מוגש מטעם הפניקס סמארט
הדירה שלכם היא נכס פיזי, אבל היא גם הבית שלכם. בתור נכס, הרצון הוא להגן על הקיום שלו והערך הכלכלי שלו. בתור הבית שלכם, הרצון הטבעי הוא להגן על קורת הגג ששומרת עליכם ועל המשפחה שלכם. מעבר לכך, דירה היא לרוב הנכס היקר ביותר הנמצא ברשותנו, וכל נזק שעלול לקרות לה צפוי לגרור הוצאות גבוהות. לכן, לא מפתיע לגלות כי ביטוח דירה הוא אחד הביטוחים הנפוצים ביותר בישראל.
מהם הפרמטרים לפיהם נקבעת עלות הביטוח? כיצד אפשר להיעזר במחשבון ביטוח הדירה של משרד האוצר? והיכן תוכלו ליהנות מביטוח דירה חכם עם הטבות מיוחדות?
מהם סוגי הנזקים המכוסים בביטוח דירה?
ביטוח דירה מאפשר לכם לקבל פיצוי עבור תיקון המבנה והרכוש הנמצא בו. פוליסת ביטוח מבנה מאפשרת החזרה של מצב הדירה לקדמותו על רקע הנזק שנגרם לו. שני סוגי ביטוחים מרכיבים את ביטוח הדירה:
1. ביטוח מבנה (המספק כיסוי מפני נזקים למבנה עצמו, בין היתר נזקי אש, נזקי טבע, תאונות ממקור חיצוני ונזקי צנרת ומים)
2. ביטוח תכולה (המעניק כיסוי עבור נזקים לרכוש הנמצא בנכס בעקבות אש, סופה, שטפון, פיצוץ, פריצות וגניבות, פגיעה בזדון ורעידת אדמה)
ברכישת ביטוח תכולה המבוטח מצהיר על חפצים ופריטים יקרי ערך שברצונו לבטח, כולל ריהוט, מכשירי חשמל ומחשבים.
2 צפייה בגלריה
הפניקס ביטוח דירה
הפניקס ביטוח דירה
(שאטרסטוק)
הקשר בין עלות ביטוח המבנה לשווי הנכס (ערך הכינון)
סכום הפיצוי נקבע לפי נתון הנקרא 'ערך כינון', המבטא את הסכום הנדרש לתיקון מלא של הנזק, ללא קשר למחיר השוק הנוכחי של הרכוש שנפגע. הכיסוי של ביטוח מבנה ניתן לכל מרכיב קבוע בנכס או מרכיב המחובר אליו באופן קבוע, לרבות מרפסות, מערכות מיזוג אוויר וחימום, צנרת, דוד חשמל או מים, מתקני ביוב, חשמל ותקשורת, גדר והדרך המרוצפת המובילה לדירה, אם קיימת. ערך הכינון נקבע לפי סכום למ"ר.
עלות ביטוח המבנה נקבעת על ידי מספר פרמטרים:
סוג המבנה והקומה – בית פרטי, דו משפחתי או בניין משותף, והאם מדובר בקומת קרקע, קומה ראשונה, קומת ביניים, פנטהאוז וכד'.
גיל המבנה – ככל שהמבנה ותיק יותר, כך יש סיכוי גדול יותר לנזקים.
סכום הביטוח – גובה סכום הביטוח למבנה.
אי-הגשת תביעות בשנים האחרונות – במקרה בו הוגשו תביעות, עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר.
ישנה אפשרות להרחיב את הפוליסה ולרכוש כיסוי לנזקי מים בתוספת פרמיה, השירות ניתן באמצעות שרברב הסדר מטעם החברה או שרברב פרטי.
ככל והביטוח נרכש לצורך משכנתא – פוליסת הביטוח תהא משועבדת לטובת הבנק, סעיף זה אינו משפיע על פרמיית הביטוח. ביטוח התכולה מחושב על פי שווי התכולה בנכס, סוג המבנה קומה ועוד. את שווי התכולה ניתן להעריך ע"י המבוטח אך ישנם מקרים בהם נשלח שמאי מטעם החברה על מנת לאמוד את שווי התכולה בנכס.
חשוב להבדיל בין שני מושגים הקיימים בביטוח דירה: ערכי הכינון וערכי השיפוי. ערך כינון מתייחס לשווי של המוצר כחדש. אם תרצו לקנות מוצר חדש לאחר שניזוק, חברת הביטוח תפצה אתכם לפי ערך הכינון, על מנת שתוכלו לקנות מוצר חדש דומה. ערך השיפוי, לעומת זאת, מתייחס לשווי הנוכחי של המוצר. במקרה והמבוטח מחליט שלא לקנות מוצר חדש במקרה ביטוחי, הפיצוי יהיה לפי ערך השיפוי – כלומר, שווי החפץ המבוטח ביום בו הנזק התרחש.
בביטוח מבנה, הפיצוי נקבע לרוב לפי ערך הכינון, מול הוכחות. לכן, אם פוליסת הביטוח מציינת את ערך הכינון, במקרה בו נרשם נזק, עליכם להציג לשמאי מטעם חברת הביטוח הוכחות לגובה הנזק ובנוסף גם הצעת מחיר או חשבונית על הוצאה (בחלון הזמן המוגדר בפוליסה). במקרה של נזק למבנה עצמו, סכום הפיצוי נקבע לפי ערך הכינון. כלומר, חברת הביטוח מספקת את הסכום הנדרש להקמה מחדש של המבנה כפי שהיה לפני הנזק.
מחשבון ביטוח הדירה של משרד האוצר - כלי יעיל להשוואה ובדיקה
כחלק מהניסיון לסייע לצרכנים הישראלים, משרד האוצר השיק את מחשבון ביטוח דירה של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון אשר בעזרתו ניתן להעריך את העלויות לפני הרכישה.
המחשבון מאפשר לחשב תעריפי ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח מבנה ותכולה. לאחר הזנת כל המידע הנדרש במחשבון, מוצג דף תוצאות עם פוליסות של חברות ביטוח שונות, לצד מחיר הפוליסה ומדד השירות של החברה בביטוח דירה. לכל פוליסה ניתן לראות פרטים נוספים, ביניהם פירוט על הנחות והרחבות, השתתפות עצמית, כיסוי אחריות לצד ג' ומאפיינים ייחודיים.
מקסימום הגנה בביטוח דירה - יתרונות ביטוח הדירה של הפניקס
על מנת לקבל שקט נפשי מקסימלי בביטוח הדירה, כדאי להכיר את ביטוח הדירה החכם של הפניקס. בין היתר, ביטוח הדירה של הפניקס כולל כיסוי מורחב בביטוח המבנה, כיסוי צד ג' , קבלת שירות דיגיטלי בלחיצת כפתור ועוד.
רגע לפני שאתם מחליטים על ביטוח הדירה שלכם, היכנסו לפרטים נוספים על כל היתרונות של ביטוח דירה בהפניקס>>
מוגש מטעם הפניקס סמארט

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח. סכומי הביטוח המפורטים צמודים למדד על פי תנאי התכנית.




פורסם לראשונה: 11:51, 26.06.24