ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
המראה החיצוני הוא כרטיס הביקור שלנו - לפחות כשמדובר ברושם ראשוני - והפנים הם חלון הראווה.
חשוב לנו, לכן, לשמור על עור הפנים חיוני, רענן ובריא, אבל המציאות מזמנת לנו לא מעט אתגרים: אנחנו נחשפים מדי יום לקרינת השמש (בעיקר בישראל), לאוויר מזוהם וללחות שאינה מיטיבה עם העור ופוגמת באיזון הטבעי שלו, זאת בנוסף להשפעות אורח החיים הלחוץ ולשנים שעוברות וגורמות לו להזדקן, על כל המשתמע מכך.
אחד התכשירים העיקריים שמסייע בשמירה על עור הפנים הוא קרם הפנים, שהפך כבר לפריט חובה בשגרת הטיפוח - אצל גברים ונשים כאחד.
התפקיד העיקרי של הקרם הוא החזרת הלחות הרצויה לתאי עור הפנים ושמירת הלחות בתוכם, כדי לאפשר את גמישותו ולמנוע ממנו להתייבש ולהתקמט.
מלבד השמירה על בריאות העור כחלק משגרת היום, לקרם הפנים גם חשיבות לטווח הארוך והוא בעל יתרונות אנטי אייג'ינג משמעותיים.
מחקרים כבר הוכיחו כי מי שהשתמשו בקרם פנים לאורך שנים פיתחו פחות קמטים בגיל מתקדם מאלו שלא השתמשו בו. בנוסף, קרם לחות מונע תופעות שונות הפוגמות בעור, כמו קילופים ופצעי יובש.

קרם פנים מומלץ

ניתן למצוא היום קרם פנים במגוון מותגים ודגמים, המיועדים לקבוצות גיל שונות ועבור סוגי עור שונים (על כך בהמשך). ריכזנו עבורכם עשרה קרמים נבחרים משנת 2024, שאותם תוכלו לקנות ברשתות הפארם, בחנויות הקוסמטיקה ובחנויות המקוונות בישראל ובעולם.
הנה פירוט על כל אחד מהקרמים, מה מייחד אותו ומה יתרונותיו. ניתן לקרוא עוד על כל אחד מהמוצרים בלחיצה על הקישור במצורף.
עור הפנים מאבד עם השנים מנפחו וקרם הפנים של חברת ICONIX נועד להפוך אותו לחלק יותר בזכות פעולה כפולה שמעניקה לחות לתאי העור וממצקת אותו.
הקרם מסייע גם בהפחתת קמטים ובשיפור גמישות עור הפנים, ומכיל חומצה היאלורונית (מולקולה המסייעת בשמירה על לחות ובריאות העור) ופפטידים (פיסות זעירות של חלבון העשויות מחומצת אמינו ומסייעות לחידוש תאי העור).
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* הקרם מגיע בתוך צנצנת airless ייחודית עם משאבה, המאפשרת הוצאת כמות מדויקת בכל לחיצה.
* מותאם לכל סוגי העור.
* לשימוש ביום ובלילה.
* המרקם רך והקרם נספג בקלות בעור.
חסרונות:
* ריח לא שגרתי.
* אינו מכיל הגנה מפני קרינת השמש.

אם אתם מחפשים קרם לחות עשיר לשימוש במהלך היום, לשיפור גמישות העור ולהגנה מפני קרני השמש, תוכלו ליהנות מכל התכונות הללו בקרם הפנים של AHAVA.
המותג הידוע של מוצרי הקוסמטיקה מים המלח מציע קרם המבוסס על שילוב בין מרכיבים חיוניים לעור כמו מינרלים, פפטידים, נוגדי חמצון, חומצות אמינו, ליפידים ואנזימים.
משפר את רמת הגמישות והמיצוק של העור ומפחית את נראות הקמטים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* AHAVA משתמשת בחומרי גלם טבעיים מים המלח אשר נחשבים יעילים ובטוחים לעור.
* מתאים לנשים בהריון.
* מכיל רכיבים המספקים הגנה מפני קרינת UV ומזהמים סביבתיים.
* מצמצם נראות של קמטים עמוקים.
חסרונות:
* ריח חזק של המינרלים מים המלח.
* המחיר גבוה יחסית.

