בכל מקום שתביטו ובכל תחום של פעילות, אשקלון רושמת צמיחה, הישגים מרשימים ויוזמות שאפתניות. לצד תנופה של בנייה וכניסה של אוכלוסיות חזקות אל העיר, צפויים להתממש בעתיד הקרוב מספר פרויקטים שישנו את פניה של העיר ויצעידו אותה קדימה. מהן היוזמות המרכזיות של העיר בשנים הקרובות?
6 צפייה בגלריה
טיילת צפונית חדשה
טיילת צפונית חדשה
טיילת צפונית חדשה
(קרדיט: אדי ישראל )

Tera Park אשקלון - פארק ההייטק שישנה את מפת החדשנות של ישראל

עיריית אשקלון, באמצעות החברה הכלכלית אשקלון ובתמיכת רשות מקרקעי ישראל, החלה לאחרונה בעבודות להקמת Tera Park אשקלון - פארק הייטק הגדול בישראל, אשר ישמש מרכז לחדשנות, מדע ופעילות עסקית, וצפוי לשנות את מפת התעסוקה בישראל. עבודות התשתית והפיתוח צפויות להסתיים עוד כשלוש שנים. הודות לתכנון מוקפד, הפארק יאפשר מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ויציע אלפי משקות חדשות ומתקדמות בתחומים כמו תעשיה נקיה (קלינטק), ביו-טק, מחקר ופיתוח, מסחר, משרדים, מלונות ועוד. הפארק יהווה בסיס פורה לשיתוף פעולה בין גורמי אקדמיה, מחקר ופיתוח, טכנולוגיה, עסקים ותעשייה מהארץ ומהעולם, ביניהם שת"פ עם המרכז הרפואי אוניברסיטאי 'ברזילי', המכללה האקדמית אשקלון וחברות 01talent העולמית להכשרות בעולם ההייטק.
6 צפייה בגלריה
הייטק
הייטק
הייטק
(קרדיט: BLANCO)
הפארק יפעל במיקום אסטרטגי, במרחק כ-40 ק"מ מתל אביב ו-15 ק"מ מכביש 6, ויכלול גם תחנת רכבת חדשה שתאפשר הגעה נוחה מגוש דן ומהדרום. זמן הנסיעה ברכבת מתל אביב אל הפארק צפוי לעמוד על 23 דקות בלבד. במרכז הפארק יוקם גשר להולכי רגל שיחבר בין כל חלקיו.
בנוסף למתחם תעסוקה, הפארק ישמש מוקד בילוי ופנאי, עם עשרות דונמים של ריאות ירוקות, שבילי הליכה, מתקני כושר ומשחק, מתחמי מסחר ומסעדות, מלונות ואפשרויות נופש לכל המשפחה, אשר ייצרו בפארק אווירה שוקקת חיים עבור תושבי האזור- שכונת עיר היין החדשה הכוללת 11,000 יח"ד ושכונת אבן עזרה הכוללת 5,000 יח"ד, שתיהן במרחק הליכה קצר מהפארק.
6 צפייה בגלריה
הייטק
הייטק
הייטק
(קרדיט: BLANCO)

פארק אקו ספורט - שילוב מושלם בין פארק סביבתי למתחם ספורט דינאמי

הפארק, שבנייתו החלה ממש בימים אלו, מוקם בלב שכונת אגמים, על שטח של 600 דונם, כחלק ממסדרון אקולוגי הנמתח ממזרח למערב. בחלק הדרומי של הפארק דיונות חול ובחלק הצפוני אגן טבעי היוצר בריכת חורף גדולה. הפארק מתוכנן כפארק עירוני סביבתי, המשמר את המשאבים הטבעיים והמערכות האקולוגיות הקיימות, ובהתאם לחזון של העירייה, עומד לשמש מרכז לפעילות אתלטיקה וספורט ימי.
בנוסף לבריכת החורף, לצידה יוקמו מסתורי צפייה בציפורים ומרכז לחינוך סביבתי, ייבנה בפארק אגם מלאכותי, סביבו יפעלו אצטדיון האתלטיקה, בתי קפה, אמפי פתוח, מתקני משחק, מדשאות ואזורי פיקניק. שבילי הליכה ואופניים עוברים בכל חלקי הפארק.
6 צפייה בגלריה
אקו ספורט
אקו ספורט
אקו ספורט
(קרדיט: שלמה אהרונסון אדריכלים)
העבודות להקמת הפרויקט, בעקבות פעילות נמרצת מצד עיריית אשקלון לקבלת התקציב ממשרד השיכון ומרשות מקרקעי ישראל, כבר בעיצומן.

