בין אם אתם מתכוונים לטוס לחו"ל לצורך חופשה או נסיעת עסקים, הדבר האחרון שתרצו הוא לקצר או לבטל את הנסיעה. אך כמו שאומר הפתגם המפורסם: "האדם מתכנן תוכניות, ואלוהים צוחק". גם בעת תכנון נסיעה לחו"ל, לפעמים למציאות יש תוכניות משלה - קיצור או ביטול נסיעה לחו"ל עלולים לגרום להוצאות בלתי מתוכננות או להחזרים חלקיים, משינוי מועד הטיסה במקרה של קיצור הנסיעה ועד קבלת החזר חלקי עבור הוצאות הנסיעה שבוטלה. כך למשל במקרה של ביטול הנסיעה, היכולת לקבל החזר וגובהו תלויה במדיניות הביטול של חברות התעופה ובתי המלון.
נכון, את המציאות אולי אי אפשר לשנות, אך במקרה של קיצור או ביטול נסיעה בעקבות אירוע לא מתוכנן, בהחלט אפשר לבצע מראש פעולות שיאפשרו לכם להתמודד עמו בצורה הטובה ביותר, ולצמצם הוצאות כספיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח נסיעות לחו"ל, שלצד כיסוי ההוצאות רפואיות במהלך הנסיעה כולל מספר הרחבות ייעודיות. הנה שתי הרחבות המאפשרות לקבל החזר כספי במסגרת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

1. הרחבה לביטול או קיצור נסיעה

הרחבה שניתן לצרף לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל, ונועדה להעניק החזר הוצאות בגין ביטול או קיצור נסיעה. החזר זה עשוי להגיע לאלפי דולרים, בהתאם להיקף ותנאי הכיסוי המשתנים מחברה לחברה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: freepik)
גם התנאים להחזר הוצאות בעקבות ביטול הנסיעה משתנים מחברה לחברה, ועשויים לכלול מקרים דוגמת פטירת המבוטח או בן משפחה קרוב. הרחבה זו מתייחסת בנוסף לביטול הנסיעה בעקבות מגוון מצבים רפואיים, שבהם מחלה שהובילה לאשפוז למשך 24 שעות לפחות בשבוע שקדם לנסיעה. מצבים רפואיים נוספים שעשויים לזכות בהחזר כוללים ביטול נסיעה בעקבות מצבים רפואיים ספציפיים שהתגלו 7 ימים לפני מועד תחילת הביטוח, כגון סרטן, התקף לב או אירוע מוחי.
לצד המצבים הרפואיים השונים, במסגרת ביטוח הפניקס smart travel ניתן לקבל החזר בעקבות ביטול נסיעה גם בגין נסיבות נוספות, שבהן ביטול תוך 14 יום לפני מועד הנסיעה בעקבות שריפה, התפוצצות, נזק בזדון, סערה או שיטפון בביתכם. גם ביטול הנסיעה לצורך חקירה משטרתית עקב פריצה או ניסיון פריצה לבית או לעסק שלכם, עשויה לזכות אתכם בהחזר הוצאות.
ומה בנוגע לקבלת החזר עבור קיצור בלתי מתוכנן של הנסיעה? הרחבה זו מעניקה החזר יחסי עבור ההוצאות ששולמו ולא ניתן לקבל עבורן החזר. הוצאות אלו כוללות את הוצאות הלינה ואת הוצאות כרטיס הטיסה - בין אם מדובר ברכישת כרטיס טיסה חלופי או בעלות שינוי כרטיס הטיסה המקורי עקב הקדמת הטיסה.
גם במקרה הזה, ההחזר עבור ההוצאות הכרוכות בקיצור הנסיעה תלוי בתנאי ההרחבה, למשל בעקבות אירוע רפואי שאירע בחו"ל בגינו נאלצתם להקדים את מועד החזר המתוכנן לישראל, או חלילה פטירה ו/או אירוע רפואי לא צפוי בעקבותיו אושפז בן משפחה קרוב למשך 24 שעות בבית חולים.
מכיוון שתנאי ההרחבה והיקפה משתנים מביטוח לביטוח, בעת השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לבדוק את התנאים ולוודא שבמידת הצורך הם יספקו מענה הולם לצרכים שלכם. כך למשל במידה שכל המשפחה רכשה הרחבה לביטול או קיצור נסיעה במסגרת ביטוח הפניקס smart travel ואחד מבני המשפחה זכאי להחזר, שאר בני המשפחה יהיו זכאים להחזר אף הם.
איך מקבלים החזר במקרה של ביטול או קיצור נסיעה?
רכשתם הרחבה ייעודית במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל? הפעולות הבאות יסייעו בקבלת ההחזר:
ממצים את הזכויות מול ספקי הנסיעה - מתקשרים לספקי הנסיעה השונים כגון בית המלון וחברות התעופה וממצים את הזכויות שלכם לקבל החזר, בכפוף למדיניות הביטול של כל ספק.
מתעדים את ההחזרים שהתקבלו מהספקים השונים - את האסמכתאות תשלחו בהמשך לחברת הביטוח.
אוספים אסמכתאות בנוגע לסיבת הביטול - תעודת פטירה במידה שסיבת הביטול היא חלילה פטירה, אסמכתאות רפואיות דוגמת סיכום אשפוז בבי"ח במקרים רפואיים או דו"ח משטרתי בכל מקרה הדורש התערבות של המשטרה, דוגמת תאונת דרכים או פריצה לבית.
את כל המידע הנחוץ שולחים לחברת הביטוח, כדי שתוכלו בעת הצורך לקבל פיצוי בעקבות קיצור או ביטול טיסה, בהתאם לתנאי הפוליסה אליה הצטרפתם.

2. הרחבת קורונה

הרחבה נוספת המאפשרת לכם לקבל החזר בגין ביטול נסיעה, היא הרחבת קורונה. חשוב להגיד: במידה שתחלו בקורונה בחו"ל ותזדקקו לכיסוי רפואי, הרובד הבסיסי במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל אמור לכסות אתכם. הרחבת קורונה נועדה לכיסוי הוצאות שאינן קשורות באופן ישיר לטיפול הרפואי, דוגמת ביטול הנסיעה או הארכת השהייה בחו"ל בעקבות הקורונה.
מה כוללת הרחבת קורונה? גם כאן, היקף ההרחבה משתנה מחברה לחברה ולכן חשוב לבצע השוואת ביטוח נסיעות כדי לבחור בכיסוי המקיף והטוב ביותר עבורכם. ניתן לומר בקווים כלליים שהרחבת הקורונה נועדה להעניק החזר עבור ביטול הטיסה במקרה של הידבקות בקורונה, בניכוי ההחזרים שקיבלתם מספקי הנסיעה בגין הביטול.
לצד היכולת לקבל החזר בגין ביטול הנסיעה, להרחבת קורונה יש מגוון יתרונות נוספים גם לאורך הנסיעה. אחד מהם הוא כיסוי הוצאות בעקבות בידוד או הידבקות בקורונה, הגורמים להארכת השהות בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח המקורית.
גם במקרה זה, במידה שכל המשפחה רכשה את הרחבת "מגן קורונה" במסגרת ביטוח הפניקס smart travel ואחד מבני המשפחה זכאי להחזר, שאר בני המשפחה יהיו זכאים להחזר אף הם.
מקווים שהנסיעה תתקיים כמתוכנן אך למקרה שלא, כדאי לבצע כבר עכשיו את כל הפעולות שיאפשרו לכם להוריד דאגות כספיות מהראש, בעת השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.