קרם מבית היוצר של אחד המותגים המובילים בעולם הקוסמטיקה, עם שלוש פעולות במוצר אחד: טשטוש קמטים, מיצוק עור הפנים וחיזוקו, וחידוש תאי העור.
מתאים למי שמעוניין במראה צעיר יותר ותחושה רעננה, מיועד לכל סוגי העור לטיפול יומיומי, ולפי חוות הדעת ברשת, מדובר באחד הקרמים המוצלחים בתחום עור הפנים.
הקרם מועשר בחומצה היאלורונית החודרת לתאים ומסייעת בהעלמת הקמטים ושיקום העור.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מכיל פרו-אקסילן - רכיב אנטי אייג'ינג רב עוצמה.
* כבר לאחר שבוע ניתן לראות שיפור בקמטי הבעה בעיניים ובמצח.
* מותג אמין, ותיק ומוכר בתחום.
* מרקם עדין ונעים למריחה.
חסרון:
* אינו מכיל הגנה מפני קרינת השמש.
עור הפנים של גברים חשוף גם הוא לפגעי מזג האוויר ולתופעות ההזדקנות, וכדי לשמור על מראה בריא ורענן מומלץ להשתמש בג'ל הניקוי של AHAVA.
הג'ל מועשר ב-Osmoter - תמצית המינרלים מים המלח הבלעדית למוצרי AHAVA הפועלת להעלאת רמת הלחות בעור. השילוב של גרגירי פילינג זעירים הופך את השימוש בג'ל למפנק במיוחד.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מיוצר ממקורות טבעיים בלבד.
* יעיל להסרת הצטברות יומית של לכלוך.
* מותיר את עור הפנים חלק יותר מבלי לייבשו.
* אידיאלי לשימוש לפני הגילוח.
חסרון:
* מרקם הג'ל אינו מתאים לכל סוגי העור.

אם עור הפנים שלכם יבש במיוחד, קרם הפנים של ecoLove יהווה פתרון מצוין עבורכם. הקרם מעודד את קצב התחדשות התאים בעור ומעניק להם מראה קורן, מוצק ובעל אלסטיות ורכות.
חוות הדעת ברשת מעידות כי פעולת המריחה שלו נעימה וקלה, וכי הקרם עצמו עשיר מאוד.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מתאים לשימוש ביום ובלילה.
* בעל ניחוח עדין וטבעי.
* עשיר בחמאת שיאה וחמאת מנגו המזינים את העור.
* האריזה הפנימית עשויה כולה פלסטיק ממוחזר.
חסרון:
*מתאים לסוג עור אחד בלבד.

קרם ללא בישום המיועד לשימוש בלילה, ומספק תוצאות בתוך חמישה שבועות. מסייע במיצוק העור והפחת קמטוטים וקמטים, וכמובן עשיר בלחות.
אמנם מדובר בקרם סטנדרטי אבל השילוב של המחיר ביחד עם גודל האריזה הופך אותו למוצר מאוד משתלם.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מתאים לכל סוגי העור.
* מותג מומלץ על ידי רופאי עור.
* נספג היטב ומשאיר את הפנים לחות מאוד למשך זמן רב.
* נוסחת פרו-רטינול (ויטמין A), המעניקה לעור רכות וגוון מחודש.
חסרון:
* המרקם מעט "כבד".

קרם שמתאים למי שמחפש תוצאה מיידית של אפקט זוהר לעור הפנים, בזכות חלקיקי הפנינה המשולבים בו. הקרם, המיועד לשימוש ביום ובלילה, רווי במי ורדי דמשק העשירות בתכונות לחות והרגעה, ובעל ניחוח טבעי ורענן.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* פועל במשך שמונה שעות להחדרת לחות אל תוך העור.
* אינו שומני ונספג בקלות בעור.
* מכיל מינרלים מים המלח.
* מרקם עדין ונוח למריחה.
חסרון:
* המחיר גבוה יחסית.

