אם חשבתם שדלת היא רק אלמנט שימושי, תתפלאו לשמוע שזהו עולם שלם, שעונה על מגוון רחב של צרכים. מגפת הקורונה, למשל, הביאה לזינוק בעבודה מהבית, והעלתה משמעותית את הצורך בדלת אקוסטית שתפחית רעשים ותאפשר עבודה יעילה. במקרה אחר אם החלטתם לשפץ או לרכוש דירה חדשה ובחרתם לצורך כך קו עיצובי, אז היום תמצאו דלתות פנים ודלתות כניסה ש"מדברות" באותה שפה עיצובית במגוון רחב של סגנונות.
הדלתות הפכו בשנים האחרונות לחלק חשוב בעיצוב הבית, כך שכדאי להשקיע בהן מתוך הבנה שהן ישמשו אותנו לאורך זמן. "לדלת יש מקום של שומר סף, שמעניק לנכנסים חוויית משתמש אחרת. אני רואה הרבה פעמים את עיצוב הבית כ"תיבת תכשיטים" – אפשר לייצר דרמה בחוץ, אבל שקט בפנים בזכות חיפוי פנימי שונה של הדלת בשני צידיה. כך, חלל הבית זוכה לכבוד שלו" מסביר האדריכל יקי קום.
"כדאי לשים לב לאיכות החומר", ממשיך קום. "הדלת מקבלת מראה של עץ באיכות גבוהה הודות לחומרים עמידים לנזקי שמש ומים, וזה מידע שחשוב לבדוק עם היצרן כשבוחרים דלתות כניסה. כשאני עובד עם רשת דלתות חמדיה אני יודע שהמוצרים שלהם מותאמים למזג האוויר הישראלי".

מהן המגמות הבולטות בעולם הדלתות 2023?

החלפת דלתות בקלות - אחד הפיתוחים המעניינים בתחום הוא הפשטות שבה ניתן להחליף דלת כניסה. אם בעבר היה מדובר בהליך מסורבל ומורכב, היום ניתן לעשות זאת גם ללא שיפוץ מאסיבי. בעזרת שימוש במשקוף קיים, התאמה אישית למידות ויכולת לעצב את הדלת משני צידיה - ניתן לחדש את הכניסה לבית וגם את חלל הפנים.
דלתות פנים מעוצבות - דלתות הפנים זמינות כיום בסגנונות עיצוב שונים – ממודרני, קלאסי ועד כפרי. ייחודן בא לידי ביטוי בחריטות, פסי ניקל, צבעים, צוהרים, צירים סמויים, סוגי זכוכיות ועוד אלמנטים נוטפי שיק. אם עד היום דלתות הפנים נטמעו במרחב הביתי, קולקציית HIGHLINE הייחודית של רשת דלתות חמדיה הופכת אותן לאלמנט עיצובי שמגדיר את הבית. הקולקציה מתאפיינת בנגיעה צבעונית לאורך הקנט, אטם הגומי והידית בגוון שונה מגוון הדלת והמשקוף ובשילובי גוונים אלגנטיים של שחור, אפור או זהב. בשילוב ידית מעוצבת התואמת לגוון הקנט והאטם, הדלת הופכת את מראה הבית לחכם, מושקע ומקורי יותר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
דלתות הזזה מעוצבות – דלתות הזזה נחשבות לפתרון "חסכוני" כשמדובר בחללים קטנים. הדלת מנצלת יותר משטח הקיר, אך לא גוזלת ממרחב החדר. אם בעבר הן היו כבדות ונטו לחרוק ולהיתקע, כיום מדובר באופרה אחרת; המסילות שקטות ועשויות מחומרי גלם איכותיים, והקרניז שמכסה את המסילה מעודן יותר ומתאים לאופי הדלת.
רשת דלתות חמדיה מציעה דלתות הזזה בעיצובים זהים לדלתות הפנים האחרות בבית, כך שהחריטות והצבעים שמאפיינים את הקו העיצובי בחלל הבית - נשמר.
