייה ועוד.
תל־חי מתגאה גם בקמפוס קצרין, שבו נלמדים תוכניות מהפקולטה לחינוך והוראה, ביניהן החוג לחינוך והוראה (.B.Ed) והחוג לחינוך גופני (.B.Ed). במסגרת החוג לחינוך והוראה ניתן ללמוד במסלולים לחינוך מיוחד, הגיל הרך, יהדות, לימודי ארץ ישראל, מתמטיקה, אנגלית, לשון עברית, חינוך גופני, מדעים וביולוגיה. בכל אחד מהחוגים ניתן גם ללמוד במסגרת תוכנית המצטיינים להוראה - רג"ב (ראש גדול בהוראה). בקמפוס קצרין נלמדות גם התוכניות לתואר שני (.M.Ed) בניהול וארגון מערכות חינוך, הוראת החינוך גופני, עיצוב ופיתוח למידה והוראה ותואר שני מוסמך בהוראה בהתמחויות ביולוגיה, יהדות, ארץ ישראל, לשון עברית ומתמטיקה.
סגל הוראה מוביל
סגל ההוראה במכללה מורכב מחוקרים ומומחים מובילים בתחומם, החל בחינוך ועבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד וטראומה, דרך נושאים הקשורים לחקלאות, סביבה, מים, ביוטכנולוגיה ועד תזונה, מזון ועוד. במכללה מעבדות מחקר מתקדמות, הכוללות ציוד וטכנולוגיות משוכללות. לא רק התשתיות מתקדמות, גם מספר שעות המעבדה שלומדים הסטודנטים בפקולטה למדעים וטכנולוגיה גבוה בצורה משמעותית מזה של הסטודנטים לתואר ראשון במוסדות אקדמיים אחרים בארץ, מה שנותן להם יתרון בולט על פני סטודנטים אחרים בשוק העבודה.
המכללה דואגת גם לרווחת הסטודנטים ומסייעת לסטודנטים הזקוקים במלגות לימודים, מלגות מחיה ומלגות הצטיינות. בנוסף לכך היא מפעילה תוכנית מיוחדת, המאפשרת לסטודנטים להשתלב בתעסוקה כבר במהלך לימודיהם. כך ניתן למצוא סטודנטים מהחוג למדעי המחשב שעובדים במפעלי הייטק, כמו: BMC, מלאנוקס, תדירן-קשר, Red Hat ועוד. רובם הגדול של הסטודנטים משתלב באופן קבוע במקום התעסוקה עם סיום לימודיו.
כל מסלולי הלימוד האקדמיים והחוץ־אקדמיים יוצרים קמפוס עשיר ותוסס, ובו פעילות ענפה של אירועי אומנות, תערוכות, כנסים, ימי עיון ופעילויות חברתיות מגוונות. "תל־חי לימדה אותי שתמיד יש דברים לגלות ולאן להתפתח", מסכמת זוהר אסתרין, סטודנטית לעבודה סוציאלית, את שביעות רצונה מהלימודים במכללה.