אין כמעט קניון בישראל שבו לא תמצאו סניף של "מאפה נאמן". בחללים נעימים ומודרניים מקדם את פני הלקוחות מגוון עצום של מאפים טריים ומהבילים באיכות לא פשרות: לחמים ולחמניות משובחים, דברי מאפה מלוחים ומתוקים, עוגות שמרים, קראנצ'ים, עוגות בחושות, עוגות חגיגיות ומאפים מסורתיים לחגי ישראל, בהם סופגניות, אוזני המן, עוגות גבינה, עוגות דבש ותפוחים ועוד.
לרגל חג השבועות, משיקים ברשת קולקציה חגיגית במיוחד עם מגוון עוגות, קישים, פוקאצ'ות ולחמים וכמובן, מגוון עוגות ומאפים על טהרת הגבינות, בשילובים חדשים ומסקרנים, בהם קראנץ' גבינה, עוגת גבינה אפויה בציפוי שטרוייזל, ריקוטה ודובדני אמרנה, קראמבל שקדים, טירמיסו, פררו רושה, קדאיף, קוקוס ולימון, שוקולד לבן וגם קישים בשילובים שונים, לזניות, לחמים ועוד.
2 צפייה בגלריה
עוגת גבינה פירורים וטירמיסו מושלם. קולקציית שבועות ב"מאפה נאמן"
עוגת גבינה פירורים וטירמיסו מושלם. קולקציית שבועות ב"מאפה נאמן"
עוגת גבינה פירורים וטירמיסו מושלם. קולקציית שבועות ב"מאפה נאמן"
(צילום: גיל אבירם)
"מאפה נאמן” החלה את דרכה בעגלת תינוק עמוסת מאפים בירושלים של שנת 1944, איתה היה מסתובב רבי ברוך נאמן ז”ל, סב המשפחה, ומוכר ממרכולתו המשובחת לעוברים והשבים. עם השנים עגלת התינוק הפכה לסניף מוצלח, ששכפל את הצלחתו לכל רחבי הארץ.
49 סניפים מונה הרשת (הסניף ה־50 בקרוב), כאשר כבר בכניסה לכל סניף אפשר לחוש בחמימות הביתית העוטפת ובריחות המאפים המשכרים הממלאים את החלל. כמו כן ניתן להזמין ברשת מגשי אירוע מסוגים שונים, מלוחים ומתוקים, לחוויית אירוע מושלם. "המוטו שלנו הוא להביא אל החך הישראלי מוצרי מאפה כשרים תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים בעלי טעמים וניחוחות ביתיים של בית אבא", מספרים בני משפחת נאמן, הממשיכים את הדרך של סבם בנאמנות ומתוך מחויבות עמוקה.
“מאפה נאמן" נמצאת תמיד עם הפנים לעתיד. כך, בשנת 2008 הקימה מפעל מפואר המאובזר במיטב המכונות והאוטומציה ומייצא את המאפים לסניפים השונים. בראש המותג המצליח עומד יוסי נאמן, בנו של ר' ברוך, שכיום מפקח מלמעלה על האימפריה שיצר. "אני מקבל את ההחלטות הגדולות – איפה לפתוח סניפים, איזה נכסים לקנות וכיו"ב. עופר, בני, מנהל את הכספים, בן נוסף, בוקי, מנהל את מערך הייצור, הבת ריקי אחראית על הקשר עם הסניפים, והבת מימי אחראית לשיווק וליח"צ. זה עסק משפחתי לחלוטין. אפילו רעייתי אביבה עזרה לנו בתחילת הדרך".

עזריאלי פתח את הדלת

הקמתו של קניון מלחה בשנות ה־80 בעיר, הזניקה את העסק. "ב־1983 פתחו את קניון מלחה בירושלים. אז לא ידענו מה זה קניונים", מספר יוסי. "יצא שהתחבבתי על יזם הקניון דוד עזריאלי, שהיה אדם מיוחד עם חזון גדול, וקצת הזכיר לי את דוד בן גוריון. יום אחד נפגשתי איתו במשרדו ברמת גן, ואחרי שהצגתי את עצמי ואת העסק והסברתי שאנחנו רוצים לקחת מקום בקניון, הוא אמר לי: 'ישנם הרבה שפונים אליי, אבל אתה בחור צעיר, ואני רואה שיש לך רצונות גדולים. אתן לך לפתוח, כי אתה נראה לי בעל שאיפות ומוטיבציה גבוהה'. מאז ועד היום אני נמצא בקניון מלחה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
לצד הלקוחות הרבים בסניף מלחה, הנהנים מדברי המאפה הטריים והאיכותיים, הגיעו ומגיעים גם לקוחות מפורסמים רבים, ביניהם, לדברי נאמן, ”ראש הממשלה לשעבר אוהד אולמרט, חבר הכנסת והשר המנוח שלמה הלל, חברי כנסת דתיים רבים, כי יש לנו הכשר מהדרין. באו גם שופטי העליון, ביניהם השופט מאיר שמגר, איש נחמד מאוד שהיה גם שכן".
סוד ההצלחה של מאפה נאמן טמון ללא ספק במשפחתיות, כפי שמסבירה הבת מימי נאמן: "לפני הכול אנחנו רשת משפחתית. כולנו, כולל החתנים והכלות, עובדים בה. חלוקת התפקידים ברורה, ואף שמדובר במשפחה, בעבודה קיימת היררכיה ברורה וקפדנית. אנחנו אנשי עבודה; לא מתפנקים, קמים כל בוקר לעשות את מה שאנחנו אוהבים. יש לנו קשר חם ורצוף עם הזכיינים שלנו, ומישהו מאיתנו מגיע לבקר לעיתים תכופות. אנחנו אנשים פשוטים, אוהבי אדם, עם אמונה גדולה בקב"ה".