הדגמים הפופולריים ביותר הם: דלת הזזה הנגררת על הקיר ודלת הזזה הנגררת לתוך כיס המוטמע בתוך הקיר. למשל, דלת ההזזה "פרימיום" הנגררת על הקיר של דלתות חמדיה קלה מאוד לתפעול והרבה יותר שקטה, הודות לגלגלים עטופים סיליקון. ניתן לשלב בה מנגנון לטריקה שקטה, כמו זה המוכר לכולנו מעולם המטבחים, כך שהדלת נפתחת ונסגרת בתנועה חלקה וזורמת משולבת בטריקה שקטה. הדלת אוטמת אור בצורה מיטבית ועמידה לנזקי מים. בסוג השני של דלתות ההזזה מככבת חמדיה "ספייס", כנף הדלת לכיס שמובנה עבורה בתוך הקיר, תוך ניצול מושלם של המקום בחלל.
דלתות אקוסטיות - האקוסטיקה קופצת כיתה בעזרת טכנולוגיית ULTRA QUIET המבודדת רעשים של עד 33 דציבלים ומשדרגת את איכות החיים. הדלתות כוללות אטמי גומי כפולים במשקוף ובכנף, סף אקוסטי מתכוונן לבלימת רעשים מתחת לדלת, מילוי אקוסטי של שלוש שכבות חומר צפופות עם פטנט רשום, בידוד תרמי ברמה גבוהה, זמינות במגוון עיצובים, צבעים ומידות. דלת אקוסטית מתאימה לכל חדרי הבית, הקליניקה או המשרד ועונה על מגוון צרכים: התלמיד שלומד לבחינות, ההורים שרוצים לעבוד מהבית או לשנו"צ, בעוד הילדים מרעישים בחדרים הסמוכים ועוד. אחד היתרונות הייחודיים של הדלת הזו הוא שהיא נראית מבחוץ כמו דלת רגילה, כך שניתן לשלב אותה באותו חלל עם דלתות רגילות.
דלתות כניסה קו אפס - מראה מודרני ונקי הוא אחד הדגשים החשובים בשנת 2023, מספר האדריכל יקי קום. ניתן לייצר אותו באמצעות השימוש בדלתות קו אפס שהן במישור אחד עם הקיר. "לאחרונה, היה לי פרויקט עם עיצוב אקלקטי של בית בחיפה, עבורו בחרנו את דלת אטלנטה בקו אפס. היא נקיה, מתוחכמת, ולא מצועצעת. למעשה לקחנו את המראה המינימלי של הדלת כדי לשמר מראה נקי בחלל".
לדבריו, יש להסתכל על מיפתח הכניסה לבית כחזית אחידה, נקייה וישרה, שניתן לייצר בעזרת דלת בקו אפס לכניסה מרשימה. את העיצוב ניתן להמשיך לפנים הבית וליצור "קירות כוח" בעזרת אותו חומר של הדלת, וכן ניתן לבצע חיפוי על כל קיר כניסה ליצירת חזית עוצמתית ומרשימה.
יחד עם המגמה של המראה הנקי בקו האחיד, אנחנו רואים גם דרישה לדלת כניסה בכנף אחת גדולה, ופחות לכנף וחצי או כנף כפולה.
כל דלתות הכניסה מיוצרות על ידי רשת דלתות חמדיה בהתאמה אישית ללקוח על פי מידותיו, מה שמאפשר גמישות מרבית בגבהים ובפתחים.
דלתות כניסה ופנים במראה הרמוני - פיתוח ראשון מסוגו בארץ של רשת דלתות חמדיה, מציע קו עיצובי אחיד לדלתות הכניסה והפנים כך שכבר מהחוץ הסגנון העיצובי אחיד עד אחרון החדרים. למשל:
דגם MOON, המתאימה לדלת פנים מדגם MOONLIGHT:
3 צפייה בגלריה
Monn Light
Monn Light
Monn Light ו-Moon Gray
(צילום: יח"צ)
MOON: דלת מתכת במראה הייטקיסטי עם ידית אינטגרלית במראה מודרני. גובה הדלת מגיע עד 2.80 מטר, ורוחב הכנף 1.32 מטר.
MOONLIGHT: דלת פנים מודרנית עם חריטה מיוחדת, לצידה של דלת כניסה בעיצוב תואם המקנה מראה אחיד מהכניסה ועד החדרים.
דגם אטלנטה, המתאימה לדלת פנים מדגם INNO:
3 צפייה בגלריה
INNO
INNO
INNO מימין, Atlanta משמאל
(צילום: יח"צ)
ATLANTA: דלת מתכת קלאסית עם ידית שקועה לאורך כל הדלת. הדלת יכולה להגיע עד 2.80 מטר. רוחב הכנף עד 1.32 מטר.