קרם הלילה של כריסטינה הוא חלק מסדרת האנטי אייג'ינג לגילאי 45 ומעלה של המותג. הקרם מכיל רכיבים השומרים על העור מפני הזדקנות מוקדמת, משפרים את המיצוק והאלסטיות שלו ומפחיתים סימני עייפות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מגביר את מחזוריות ייצור התאים הבריאים בעור הפנים בכ־50 אחוז במהלך השינה.
* מתאים לכל סוגי העור.
* פותח במיוחד לשימוש עבור עור בוגר.
* מגבירי את יכולת העור להחזיק לחות לזמן ממושך.
חסרון:
* המחיר הגבוה (מהמוצרים היקרים יותר המופיעים ברשימה זו).

קרם הזנה אקטיבי בתוספת מינרלים מים המלח, המכיל מרכיבי לחות מתקדמים. כדי להבטיח תוצאות מהירות, המרכיבים חודרים לשכבות העמוקות של העור ונספגים בקלות ובכך תורמים לצמצום אובדן המים (החיוניים למראה בריא של העור) ולהשגת מראה עור זוהר, רענן וצעיר יותר.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מתאים לכל סוגי העור.
* נספג מהר בעור הפנים.
* מומלץ על ידי רופאי עור.
* שומר על לחות העור לאורך זמן רב.
חסרון:
* אינו מכיל מסנן מפני קרינת השמש.

קרם מסדרת Regenerating המיועד לטיפול בקמטים וקמטוטים ועוזר בעיכוב תהליך ההזדקנות. בנוסף משפר הקרם את מרקם העור ומעניק הגנה בפני קרינת השמש, זיהום אוויר וקרינת מסכים, ומעניק לחות מקסימלית למשך 24 שעות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
* מבוסס קוסמטיקה נקיה - נטולת רעלים.
* מוצרי כל הסדרה ידידותיים לסביבה.
* מכיל נוגדי חמצון חזקים החיוניים להגנה על העור מפני נזקי חמצון.
* מרקם עדין ונעים למריחה על העור.
חסרון:
* מחיר יחסית גבוה.