פיתוח רצועת החוף הצפונית – טריבונות מול הנוף, תצפית ומתחם לפעילות יוגה

קשה שלא להתפעל מיופייה של הטיילת הצפונית החדשה של אשקלון שהושקה לאחרונה בפסטיבל קסום של אורות וצבעים. הטיילת כוללת שביל ריצה ייעודי עם סימני מרחק עבור הרצים, תחנות עם מתקני כושר, פינת ישיבה, טריבונת ישיבה מול נוף הים, מרפסות עם פיתוח תצפית ובקרוב ממש יוקמו בה מתחמים לפעילות יוגה. חיבור הטיילת הארוכה ומרהיבה על קו החוף של אשקלון ייצור שורה של מוקדי משיכה אטרקטיביים בתחום הפנאי, הבילוי והנופש. הטיילת החדשה היא גם חלק בלתי נפרד מהפיכתה של אשקלון לעיר תיירות בינלאומית ועיר המעודדת אורח חיים בריא ופעיל.
6 צפייה בגלריה
טיילת צפונית חדשה
טיילת צפונית חדשה
טיילת צפונית חדשה
(קרדיט: אדי ישראל )

פארק עיר היין - הפארק הירוק בלב שכונת המגורים

פארק עיר היין, שהבנייה שלו בעיצומה, צפוי להיות פארק מרשים ביופיו, בלב שכונת המגורים החדשה, עיר היין. הפארק ישתרע על שטח של 600 דונם, בו המבקרים יוכלו ליהנות מחדשנות, ארכיאולוגיה, הופעות מוזיקה, פעילות אקסטרים, מסעדות, מתקני ספורט ועוד.

פארק המים הגדול במזרח התיכון, כאן בישראל

לאחרונה נרשם צעד משמעותי נוסף בדרך של אשקלון להפוך לעיר תיירות בינלאומית - רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה בשבועות האחרונים את המכרז לתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פארק המים העתידי באשקלון. הפארק צפוי לכלול מעל 25 אטרקציות מגוונות, ביניהן מסלול Lazy River, בריכת גלים, בריכת פעילות עם מסלולים, מתקן ענק של 6 מגלשות, מגלשות ובריכות ילדים, משחקי פעוטות, קומפלקס אבובים ועוד. בנוסף למתקנים, הפארק יכלול מתחמי הסעדה ומסחר, ספא וחלל לאירועים והפעלות.
תהליך תכנון הפארק, עליו היו אחראיות החברה הכלכלית לאשקלון ורשות מקרקעי ישראל, נעשה בסיוע חברת רן וולף תכנון אורבני וניהול פרויקטים, אשר ניהלה ומנהלת פרויקטים מורכבים ומשמעותיים בתחום התיירות, כמו נמל תל אביב, נמל יפו, רובעי החדשנות של באר שבע וחיפה, רובע העסקים החדש של ירושלים, תכנית האב לתיירות של אשדוד ועוד. עוד שותפה משמעותית בתכנון הפארק היא חברת Global Leisure & Entertainment הגלובלית, אשר היתה מעורבת בתכנון פארקים ברחבי העולם.
6 צפייה בגלריה
פארק המים - הדמיה
פארק המים - הדמיה
פארק המים - הדמיה
(קרדיט: 3D VISION)
פארק המים מתוכנן לקום על שטח של 60 דונם בבעלות רמ"י, המיועדים למימוש מיידי. הפארק ממוקם בסמיכות למוקדי משיכה תיירותיים נוספים, כמו פארק הגולף - פארק נופש חופי הממוקם מערבית לפארק המים, ושמורת טבע הנמצאת מצפון לו. קהלי היעד המרכזיים של הפארק הם מיליוני התיירים המגיעים לישראל מחו"ל בכל שנה, אשר צפויים להימשך לנושאים ההיסטוריים שישולבו בפארק, לצד קהל הישראלים, המהווים חלק ניכר מהתיירים הנופשים בעיר. על פי ההערכות, בשנת 2040 צפויים לגור 6 מיליון ישראלים במרחק שעה נסיעה מפארק המים - כאשר היעד של הפארק הוא להציע להם בילוי איכותי ומהנה.
עוד מטרה חשובה העומדת מאחורי הקמת הפארק היא יצירת עוגן כלכלי-תעסוקתי אשר ייצור מקומות עבודה חדשים עבור תושבי אשקלון והסביבה - הן מבחינת צוות העובדים והם עבור בעלי עסקים בתחומי המסחר וההסעדה.
בהתאם לחוק עידוד ההשקעות, החברה הזוכה במכרז תוכל ליהנות ממעמד של מפעל תיירותי ובהתאם תקבל סיוע כספי ומענק בגובה עד 10% מגובה ההשקעה הכוללת. החברה הזוכה צפויה לחתום על הסכם פיתוח עם רמ"י ועל הסכם חכירה לתקופה של 49 שנים, עם אופציה להארכה של 49 שנים נוספות מול החברה הכלכלית אשקלון – בדומה לפארקי מים דומים ברחבי העולם.