INNO: דלת פנים מודרנית במראה מעוצב ונקי עם פס שחור המתכתב עם הידית האלגנטית.

בנייה חדשה בישראל

"סטנדרט הדלתות בפרויקטים בישראל עלה כבר מזמן, היזמים, הקבלנים והלקוחות יודעים היום בדיוק מה הם רוצים ולא מתפשרים על עמידות למים, אקוסטיקה, עיצוב ונוחות שימוש", מסביר רונן נוף, סמנכ"ל מכירות ברשת דלתות חמדיה ומוסיף: "בתחום האקוסטיקה הובלנו בשנים האחרונות מהפכה עם פיתוח ייחודי, כשהדלתות הסטנדרטיות שלנו מלכתחילה מבודדות ברמה גבוהה בהרבה מהדלתות המקבילות של המתחרים. בנוסף יש לנו פטנט רשום על המוצרים האקוסטיים המשודרגים שלנו. רק בשנתיים האחרונות יזמי נדל"ן הכניסו למפרטים שלהם כסטנדרט את הדלתות משודרגות מבחינה אקוסטיות שלנו בכ-4,000 דירות חדשות, לאחר שהבדיקות הוכיחו שהן מקיימות את ההבטחה ומשדרגות משמעותית את איכות החיים בבית".
לדבריו, הדלת השכיחה בפרויקטים היום היא דלת מדגם AQUA DOOR - דלת ברמה גבוהה מאוד, עם פורמייקה בעובי 2 מ"מ עם קורה תחתונה פולימרית עמידה למים. "כשהדלת הזו הפכה לסטנדרט גם בפרויקטים ממשלתיים של 'מחיר למשתכן' שמתאפיינים ברמת גמר בסיסית, נוצר ביקוש בקרב היזמים לדלתות בסטנדרט גבוה יותר".
מעצבת הבית של רשת דלתות חמדיה הבינה את הצורך שעלה מהשטח ועיצבה למעלה מ-10 קולקציות ייחודיות חדשות, שבראשן קולקציית HIGHLINE עם טוויסט עיצובי. למעשה, הקולקציה משלבת את יתרונותיה של דלת ה- AQUA DOOR העמידה למים עם צירים סמויים ומשחק גוונים – הקולקציה, כאמור, מתאפיינת בנגיעה צבעונית בקנט של הדלת, באטם הגומי ובידית, הללו המגיעים בגוון שונה מגוון הדלת והמשקוף בגוונים אלגנטיים של שחור, אפור או זהב, וזאת בשילוב ידית מעוצבת התואמת לגוון הקנט והאטם. לדברי נוף: "אנחנו בעיצומה של מהפיכה נוספת והפעם העיצוב הייחודי מכתיב את הטון. קולקציית HIGHLINE הופכת לסטנדרט החדש של דלתות הפנים בפרויקטים שבבנייה".
מה עוד חשוב לדעת מלבד איכות המוצר?
"לצד המוצרים הטובים והייחודיים שלנו, אנחנו מאמינים במתן ליווי מקיף ושיפור תמידי של השירות ללקוח" מספר רונן נוף.
"אנחנו מספקים מעטפת שירות שכוללת מדידה, הובלה והתקנה. השירות ניתן בגובה העיניים, תוך ליווי מקצועי של הלקוחות גם אחרי ההתקנה ועריכת סקרי שביעות רצון בקרב הלקוחות. בפרויקטים שבבנייה – אנחנו מלווים את הפרויקט מתחילתו ועד סופו בעזרת מנהלי הפרויקטים שלנו, שמנחים את הקבלן בהכנת פתחי הבנייה במידות הנכונות עם ההכנות הנדרשות כדי שהדלת תותקן בדיוק בפתח שלה ותתפקד באופן אופטימאלי, אנחנו מקפידים לספק ולהתקין את הדלתות רק כשהקבלן באמת מוכן והדירה נקייה. אנחנו מתייחסים אל הדלתות שלנו כאל רהיטים כפי שראוי שנתייחס אליהן".
עכשיו כבר לא צריך להתרוצץ בחיפוש אחר דלתות פנים אצל ספק אחד ודלתות כניסה אצל אחר. רשת דלתות חמדיה פותחת לכם דלת לעולם הדלתות האיכותי והמעוצב ביותר בישראל, ולא פחות חשוב – 100% תוצרת כחול-לבן.