התאימו את הקרם לסוג עור הפנים

הרכבי החומרים של סוגי קרם הפנים מותאמים לסוגי העור השונים, ולכן חשוב שתדעו מהו סוג העור שלכם כדי לבחור בהתאם את המוצר הנכון.
כך למשל, קרמים לעור פנים יבש עשירים בחומרים מעשירי לחות כמו שמנים צמחיים שמטרתם להזין את העור ולמנוע התייבשות (לדוגמה, ecoLove, Extra Cream Lover).
קרמים לעור שמן יהיו בעלי מרקם קל יותר וקרמים לעור רגיש יהיו ללא מבשמים ונטולי מרכיבים מעוררי גירוי.
קיימים גם קרמים המיועדים לכל סוגי העור, כמו ICONIX, GLOW RECIPE; קרמים ייעודיים לטיפול באקנה או בעור בעייתי עם רכיבים נוגדי חיידקים ומייצבים לטיפול בפגמים; קרמים אנטי אייג'ינג המותאמים לקבוצות גילים מסוימות; וקרמים עם מרכיבי הגנה מקרינת UVA/UVB.
בשורות הבאות נעמוד על סוגי העור השונים והמאפיינים שלהם, כדי שתוכלו לבחור את סוג הקרם המומלץ המתאים לכם ביותר.
עור פנים רגיל: ללא יובש קיצוני או שומניות עודפת, משדר תחושה של לחות נעימה ומאוזנת ובעל נקבוביות מכווצות ומראה אחיד. לעור רגיל יש גוון עור אחיד ללא כתמים והוא נוטה להחלים במהירות יחסית מפצעונים או מפגמים קלים.
עור רגיל גם פחות רגיש לגירויים חיצוניים כמו מזג אוויר או מוצרים קוסמטיים, ובזכות האיזון הטוב של הלחות והשומנים הוא נוטה לשמור על מראה צעיר.
עור פנים יבש: מתאפיין בתחושת מתיחות וצריבה בעור, במיוחד באזורי הלחיים והמצח, ונוטה לאבד נוזלים.
עור מסוג זה מפריש יותר תאים מתים היוצרים מראה של קילופים וקשקשת על פני העור ונראה לעתים קרובות חסר לחות, דהוי וללא מראה זוהר. במצבים מסוימים עלול להיות רגיש יותר ולהראות סימני אדמומיות או גירוי ולעתים מתאפיין גם בגוונים או כתמי צבע לא אחידים.
עור פנים שמנוני: נוטה להפריש יותר שומנים מהרגיל ולכן בעל מראה לח ומבריק, במיוחד באזורים כמו המצח, האף והסנטר. השומנים העודפים עלולים לסתום את הנקבוביות שבתאי העור, לגרום להן להראות גדולות ובולטות יותר ולהוות קרקע פורייה להתפתחות פצעי אקנה. בנוסף, עור שמנוני נוטה לפתח פצעונים ולרוב אינו חלק וללא מרקם מלוטש.
עור רגיש: נוטה לגירוי קל ומגיב בקלות לגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, מוצרים קוסמטיים, חומרי ניקוי וכדומה במצבים של אדמומיות, גירוד, צריבה או נפיחות. עור רגיש, לרוב עדין וחלק במרקמו, אך בעל רגישות מוגברת.
ניתן לזהות בעור רגיש כלי דם בולטים יותר בגלל דלילות העור, והוא נוטה יותר לפתח תגובות אלרגיות כמו פריחה או גירוד.
עור מעורב: מתאפיין בשמנוניות באזור המצח, האף והסנטר הנוטים לפתח נקבוביות סתומות וגושיות, בעוד שאזורים אחרים בפנים סובלים מיובש, קילופים ומחסור בלחות. טיפול לא נכון בעור מעורב עלול להחריף קמטים ובעיות הזדקנות.

וכיצד תדעו מה סוג עור הפנים שלכם?

ראשית, ניתן להיוועץ ברופא עור. בנוסף, תוכלו לאבחן זאת באופן עצמאי בבית: יש לשטוף את הפנים היטב עם סבון פנים, להשאיר אותן נקיות מכל איפור או חומרים אחרים ולהמתין מספר שעות (מומלץ שההמתנה תהיה בשעות השינה כדי להבטיח שהעור אינו נחשף לאוויר לא נקי או לשמש).
לאחר מכן העבירו אצבע על חלקי הפנים השונים - צדי האף, הסנטר, אזור הלחיים והמצח. בדקו כיצד העור מגיב - האם הוא שמנוני למגע או יבש, האם הוא מגורה או מבריק וכדומה.

מרכיבי יסוד - מה בעצם מכיל קרם פנים?

