עם ניסיון של מעל 40 שנה והצבת בטיחות היולדות והיילודים בראש סדר העדיפויות - מערך חדרי הלידה במרכז הרפואי ברזילי באשקלון מעניק לאישה את כל מה שהיא זקוקה לו בתהליך הלידה.
בחדרי הלידה בברזילי עוברות היולדות חוויית לידה משמעותית בזכות 40 מיילדות עם ותק מצטבר משותף של 600 שנות ניסיון(!). הלידות נערכות בחדרי לידה חדשים, עם אנשי צוות העובדים מתוך תחושת שליחות, ומשלבים בטיפול את כלל החידושים והטכנולוגיות הזמינות כיום. לחלק גדול מהמיילדות הכשרה ייעודית ללידה טבעית, והן מסייעות בתנוחות לידה שונות, תוך שימוש בכדורי פיזיו, כיסא מיוחד ללידה בכריעה, קשת מיוחדת לתנוחות משיכה ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: רמי זרנגר)
הלידות כולן מתקיימות באווירה אינטימית ומשפחתית, עם התייחסות פרטנית לכל יולדת לאורך כל שלבי שהותה במרכז.
נשים המופנות ישירות לחדר הלידה, יילדו בסוויטה פרטית, המצוידת במיטה מודולרית לשינוי תנוחה, כורסה מפנקת למלווה, בחירת המוזיקה שתלווה את הלידה באמצעות רמקולים הנמצאים בכל חדר, ושמני ארומתרפיה, כגון לבנדר, תפוז ולמון גראס, המרגיעים ומסייעים להתקדמות הלידה.
יולדות הנדרשות לאשפוז במחלקת ההיריון בסיכון, זוכות אף הן למענה מירבי, כשבכל משמרת מתפקדת מיילדת מוסמכת לצד צוות הגינקולוגים.
זאת ועוד, שיעור ההצלחה בלידה וגינלית אחרי ניתוח קיסרי (VBAC) בברזילי עומד על 80%. גם שיעור חתך החיץ נמוך מהממוצע הארצי.
3 צפייה בגלריה
 מורן ניסים
 מורן ניסים
מורן ניסים
(צילום: רפואי ברזילי)
"אנחנו מעניקים לאישה חוויית לידה מיטבית, הכוללת יחס אישי ונעים שמשולב בטיפול רפואי מעולה. הדבר מתאפשר בזכות מסורת ארוכת שנים של 100 אחוז מחויבות לרווחתה ולבטיחותה של כל יולדת, ובזכות בחירת אנשי צוות חדורי מוטיבציה, שמעוניינים להעניק לכל יולדת חוויית לידה בטוחה ונעימה, לצד בקרה עצמית מתמדת והפקת לקחים", אומר פרופ' אייל ענתבי, מנהל מערך המיילדות וגינקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי, ומציין, כי "הנהלת בית החולים עובדת איתנו יד ביד, מאפשרת לנו את הציוד הכי מתקדם, ורואה חשיבות גדולה בקידום פרויקטים חדשניים הן בציוד והן בהכשרת הצוות. גם המבנה של חדרי הלידה, הממוקם בין עצי שקמה ומוקף דשא, תורם אווירה מיוחדת ושלווה ללידה".

קדמת הטכנולוגיה בשירות הלידה

לצורך שמירה על היגיינה ומניעת זיהומים, הציוד בחדר הלידה הינו חד פעמי - מערכות הלידה, המרפד שעל המיטה והמספריים שישמשו לחיתוך חבל הטבור. בניתוחים קיסריים החתך נסגר בטכנולוגיה חדישה של סיכות נמסות, שהצלקת בעקבותיהן קטנה, שטוחה ואסתטית, דבר שמקל מאוד על היולדות לאחר השחרור. התפר מכוסה בחבישת פולימם מיוחדת, המפחיתה את עוצמת הכאב. נשים שטופלו בדרך זו, מדווחות על החלמה מהירה וקלה יותר. ויש חידוש מרגש נוסף: אישה שעוברת ניתוח קיסרי יכולה לראות את לידתה באמצעות כיסוי סטרילי עם ניילון שקוף.
שהייה במים ידועה כמסייעת בהפחתת עוצמת הכאבים בזמן הצירים. מוניטורים אלחוטיים עמידים במים מאפשרים ליולדות לשהות במקלחת, תחת הזרם, כשהן רגועות, תוך ניטור רציף של העובר.

האם והיילוד - יחידה אחת שלמה

המרכז הרפואי ברזילי מציע לנשים לקראת לידה קורסי הכנה פרונטליים או מקוונים, לצד קורס הכנה לניתוח קיסרי. כמו כן נשים, שחוו קשיים בלידות הקודמות או היסטוריה מיילדותית מורכבת, מוזמנות להכין תוכנית מסודרת ללידה הבאה כדי להחזיר לעצמן את השליטה ולהפחית את החרדה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גדי קבלו)
בקרוב צפויים להיפתח קורסים של התעמלות לנשים הרות בהנחיית מיילדות מוסמכות ובוגרות הכשרה בווינגייט, וכן קורס עיסוי תינוקות.
הגעת תינוק לעולם מחוללת שינוי עצום בחיי האישה ובן זוגה. אחת ממטרות הצוות הסיעודי המקצועי והמיומן במחלקה היא להעניק להם חוויה נעימה, לצד כלים להתמודדות מוצלחת מעתה ואילך. כל יולדת מוזמנת לבחור בין ביות מלא, אפס הפרדה וביות חלקי.
בביות מלא התינוק שוהה לצד האם רוב שעות היממה, כשאחות מסייעת בכל צורך לאורך היום, והטיפולים והבדיקות נערכים בתינוקייה. במתכונת אפס הפרדה היילוד שוהה עם אימו מרגע הלידה ועד השחרור הביתה. בביות חלקי היילוד שוהה לצד אימו ובתינוקייה לסירוגין, לפי בחירת האם.

הנקה מכל הסיבות הטובות

הנקה היא דרך ההזנה האופטימלית לתינוקות, וחשיבותה מוכרת ומפורטת באינספור מחקרים. מלבד המגע הרציף שבונה את הקשר בין האם לתינוקה, הנקה בלעדית אחראית להתפתחות פיזית, מנטלית ונפשית תקינה ומערכת חיסון חזקה, מונעת זיהומים, מחלות ואלרגיות ומפחיתה סיכון למוות בעריסה. עבור האם, זהו גורם מגן מפני דימום יתר לאחר לידה, מחלות כגון סרטן השד והשחלות, סכרת סוג 2 ובריחת סידן.
עם זאת, לא תמיד פעולת ההנקה באה בקלות. יועצות ההנקה במחלקת אם ויילוד נפגשות על בסיס יומי עם האתגרים, משתפות מידע מבוסס מחקר, מלמדות ומסייעות לכל אישה לפי רצונה ומטרותיה, ומלוות באופן אישי ורציף כל יולדת לפי צרכיה. מניסיוננו, יש הבדל משמעותי בין נשים שהתכוננו עוד בזמן ההיריון לשלב ההנקה ובין אלו שלא.
המרכז הרפואי ברזילי