על רקע השינויים בקרב קהל המשקיעים והמגמות בשוק, בנק לאומי משיק בימים אלו אפליקציה חדשה למסחר בשוק ההון. 'לאומי טרייד' פותחה כך שתוכל להנגיש את עולם המסחר בשוק ההון לכל סוגי המשקיעים. אחד החידושים המרכזיים באפליקציה הוא השילוב של טכנולוגיית AI שמספקת למשתמשים ניתוחי עומק מתקדמים של מניות וחברות, השוואות והמלצות מבוססת סקטור ועוד. שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי Bridgewise מביא לאפליקציה גם צ'אט מבוסס AI שמספק מידע על ביצועי חברות, השוואות בין מניות ותובנות שיכולות לסייע בקבלת החלטות מושכלות. בנוסף, האפליקציה כוללת כלים מתקדמים כמו סורק מניות מותאם אישית ואפשרות ליצור תיקי השקעות וירטואליים.
"האתגר הוא לבנות מוצר שמתאים לכולם, בעולם שכולם רוצים פרסונליזציה"
רותם אדדי, ראש אגף דיגיטל בבנק לאומי, מסבירה כי הפיתוח של האפליקציה החדשה הגיע מתוך זיהוי מגמה גוברת בשוק. "במקביל לפיתוח האפליקציה המרכזית לניהול חשבון הבנק, הבנו שניהול המסחר בשוק ההון הולך ותופס תאוצה, ואנחנו רואים עניין גובר לא רק מצד משקיעים מנוסים אלא גם מצד לקוחות צעירים וצרכנים חדשים לחלוטין לשוק ההון" היא מדגישה. לדבריה, המטרה הייתה לייצר חוויית משתמש פשוטה, נגישה ומותאמת אישית שתענה על הצרכים המגוונים של הקהלים הרחבים שמבקשים לקחת חלק בעולם ההשקעות.
תיקי המעקב הווירטואליים, למשל, "מאפשרים ללקוחות לייצר השוואה בין המלצות של חברים וגורמים שונים. הלקוחות יכולים להרכיב תיקים לפי השם של מי שהמליץ על ניירות הערך המסוימים. זהו כלי חברתי שמאפשר התאמה אישית". אדדי מספרת שאחד האתגרים המרכזיים בפיתוח האפליקציה היה למצוא את האיזון בין נוחות למורכבות, כך שהיא תתאים הן למשתמשים מתחילים והן למקצוענים שמחפשים כלים מתקדמים. "בעולם שבו כולם רוצים פרסונליזציה, אנחנו מחויבים לבנות מוצר עם התאמה אישית, אבל גם נגיש לקהל רחב מאוד של משתמשים", היא מסבירה. "שוק ההון הוא תחום דינמי, וזה מחייב אותנו לספק תחושת ביטחון למשתמשים שלנו. המטרה שלנו היא שהאפליקציה תשרה עליהם תחושת שקט וביטחון, גם כשמדובר בהחלטות פיננסיות חשובות".
מתוך כך, פותחו פתרונות שמפחיתים את החיכוך של המשתמש עם המערכת. לדברי אדדי, "כשהאפליקציה מסובכת או קשה לתפעול, היא עלולה להרתיע משתמשים חדשים. לכן, השקענו רבות בממשק טכנולוגי ופשוט לצד כלים מתקדמים. השאיפה היא ליצור חוויית משתמש דומה לאפליקציות האחרות שהלקוחות שלנו רגילים אליהן, כמו אפליקציות גיימיניג, רשתות חברתיות ובידור/ סטריימינג"
"הגיל הממוצע של ההשקעה הראשונה בשוק ההון יורד משמעותית"
"הרגלי ההשקעה השתנו משמעותית בשנים האחרונות, בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית והנגישות של הקהל הרחב למידע", אומר אריאל כהן, ראש מערך ייעוץ בהשקעות בבנק לאומי. "היום גם נוער יכול לקבל גישה מיידית למידע שאיש מקצוע היה יכול לחלום עליו רק לפני שני עשורים".
לדבריו, "הקורונה האיצה תהליכים אלה באופן דרמטי. צעירים רבים מתחילים להשקיע בגיל צעיר מתמיד, והם מחפשים פתרונות פשוטים ונגישים שיתאימו לקצב החיים המהיר שלהם".
