עד לפני מספר שנים, עסקים וארגונים בישראל הסתפקו בתוכנות אנטי-וירוס, חלקן בגרסאות חינמיות, אשר העניקו שכבת הגנה כלשהי מול הווירוסים והאיומים שהיו נפוצים באותה תקופה.
בשנים האחרונות נרשמה מגמה חדשה בעולם אבטחת הסייבר- מצד אחד, כמות האיומים התפתחה בקצב מסחרר, ולצידן - עלייה משמעותית בתחכום של המתקפות, הווירוסים והנוזקות. מצדו השני של המתרס, חברות אבטחת הסייבר שאפו לפתח פתרונות שיצליחו להתמודד עם האיומים החדשים והכמות האדירה של הנוזקות החדשות שהופצו ברשת בכל חודש, ולעתים בכל יום. לצד זה, החשיבות של מערכות המידע לניהול פעילות מכל הסוגים (עוד לפני הקורונה) גדלה בצורה חסרת תקדים.

דור חדש של איומים

יהב מאיו, מנהל מחלקת תוכנות ומחשוב ענן באינפורמט מערכות, מדגיש ואומר כי "הבעיה הגדולה ביותר עם תוכנות האנטי-וירוס הוותיקות היא שבכל פעם שיצא וירוס חדש, הארגונים נאלצו להמתין לפיתוח של חברות אבטחת המידע מול האיום החדש, ולאחר מכן לחכות לעדכון התקופתי של התוכנה. התוצאה היא שמתקפות סייבר רבות חמקו מרשתות ההגנה וגרמו לנזקים כבדים ומשמעותיים".
3 צפייה בגלריה
יהב מאיו, מנהל מחלקת תוכנות ומחשוב ענן
יהב מאיו, מנהל מחלקת תוכנות ומחשוב ענן
יהב מאיו, מנהל מחלקת תוכנות ומחשוב ענן
(צילום: מיכאל צור)

בסקר שביצעה לאחרונה Sentinelone עולה כי 48% מהארגונים מסביב לעולם דיווחו על מתקפת כופר שחוו בשנה שלפני עריכת הסקר. עוד עולה מהסקר כי שני שליש מהעסקים הגדילו את התקציב שלהם לאבטחת מידע, ו-52% דיווחו על כך שהם משנים את אסטרטגיות האבטחה שלהם כדי להתמודד עם האיומים המשתנים. יותר ממחצית מהעסקים הצהירו כי איבדו אמון בטכנולוגיות המיושנות של אבטחת הסייבר, כגון אנטי-וירוס.
מאיו מזכיר גם כי "סביבת העבודה של היום השתנתה באופן מהותי - ארגונים רבים משתמשים כיום באפליקציות ארגוניות מבוססות ענן, כמו Salesforce Monday וכו'. העובדים נכנסים למערכות ממספר מכשירים, מכל מקום, ונכון לעכשיו - גם עובדים הרבה יותר מהבית. כל השינויים האלו מגבירים את החשיפה והסכנה לפריצות ונזקים לארגון".
כפי שניתן לראות מהפריצות שהתרחשו בשנה האחרונה למערכות של בתי חולים, חברות ביטוח ואתרים פופולאריים - הנזק הפוטנציאלי של פריצה לארגון הוא עצום, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תדמיתית. "בסופו של דבר, הלקוחות רוצים להרגיש בטוחים שהארגון מגן על הפרטים שלהם", אומר מאיו. "מעבר לפגיעה הכספית והתדמיתית והנזק בעצם גניבת המידע, צריך לזכור את זמן העבודה היקר שנדרש לשחזור המידע והחזרת מערכות המחשוב לפעולה במקרה של השבתה".

