תיקו בוועדה לבחירת שופטים? "מתווה הפשרה" מול תוכנית נתניהו-לוין המקורית

מסתבר שנשיא המדינה יצחק הרצוג לא לבד. פרופ' דניאל פרידמן, פרופ' יובל אלבשן, יזם ההייטק גיורא ירון ואלוף (במיל') גיורא איילנד גיבשו הצעת פשרה בנוגע למהפכה המשפטית שמפלגת את העם בימים אלו. להערכת גורמים פוליטיים בכירים, שר המשפטים לוין סבור שההצעה מהווה "פריצת דרך".
וכבר קיימות אי הסכמות כשגם קשה למצוא מי הוגה הרעיון לאור האמירות השונות. איילנד סיפר ל-ynet radio כי הבקשה לחבר את ההצעה הגיעה משר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן. "נענינו לפנייה, הצענו משהו טוב מספיק, או הרע במיעוטו. הם יוכלו לקבל אותה. אם הם ינסו להתחיל להיכנס לכל מיני מניפולציות, אז לא רק שאתנתק מהם, אגיד שאני חוזר ומצטרף למחאה, שזה הרבה יותר נוח לי מצפונית", הוסיף. מנגד, הפרופ' אלבשן טען כי לא רוטמן עומד מאחורי היוזמה: "הלוואי שזה היה נכון. גיורא ירון עמל קשות כדי להביא אותו לפגוש אותנו". במחאת ההייטק מתנערים מירון ובכירה באחת משתי מחאות ההייטק אמרה בתגובה לפניית ynet כי ירון לא בתעשייה "כבר 30 שנה". גם ב"מאבק הגלימות" של משרדי עורכי הדין מהמובילים בארץ התייחסו בביטול להצעה של הארבעה.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הצעת הפשרה כוללת פסקת התגברות ברוב של 65 חברי כנסת, ולא 61 כפי שמציעים מובילי המהפכה כיום. היא גם מכנסת בתוכה שינויים בוועדה לבחירת שופטים, אולם לא כאלה שמקנים רוב אוטומטי לקואליציה, ובאחת החלופות אף תיקו בוועדה שכוללת 12 חברים (4 מהקואליציה, 4 מהאופוזיציה ו-4 שופטים), אולם באשר לבחירת שופטי עליון לארבעת נציגי השופטים לא תהיה זכות הצבעה. לנשיא/ת העליון תעמוד זכות וטו פעמיים בקדנציה - פעם אחת למינוי שופט עליון מטעם הקואליציה, ופעם נוספת למועמד האופוזיציה.
בנוסף קובעת ההצעה החדשה כי תפקיד היועץ המשפטי לא יהפוך למשרת אמון, אך עמדת הייעוץ אינה תחייב את הממשלה. בנוסף, בנוגע לייעוץ המשפטי, הצעה אליה עשויה היועמ"שית גלי בהרב-מיארה להתנגד, השינויים שכלולים בהצעה יאפשרו לממשלה לקבל ייצוג פרטי אם בייעוץ המשפטי יסרבו לייצג את עמדת הממשלה כפי שהיא.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אירועי יום האישה הבינלאומי שחל היום התערבבו עם סערת המהפכה המשפטית. במוקדים שונים ברחבי הארץ ציינו את המיצג "שרשרת נשים למען הדמוקרטיה", לנוכח קידום המהלך להחלשת מערכת המשפט והיעדר ייצוג נשי בממשלה ובצמרת משרדיה.
4 צפייה בגלריה
שרשרת נשית במחאה על המהפכה המשפטית, חוף גורדון
שרשרת נשית במחאה על המהפכה המשפטית, חוף גורדון
שרשרת נשית במחאה על המהפכה המשפטית, חוף גורדון
(צילום: מוטי קמחי)
אזהרת יוצאי היחידה המובחרת לרמטכ"ל - "אם החקיקה תעבור - לא נגיע להתנדב במילואים".
אירוע חריג בגבול עזה: מטען חבלה התפוצץ, צה"ל הגיב בירי פגזים.
ומחאת הקולנוענים צלחה: קרן רבינוביץ מושכת את דרישתה ל"הצהרת נאמנות".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים "יום ההתנגדות" למהפכה המשפטית. המפגינים צפוים לנסות לחסום כבישים רבים ברחבי הארץ כמו גם את התנועה בנתב"ג בכדי למנוע את המראת ראש הממשלה. מוקדי ההפכגנות בהם צפויים פקקים הם אזור רחוב קפלן בתל אביב בשעות הצהריים, אזור נתב"ג בשעות הבוקר המאוחרות וכיכר הבימה בשעות הערב. המשטרה הודיעה כי כל כלי רכב שיעכב את התנועה ייקנס מיידית ב-500 שקל. בגלל המחאות, שר ההגנה האמריקני "דוחה מעט" את ביקורו בישראל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לטוס עם רעייתו לסיור עבודה בן שלושה ימים באיטליה.

התחזית

הטמפרטורות מחר היו רגילות עד נמוכות לעונה, וייתכן טפטוף עד גשם קל וקצר, בעיקר בצפון ובחוף. השמיים יהיו מעוננים חלקית. ביום שישי מזג האוויר יתחמם ויהיה אביבי, ובשבת כבר יהיה חם.

מה חיפשו היום בגוגל?

חיים טופול. אחד מגדולי השחקנים בישראל, בן 87, חולה מאוד ונמצא בביתו ברגעיו האחרונים עם משפחתו. "אנו לצידו ברגעיו האחרונים, בחיק המשפחה אהוביו ואוהביו", נמסר ממשפחתו, שביקשה מכל דורשי שלומו "לשמור על פרטיותם".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

פייסבוק בוחנת את האפשרות לבטל את הפיצול בין אפליקציית פייסבוק ומסנג'ר, שביצעה ב-2014, ולהחזיר את הפיצ'רים שמאפשרים התכתבות במובייל לאפליקציית פייסבוק עצמה.
נמצאו עדויות לקרב מלפני 2,200 שנה, המוזכר באבן רוזטה.
גם למבורגיני צועדת לחשמול.
ותערוכת קית' הרינג בהרצליה היא אירוע אמנותי חשוב, מעניין ונוגע ללב. דבר המבקרת.
4 צפייה בגלריה
מתוך תערוכת קית' הרינג
מתוך תערוכת קית' הרינג
מתוך תערוכת קית' הרינג
(צילום: שוקה כהן)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?