הפורמולות השונות של סוגי קרם הפנים מכילות מרכיבים רבים, שכל אחד מהם נועד למטרה אחרת כדי להעניק לעור הפנים מראה בריא, חיוני וזוהר. בשורות הבאות נפרט על כמה ממרכיבי היסוד החשובים בקרם הפנים.
חשוב להדגיש כי במפרט של כל מוצר ניתן לראות מה מכיל הקרם וחשוב לוודא שאינכם אלרגיים או רגישים לאחד מהמרכיבים.
חומצה היאלורונית: אחד היסודות החשובים בסוגי קרם הפנים השונים, בזכות תכונות החומצה המסייעות לשמירה על לחות העור. מדובר למעשה במולקולה גדולה עתירת מים, ולכן יעילה בשימור לחות בתאי העור ובשכבות החיצוניות, מה שמונע יובש.
ככל שרמות החומצה ההיאלורונית גבוהות יותר בעור, הוא מקבל לחות עשירה ונראה רענן ומוצק יותר.
חומצה רטינואית: יעילה לצמצום קמטים וקמטוטים, מעודדת יצירת קולגן ואלסטין בעור, משפרת את מרקם העור ומחליקה קמטים. מכילה ויטמין A שנועד לסייע בטיפול בנזקי הגיל ובנזקי השמש הנגרמים לעור.
פפטידים: מולקולות קטנות המורכבות משרשרת של חומצות אמינו, ה"מחקים" את פעילות החלבונים הטבעיים בעור ובכך מעודדים יצירת קולגן וחלבונים אלסטיים אחרים, מה שתורם לצמצום קמטים והצרת נקבוביות.
פפטידים ספציפיים מראים תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות, וכך עשויים להפחית גירוי וגירודים בעור, ומחקרים אף מצאו שחלקם מגנים על העור מפני נזקי קרינת UVA ו־UVB.
חומצות הידרוקסיות: חומצות פרי טבעיות החודרות לשכבות העמוקות של העור ויוצרת קילוף טבעי ומהיר של התאים.
תכונה זו חשובה משום שעם התקדמות הגיל נשירת התאים הופכת איטית יותר והעור מתכסה בשכבות תאים מתים, מה שגורם למרקם לא חלק ולגוון חיוור. החומצות ההידרוקסיות ממיסות את התאים הלכודים בנקבוביות העור ומעוררות אותם לחיים.
אצות: נחשבות כמרכיב יעיל ופופולרי בקרם פנים בזכות היותן עשירות בחומצות אמיניות, ויטמינים ומינרלים התורמים לייצור קולגן בעור ומסייעים לצמצום קמטים ולהפיכת העור חלק ורענן יותר.
חומרים המצויים באצות עוזרים לשמר את לחות העור ולמנוע יובש והזדקנות מוקדמת. לאצות גם תכונות אנטי דלקתיות המרגיעות גירויים בעור ומפחיתות אדמומיות.

עוד שני דברים שחשוב לדעת על קרם פנים

מה ההבדל בין קרם יום וקרם לילה?
השימוש בקרם יום - דוגמת קרם פנים ליפט של AHAVA - נועד בעיקר להעניק לחות ולהגן על העור מנזקי זיהום האוויר וקרינת השמש.
בדרך כלל הוא בעל מרקם קל וקרמי יותר המתאים למריחה בבוקר מתחת לאיפור ומכיל מרכיבים המגנים מפני קרינת UV כגון מסנני חמצון ומינרלים.
קרם לילה, כמו Face, Q10 Revitalize, נועד לשיקום וטיפול יסודי: הוא "מנצל" את העובדה שהעור נקי מאיפור, אינו חשוף לשמש ולאוויר ולכן סופג באופן יעיל יותר את המרכיבים שבקרם כדי לחדש את התאים, להשיב לעור את האלסטיות ולסייע בתהליכי חידושו. שימוש יומיומי משולב בין שני סוגי הקרמים מאפשר תוצאות יעילות וטובות יותר.
באיזה גיל להתחיל להשתמש בקרם פנים?
מומלץ להתחיל בגיל הנעורים בשימוש בתכשירי פנים בסיסיים כמו תרחיץ פנים וקרם לחות קל. זה הזמן שבו העור מתחיל לייצר שומנים ולהציג סימני בגרות ראשונים.
כאשר העור כבר יציב יותר, מומלץ להתחיל בשימוש בקרם לחות עשיר יותר וקרם הגנה מהשמש, ומגיל 25 ומעלה רצוי להכניס לשגרת הטיפוח שימוש בקרמים אנטי-אייג'ינג בסיסיים להאטת סימני הזדקנות וקמטוטים ראשונים.
חשוב להדגיש כי הצורך בקרם פנים תלוי במצב העור של כל אדם ובגורמים כמו מזג אוויר, סגנון חיים וגנטיקה. ניתן להיוועץ ברופא עור לגבי הפעולות המתאימות ביותר לגיל, לסוג העור ולמצבו.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.