אינפורמט מציגה: דור חדש של הגנות

לדברי מאיו, "בעידן הנוכחי, עסקים שחוסכים ובוחרים בפתרונות אבטחה מיושנים, צריכים להבין שהם מגינים על עצמם מפני איומים שהיו רלוונטיים לפני 5 ו-10 שנים. עצימות ואופי האיומים כיום שונה לחלוטין, ומסוכנת הרבה יותר. הגנה שאינה יכולה להגיב בזמן אמת על איום או פריצה בעת התרחשותם – היא חסרת ערך".
מול דור חדש של איומים והמציאות המשתנה, מומלץ לארגונים לשדרג את הגנת הסייבר שלהם לדור הבא של הפתרונות - מוצרי EDR (ראשי התיבות של Endpoint Detection & Response), כלומר שילוב של זיהוי ותגובה בזמן אמת ובמוצר אחד.
על פי הדו"ח העדכני של חברת מחקר השוק Mordor, השוק הגלובלי של מוצרי ה-EDR, שעמד על 1.76 מיליארד ב-2020, צפוי לזנק ל-6.73 מיליארד עד 2026.
אינפורמט מיישמת ומטמיעה בארגונים את Sentinelone EDR, אותה פיתחה חברת הסייבר הישראלית Sentinelone. הפתרון מספק הגנה בזמן אמת, כולל איתור, מניעה, תגובה, חקירה ותיעוד לעמדות קצה ולשרתים בארגון.
אחד היתרונות המשמעותיים של הפתרון של Sentinelone הוא אופן הפעולה כ'סוכן אוטונומי' עצמאי, שאינו מצריך חיבור לשרת הניהול כדי להגן על עמדת הקצה מסביב לשעון.
פתרון ה-EDR של אינפורמט מבית Sentinelone מגן על כל עמדות הקצה ממגוון סוגי נוזקות (Malware), וירוסים, כופרה ו-Zero Day Attacks באופן אוטומטי לחלוטין. הפתרון החדשני מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות של Machine Learning ו-AI המציעות מענה 360 מעלות מול התקפות המנסות למצוא פרצה במערכת. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות מאפשר זיהוי של פעולות חריגות אצל משתמשים, ניתוח, התרעה ופעולה מיידית - זאת בהשוואה לתוכנות אנטי-וירוס המסורתיות אשר כלל לא עוקבות אחר התנהגות המשתמשים.
הפתרון מאפשר שחזור קבצים שהוצפנו בלחיצת כפתור (על ידי 'תוקפים'), ובכך להגן מול ניסיונות כופרה בהן דורשים הפורצים תמורה גבוהה כדי 'לשחרר' את המידע. כדי להבטיח הגנה על המכשירים ומערכי החומרה המקוונים בארגון - מספק פתרון ה-EDR של אינפורמט מבית Sentinelone הגנה גם בפני IoT ועל סביבות ענן (K8).

עם 'אינפורמט' זה נראה פשוט

המומחיות של אנשי אינפורמט הופכת את ההתקנה וההטמעה של Sentinelone EDR לקלה, פשוטה ומהירה – בכל סביבות המחשוב (כולל סביבות הטרוגניות) הכוללות מערכות Win, Mac ו-Linux ומה לא.
השלב הראשון, תמיד, הוא אפיון צרכים מפורט המבוצע על ידי מומחי האבטחה של 'אינפורמט'.
אחריו - ההתקנה, ההטמעה וההדרכה מבוצעות על ידי מומחי אבטחת המידע של החברה, מה שמבטיח שקט נפשי, אמינות ומקצועיות לאורך כל התהליך.
3 צפייה בגלריה
צוות הנהלת אינפורמט
צוות הנהלת אינפורמט
צוות הנהלת אינפורמט
(צילום: מיכאל צור)

השירות 'אינפורמט'. החדשנות והגמישות Sentinelone

'אינפורמט' היא אחת החברות המובילות בישראל לאינטגרציה של פתרונות מחשוב ותוכנה לארגונים, והמשווקת הגדולה בישראל של Sentinelone EDR לעסקים. חבילת השירות המקיפה של אינפורמט כוללת אפיון צרכים, התאמת פתרון, התקנה ושירות מתמשך.
הליווי הצמוד של אינפורמט וגמישות התמחור של Sentinelone מאפשרים לחברות להתרחב ולהצטמצם בקלות, ללא צורך בהתחייבויות קשיחות ל'חבילות שנתיות'. העידן החדש של אבטחת הסייבר מאפשר ניהול תקציבי קל יותר וגמישות מקסימלית, בעולם עבודה דינמי במיוחד.
Sentinelone היא סיפור הצלחה ישראלי, שהוביל אותה עד להנפקה הראשונית הגדולה אי פעם בבורסה של ניו יורק, כאשר הונפקה על פי שווי של 9 מיליארד דולר בחודש יוני האחרון.
לחברה אלפי לקוחות סביב לעולם, ביניהם חברות ענק גלובליות, אשר בחרו את הפלטפורמה האוטונומית שלה להגנה על עמדות קצה, ענן ו-IoT. אין ספק שמדובר באחת החברות המובילות והצומחות בתחום הסייבר העולמי.
מבין פתרונות ה-EDR הקיימים בשוק, Sentinelone EDR קיבל את הציון 100 ודורג במקום הראשון בעולם בהגנה מול מתקפות סייבר במחשבים ארגוניים בדו"ח Mitre Att&Ck האחרון, הנחשב לסטנדרט של איכות בתחום. גם חברת גרטנר העולמית דירגה את Sentinelone בתור המובילה העולמית בפלטפורמות להגנה על עמדות קצה במדד Gartner Magic Quadrant ל-2021.

שווה לכם לבדוק. חינם

אם אתם תקועים בעבר ונסמכים על תוכנות שמספקות הגנה עדכנית לתחילת שנות ה-2000, הגיע הזמן להכיר את אחד הפתרונות העדכניים, החדשניים והמתקדמים ביותר- Sentinelone EDR - בהפצה, התקנה ושירות של חברת אינפורמט.