בשורה משמחת לחובבי החלב והמשקאות הצמחיים בישראל ובאירופה: אלפרו, חלוצת המשקאות הצמחיים, משיקה בימים אלו בישראל ובמדינות אירופה במקביל (וזה לא משהו שקורה בכל יום) את המשקה החדש והמהפכני שלה שנקרא בפשטות "לא חלב". השם המפתיע משהו נובע מן העובדה כי המשקה מאוד דומה לחלב מבחינת החוויה החושית, המרקם וגם האריזה.

משקה שעשוי מרכיבים מן הצומח!

המשקה החדש הוא תוצר מחקר ופיתוח שאורכו 5 שנים! והוא מבוסס על שיבולת שועל ומכיל גם חלבון אפונה. רכיביו הצמחיים הופכים אותו למשקה אידיאלי עבור כל אחד ואחת שמתגעגעים לטעמו של החלב ויכולים ליהנות כעת מחוויה המזכירה חלב ללא חלב.
כמו כן, בדומה לחלב גם משקה "לא חלב" קיים בגרסה מלאה או רזה למחצה (3.5% שומן ו-1.8% שומן), וניתן להשתמש בו באותו אופן: למזוג אותו לקפה הנמס של הבוקר, לכוס הקפה המעוררת של אחר הצהריים או לקערת הדגנים המשביעה. למעשה ניתן להשתמש בו כתחליף חלב לכל מתכון אפשרי - הפנקייק המפנק, השייק המרענן או אפילו סתם כך לשתייה כיפית בכוס של משקה טעים במרקם חלבי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלפרו)

שוק תחליפי החלב בישראל נמצא בעליה מתמדת

על פי נתוני חברת סטורנקסט (לשנת 2020) שוק תחליפי החלב בישראל גדל ב-5 השנים האחרונות מעל ל-60%, והוא מגלגל מחזור של כ- 430 מיליון ₪ בשנה. הבסיס הטרנדי והצומח ביותר בסגמנט הוא משקאות מבוססי שיבולת שועל, אשר אהוב במיוחד בכל רחבי העולם וגם בישראל.

מקפידים על כשרות? מעכשיו אפשר לשתות נס קפה אחרי ארוחת הצהריים

משקאות מן הצומח מזמן הפכו למצרך אשר קיים כמעט בכל בית בישראל ומזמן אינו רק נחלתם של הטבעונים. אז מי עוד אתם שואלים? אוכלוסיות הרגישות ללקטוז, פלח חדש שנקרא פלקסטירינאז מילה לועזית שהיא שילוב של המילים flexible [גמישות] ו-vegetarianism [צמחונות], המכונה גם צמחונות למחצה. וגם המגזר הדתי אשר מקפיד על הפרדה בין בשר לחלב ומחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו לו ליהנות ממוצרים בעלי מרקם וטעם הדומים לחלב. דוגמא טובה לכך היא למשל קינוחים "כמו חלביים" לאחר ארוחה בשרית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלפרו)

לעשות רק טוב מהצומח

חברת אלפרו נחשבת לחלוצת המשקאות הצמחיים ומזה 40 שנים שהיא מובילה את תחום מוצרי תחליפי החלב מן הצומח מתוך תפיסה כי מה שטוב לסביבה טוב גם לנו, ויוזמת תהליכים שיהפכו את העתיד ל"ירוק" יותר. למעשה רק חברה שמתמקדת עשרות שנים בפיתוח מוצרי PB יכולה להגיע לרמה כזו של תחליף חלב. באלפרו מאמינים שתזונה מהצומח היא טובה ונכונה קודם כל כי כדור הארץ שלנו הוא מקום נפלא שחשוב לשמור עליו. בחברה מובילים את השינוי באמצעות One Planet Thinking - שפירושו הסתכלות על הדברים הגדולים כגון שימוש חסכוני באנרגיה, פרויקטים להגברת המגוון הביולוגי והערכת סיכונים בתחום המים.
יתירה מכך, רק חברה כמו אלפרו שעוסקת ומתמקדת בתחליפי חלב בלבד ומשקיעה רבות בפיתוח ובדיקות השוואתיות יכולה להגיע לתוצאות המדהימות האלו. יכולות ואפיונים אלו הפכו את החברה זה מכבר למותג תחליפי החלב המוביל באירופה. משיטוט ראשוני ברשתות החברתיות נראה כי צרכני משקאות הצמחיים בישראל אכן מתלהבים מאד מהבשורה החדשה שהגיעה מאירופה לישראל. ניתן למצוא את משקה ה"לא חלב" של אלפרו במקררי רשתות השיווק והסופרים ברחבי הארץ.