עולם המטבחים של היום מציע שפע של עיצובים ופתרונות אחסון. כאשר נכנסים לסניף של רהיטי דורון, אפשר להתבלבל משלל סגנונות המטבח, הצבעים והאפשרויות. כדי לעשות קצת סדר ולהבין מהם הטרנדים הבולטים והטיפים החשובים בבחירת מטבח, שוחחנו עם דורון וקנין, מנהל מכירות ואחראי תחום מטבחים ברהיטי דורון.

(ערוץ 24)

על מה אסור לכם לוותר לפני בחירת המטבח הבא שלכם? איך מתחילים?

"חייבים להתחיל מהצרכים שמאפיינים אתכם ורק אתכם ונכונים לכם", אומר דורון ומוסיף כי "זיהוי מדויק של צרכי המשפחה וחלומות המשתמשים בפועל במטבח צריך להיות מקצועי תוך ראיית העתיד". לדברי דורון, אלו חלק מהשאלות שצריך לענות עליהם בשביל זיהוי נכון ואישי לכל לקוח: מה אני רוצה לעשות במטבח? איזה סוג מטבח הוא צפוי להיות? כמה אנשים מבשלים בבית? אילו מוצרי חשמל יש לנו או שאנחנו מתכוונים לרכוש?, "זאת לצד בירור פרקטי של מיקום, כגון: 'מה המיקום הפיזי של חלל המטבח ומה גודלו? איזה סגנון מטבח אפשרי בהתאם למיקום הפיזי של המטבח?'. יש כמובן עוד שאלות רבות שחייבים לענות עליהן כדי להתחיל במסע שיסתיים במטבח החלומות שלכם".

מאלו טעויות עלינו להיזהר בעיצוב מטבח?

בכל הנוגע לטעויות אפשריות בעת תכנון המטבח, מזהיר דורון "מפונקציונליות שלא מתאימה לצרכים וחוסר מחשבה לעתיד" ומוסיף כי "עיצוב מצוין של מטבח נבחן חודש אחרי תחילת השימוש בו, כאשר אתם מוצאים שכל פונקציה במטבח מוקמה בצורה נכונה ונגישה ומותאמת לשימוש במטבח, כאשר אתם מוצאים שיש מקום אחסון נוח לכל הדברים שתכננתם, שיש מספיק משטחי עבודה בהתאם לשימוש שתוכנן". דורון מדגיש את החשיבות של מיפוי הצרכים הנוכחיים והעתידיים, והתייעצות עם מעצב מומחה בבחירת המטבח והתכנון שלו.
דורון משתף בדוגמא לזהירות הנדרשת בתכנון המטבח מהשפעות הטרנדים בעיצוב ומספר כי "אני ניפגש לעיתים עם לקוחות שמעוניינים לתכנן מטבח לפי דגם ספציפי של מקרר עכשווי, כי לכולם יש או אחרי שנחשפו לפרסום מאסיבי של דגם ספציפי שממש רוצים אותו. אני בוחן איתם את הדגם והאם הוא יתאים גם בעתיד כשהם ירצו לעשות שדרוג למטבח - האם העיצוב של עכשיו ישתלב בתכנון העתידי והטרנד של עכשיו שלא יגביל את החלל בעתיד. מטבח שתוכנן מותאם למקרר טרנדי עכשיו עלול לא להיות מותאם למקררים אחרים בעתיד. הדרך להנות ממטבח לשנים רבות היא לחשוב מראש, להסתכל קדימה ולתכנן מטבח שיוכל לשרת אתכם למשך שנים רבות".

שילוב אי במטבח, כן? לא? ומתי מומלץ?

אחד הטרנדים החמים ביותר בעיצוב המטבחים הוא שילוב של אי במטבח. השילוב של אי יהיה בהתאם לסגנון המטבח- באמצע המטבח או בחיבור המטבח עם חלל האירוח. אי יכול לשמש כמשטח עבודה נוסף במטבח וגם כאזור ישיבה ובכל מקרה מאפשר אחסון נוסף למטבח. האי בחיבור עם חלל האירוח לדוגמא משמש גשר עיצובי בין המטבח לחלל האירוח.
"כאשר שוקלים האם לשלב אי במטבח", אומר דורון, "צריך לוודא שיהיו מעברים רחבים מספיק כדי לאפשר תנועתיות נכונה במטבח. ההמלצה היא להשאיר 1 עד 1.2 מטר כדי לאפשר זרימת תנועה נוח של המשתמשים במטבח". עוד מוסיף דורון כי "שילוב של אי יכול להיות במטבח עם שני סטריפים מקבילים אחד לשני, בקווים נקיים וישרים - האחד משלב מטבח גבוה והשני מטבח נמוך המתקשר עם חלל האירוח של הבית וגם יכול להיות בחלל האמצעי במטבח וינצל בחוכמה את חלל המטבח".

שילוב מגירות במטבח

בכל הנוגע לאחסון ומגרות, למטבחים של היום יש פתרונות מתקדמים ואסתטיים. "חלק חשוב בתכנון נכון של המטבח הוא פרזולים איכותיים היוצרים רכיבים אסתטיים, יעילים ונוחים", מבהיר דורון. "מגרה בעומק של 50 ס"מ, למשל, יכולה לשאת עד 65 ק"ג", הוא מסביר. "לרהיטי דורון יש מגירות עם דפנות זכוכית שמונעות נפילה של המוצרים ומאפשרת לבני הבית לראות הרבה יותר בקלות מה מאוחסן במגירה. הטריקה של המגירות שקטה, כמובן".
לדבריו, "הטיפ החשוב ביותר בבחירת מגרות היא להשתמש ביחידות מגרות כמה שיותר רחבות, מה שמאפשר אחסון של הרבה יותר חפצים מגדלים שונים". סוד נוסף של רהיטי דורון בדרך לעיצוב מודרני ואסתטי של המטבח, "הוא ידית אינטגרלית המהווה חלק מהחזית עצמה, כך שאין צורך להוסיף ידיות נוספות", מספר דורון. "היא גם מתכוננת למנוע הצטברות של לכלוך ומגע של ציפורניים במהלך הפתיחה והסגירה".
לסיכום, עבור המטבח, הלב הפועם של הבית, חשוב לקחת בחשבון את כל הטרנדים האחרונים, ולבחון את שילובם במטבח בצורה חכמה עם הצרכים הספציפיים של הבית שלכם. בפגישה אישית עם מעצב מטבחים של רהיטי דורון תעשו סדר ותקבלו ייעוץ מתאים ותוכלו לבחור מטבח אישי שלכם לפי הצרכים שלכם המשלב את כל המטרות החשובות לכם: פונקציונליות, אחסון יעיל, חומרים איכותיים ועמידים, הרכבה מקצועית, עיצוב מודרני ופתרונות טכנולוגיים חדשניים.
בפעם הבאה שתסיימו עוד ארוחה מוצלחת עם כל המשפחה, תוכלו להודות לעצמכם שתכננתם את המטבח שלכם בקפידה ובחרתם נכון.
לפרטים נוספים ולרשימת סניפי המטבחים של רהיטי דורון, היכנסו>>