לדבריו, המשקיעים הצעירים נמשכים למידע מהיר וזמין, אבל לעיתים חסרה להם הבנה עמוקה יותר של עולם ההשקעות. "הם רגילים לצרוך תכנים במהירות, ורבים מהם לא מבינים לעומק את המשמעות והחשיבות של אסטרטגיות השקעה או משמעת פיננסית", הוא מזהיר. "לכן", הוא מדגיש, "לנו כבנק חשוב לעזור להם באמצעות גישה לכלים חכמים ואיכותיים, המספקים תשובות מהירות ומדויקות".
לצד זאת, אומר כהן, "הפלטפורמה מספקת מענה גם למי שרוצה לעבוד באופן עצמאי, עם סקירות וניתוחים של מניות מהבורסות המובילות בעולם. כל משקיע יכול למצוא דפוס הפעולה המתאים לו".
שיתופי פעולה עם חברות פינטק כחלק מהחזון הטכנולוגי
אדדי מספרת כי "ממחקר שביצענו גילינו ששליש מהלקוחות משתמשים בכלי AI לפני ההשקעה. לכן, הבנו שזה חלק חיוני בסט היכולות של האפליקציה שאנחנו צריכים להציע – ולאומי טרייד תוביל את המגמה בשוק". שיתופי הפעולה עם סטארט-אפים, לדבריה, "נובעים מתוך הבנה כי יש לבנק חוזקות משלו ויש תחומים מדויקים יותר, בהם צריך ליצור את שיתוף הפעולה עם החברה הנכונה, בלוח הזמנים הנכון".
גם בכל הנוגע לתשתיות, האפליקציה החדשה עלתה לשלב הבא - והיא פועלת בענן. "בעולם ניירות הערך מדובר במרכיב משמעותי, משום שחייבים לקבל מידע מדויק ומהיר. לכן חשוב כוח מיחשוב חזק. ההשקעה בענן הייתה חלק מהקדמה הטכנולוגית של הבנק, אך היא גם נתנה לנו יכולות מוצריות רלוונטיות".
"משקיעים בלקוחות ובחזון לטווח ארוך"
ההשקעה בטכנולוגיה ובחדשנות של אפליקציית 'לאומי טרייד' החדשה נועדה לא רק כדי למשוך משתמשים חדשים, אלא גם כדי להבטיח שהשירותים יישארו רלוונטיים ואיכותיים עבור לקוחות קיימים. "המטרה שלנו היא להקשיב ללקוחות, ללמוד מהם ולהתאים את הפתרונות שלנו לצרכים שלהם", אומרת אדדי.
כהן מוסיף כי "לאומי מחויב לתת ללקוחות שירות מתמשך לאורך כל החיים הפיננסיים שלהם. גם משקיעים מנוסים וגם הדור הצעיר, סומכים על המוניטין והגב של בנק ותיק ואמין, שמעניק מעטפת מקצועית כוללת". חלק מכך, לדבריו, "כולל גם שירות אנושי שמשלים את הטכנולוגיה, מה שנותן שקט נפשי לכלל הלקוחות".
"החיבור בין חדשנות טכנולוגית לשירות אישי ואמין הוא מה שמייחד אותנו בשוק", מסכמת אדדי.
*האמור איננו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ו/או הצעה או המלצה להחזקת, רכישת או מכירת ניירות ערך, או נכס פיננסי כלשהו או לביצוע כל עסקה ו/או פעולה בהם.
הצ'אט AI הנ"ל הינו מוצר של ברידג'וויז אנליטיקס בע"מ, והמידע והתשובות המוצגים בו אינם מותאמים ו/או מתחשבים בנתונים ובצרכים של אף אדם ואין לראות בהם משום ייעוץ השקעות אישי או תחליף לייעוץ השקעות אישי על-ידי הבנק ו/או הספק ו/או תחליף להפעלת שיקול דעתו העצמאי של כל אדם, והם לא הותאמו לתיק השקעות מסוים אלא מדובר במידע ותשובות שניתנים באופן אחיד לכלל המשתמשים
פורסם לראשונה: 10:22, 16.12.24