לפני כמה שבועות נכנסה לקליניקה נורית, ירושלמית ותיקה ומלאת זכויות. היא התיישבה במבוכה על הכיסא, שתתה כוס מים ואמרה, "אנחנו כבר לא שומעים טוב את הנכדים". זו כמובן לא הפעם הראשונה ששרה מאיר שומעת את המילים האלה, והיא הנהנה באמפתיה ושאלה בקול "מי זה אנחנו?". "אני ומשה," אמרה נורית.
"ואיפה הוא?" שאלה שרה.
"הוא אומר שהוא שומע טוב", אמרה נורית, "אבל אני רואה איך הוא מצמיד את האוזן לרדיו. אני חושבת שהוא פשוט מתבייש".
הידרדרות בשמיעה היא עניין נפוץ בקרב בני הדור השלישי. היות שמדובר בתהליך הדרגתי, לפעמים מופיעה הכחשה, שצריך להתגבר עליה. אחרי ההשלמה צריך להתמודד עם קשיים נוספים – עם החשש מהמכשיר, שזכור לנו כגדול ומושך תשומת לב, עם הפחד מתלות במכשירים, וגם עם ההכרה בכך שפשוט גדלנו, והגוף הוא כבר לא מה שהיה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלבום פרטי)
יש לא מעט אנשים בריאים, חזקים ונמרצים שעברו את גיל שישים, שקצת מתביישים שהם צריכים מכשיר שמיעה, ומתקשים לעשות את הצעד הראשון.

"זו השליחות שלי"

"כשהבנתי עד כמה קשה לעשות את הצעד הראשון, אמרתי לעצמי שחייבים לפתור את זה", אומרת שרה מאיר, הבעלים של "קול הלב" וקלינאית תקשורת זה שמונה עשרה שנה. היא יושבת בקליניקה הירושלמית שלה. חייכנית, נעימה ומקצוענית, וברור למה הלקוחות באים אליה.
"יש המוני אנשים שמגיע להם לשמוע טוב יותר", היא ממשיכה, "לשוחח יותר בקלות עם הנכדים ובני המשפחה שלהם, ואפילו רק לראות טלוויזיה ולשמוע מוזיקה. זו שליחות גדולה בעיניי, והחלטתי לקחת אותה על עצמי. זו השליחות שלי".
תחת "קול הלב" פועלים מכוני בוטיק מנוסים ומקצועיים (הותיק שבהם נפתח בירושלים בשנת 1996). במקביל למכונים פועל שירות ביקורי בית שמביא את הציוד הטכני ואת הקלינאיות המנוסות עד לבית שלכם, לדיור המוגן ואפילו, בעת הצורך, למחלקה בבית החולים. צוות הקלינאיות של "קול הלב" יודעות למצוא פתרונות לכל המצבים – גם לבעיות פיזיות וקוגנטיביות שיכולות היו להקשות על תהליך ההתאמה, והן מלוות את הפונה בכל התהליך, עד שהוא מרגיש בנוח עם המכשיר ושומע באמצעותו היטב.
"אני חוזר עכשיו מביקור בית באשקלון," מספר לנו אורי, בעלה של שרה, שמסייע לה בעבודה. "התאמנו מכשיר לאישה בת תשעים שהייתה צריכה מכשיר חדש. שוב ושוב אני מבין שאין תחליף לקשר האישי. להגיע עד למי שפונה אלינו, להבין מה הוא צריך ולעשות כל מה שאפשר כדי לעזור לו".
2 צפייה בגלריה
שרה מאיר
שרה מאיר
שרה מאיר
(צילום: אלבום פרטי)
"יש כיום הרבה מכונים מקצועיים," אומרת שרה בכנות, "אבל אנחנו מאמינים שלפני הכול צריך לראות את האדם שמולנו. לא רק בגלל האנושיות ודרך הארץ, אלא גם מתוך הבנה שהמענה הטוב ביותר יכול להינתן רק מתוך היכרות טובה שתתאים לכל אדם את מכשיר השמיעה המדויק".
בהתאמה, הקשר עם הלקוחות לא מסתיים אחרי מפגש אחד.

אצלנו במכון או אצלכם בסלון, איך שיהיה לכם יותר נוח

ב'קול הלב' ממשיכים ללוות את הלקוח עד שהוא שבע רצון. לפעמים, מספרת שרה, הסתגלות למכשיר שמיעה יכולה להיות תהליך לא פשוט, והתאמה לא מוצלחת תבוא לידי ביטוי בכאבי ראש, צפצופים ובעצבנות. "זה מתסכל מאוד, אני מבינה את זה," היא אומרת, "לכן אנחנו בונים קשר עם הלקוח. אם הוא לא מסתגל למכשיר, הוא יכול להחזיר אחרי תקופת ניסיון. אבל זה כמעט לא קורה, אנחנו מגיעים להתאמה טובה גם במקרים מאתגרים. אכפת לנו מהשמיעה שלו ומאיכות החיים שלו. גם אם הוא קנה את מכשיר השמיעה במקום אחר, אנחנו נלווה אותו עד שהשמיעה שלו תשתפר. כשלקוחה מכירה לי תודה, כשלקוח מספר לי שהוא מצליח לשמוע – זה שווה לי הכול."
אם השמיעה שלכם פחות טובה מבעבר, או שההורים שלכם לא שומעים כמו פעם, ואפילו אם יש לכם כבר מכשיר שמיעה שלא מספק אתכם – צרו איתנו קשר. נשמח ללוות אתכם בהתאמה, בהסתגלות ובחזרה לשמיעה טובה.
לייעוץ, הכוונה או תיאום ביקור בית, שלחו לנו מייל: info@kol-halev.co.il או שלחו הודעה לוואטסאפ: 054-4553221