מאת: בן ברנר
ערב יום הזיכרון הוא כנראה היום המורכב ביותר לישראלי שחי בחו״ל.
עזבתם את הארץ, באופן זמני או קבוע ואתם שלמים מאד עם ההחלטה שלכם - אבל פתאום ביום אחד החיבור לארץ הופך להיות יותר מטלטל ושאלות הזהות צפות ועולות שוב.
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, הוא כנראה האירוע הישראלי הציוני הטלוויזיוני החזק ביותר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: SCRENNIL ו-shutterstock)
גם המצקצקים ימצאו בו פינה של חסד: מי בנאומי מדליקי המשואה ומי בתרגילי הסדר והחלפת הדגלים הראשיים. מעטים השידורים המעניקים רמת מעורבות כזו והרגשה כזאת של חיבור למדינה. כך הפך טקס הדלקת המשואות לאירוע הקאלט הטלוויזיוני הוותיק ביותר בתולדות המדינה.
Screen iL הוא שירות הטלוויזיה היחיד המציע לישראלים שחיים בחו״ל את שידורי הלייב של הערוצים המרכזיים ומשדר את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בשידור ישיר.
כישראלי שחי בחו״ל במשך שנים, צפייה בטקס הזה תמיד היתה עבורי נקודת התבוננות על מערכת היחסים הפנימית שלי עם הארץ ועם ישראל.
הגעגוע ל-'על האש' עם החברים והמשפחה שהתהפך בשניה לתחושת כמעט-בוז לשבטיות שנראית פתאום עממית והמונית מידי. ספריי הקצף בפנים הופך מדביק ומעצבן לתחושת שייכות לילדות ישראלית שהיא הילדות המשותפת של כולנו וכמוה אני רוצה להעניק גם לילדיי.

אז איפה זה הבית? ומה אני יותר ישראלי או מקומי?

גבעת חלפון, צ׳רלי וחצי, חידון התנ״ך, חגיגה בסנוקר - כל ישראלי ויום העצמאות שלו.
זהו יום של מסורת מפוארת, וטקסיות שמתחילה בהר הרצל ומסתיימת ב״לשים ת׳ראש על דיונה״. המיטיבים גם יעצרו להתפעל מעוד ציטוט מדויק מחידון התנ"ך העולמי.
הגעגוע הזה הוא אבן הפינה של Screen iL, שהוקם על ידי ישראלים שחיו בחו״ל שנים ארוכות (ואני עימם), ויחד רצינו להעניק לכל אחד את האפשרות להרגיש בישראל לרגע גם כשאתם לא חיים בארץ.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בנינו שירות טלוויזיה המציע באופן בלעדי וחוקי בחו״ל שידור של כל הערוצים המרכזיים ומגוון ענק של סרטים שכולל את כל סרטי הקאלט של יום העצמאות (גבעת חלפון אינה עונה, חגיגה בסנוקר, צ׳רלי וחצי), כל סרטי הבורקס וסרטי אבא גנוב, סרטי חבורת לול ושבלול, סרטי הקאלט של שנות ה90 (מבצע סבתא, משהו טוטאלי) והקאלטים החדשים (המוסד, להציל את שולי) וכמובן כמובן כל מערכוני הגשש החיוור.
כל אחד והקאלט שלו.
את אווירת במות יום העצמאות וריח המנגל מהצמתים קשה לנו להביא לכם הביתה לחו״ל - אבל היום אפשר לפתוח טלוויזיה ״כמו בארץ״ ולנהל את הדיון הפנימי הזה עם עצמכם ועם המשפחה שלכם מול הטקס שלכם ולענות בלב על השאלה:
חוזרים לארץ? כן? לא? חייבים! אף פעם?!
או התשובה הקבועה ״עוד שנתיים״ :-)
Screen iL זמין להורדה מכל כל סוגי המכשירים והטלוויזיות החכמות לשירות ניתן להרשם באמצעות אתר האינטרנט: screenil.com
הכותב הוא מנכ״ל ושותף מייסד ב Screen iL